Plattrumpan -Båt-/fiskestol du nöjd är med? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Plattrumpan -Båt-/fiskestol du nöjd är med?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Plattrumpan -Båt-/fiskestol du nöjd är med?

Hej!

Någon som har ett BRA tips på en bra, låsbar, höj/sänkbart stativ till fiskestol med fjädring?
    Stolen ska kunna låsas mot rotation och fjädringen ska funka utan att pysa ur/slå igenom när en hyfsad våg möter skrovet (alla fall sittandes i aktern)

Har idag en fast stol (höjd) i fram och en manuellt justerbar i bak, alltför låga och/eller allmänt bökiga att justera tycker jag och ingen fjädringskomfort som sagt. Tror det står på en Springfieldplatta, 2 3/8" med grovt alu.rör nu.

Finns det någon sådan stol? Springfield? Eller är lite dyrare Vetus bättre? Båda finns hos Eggers i Holland men jag vill inte köpa "grisen i säcken" d v s en stol som inte håller måttet när man väl prövar dem.
    På Cabelas säger några att Springfielden kan pysa/slå igenom fast det senare kan ju ha att göra med kroppsvikt att göra...?

Har ni några erfarenheter av ovan märken eller annat som uppfyller mina (och era!) kriterier - skriv mer än gärna!!
    Berätta också var ni köpte er fina stativ/piedestal till stol!

Hälsningar

Anders "plattrumpan" Eriksson
    Senast ändrad av anteman; 2015-03-09, 19:59.

gissar det är stolstativ du menar och inte stolen....

själv köpte jag en sån här förra säsongen och är nöjd med den...MEN aluröret går inte att dra ur...det är fast i durkfästet...

på den har jag en sån här, nöjd med den med...

Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

[QUOTE=byggarn;982344]...
      själv köpte jag en sån här förra säsongen och är nöjd med den...MEN aluröret går inte att dra ur...det är fast i durkfästet...
      /QUOTE]

Tack! Jag for faktiskt förbi Hjertmans efter jobbet idag och klämde på just det stativet du länkade till... Så du är nöjd, då hoppas jag det innebär att den funkar smidigt som den ska och håller trycket så här långt.

Synd bara att den är fast i bottenplattan precis som min nuvarande.
      Har säkert att göra med nån udda US Coastgard regel att göra. Fast visst hade ett utdragbart stativ på samma sätt som främre stolsben/stativ, varit att föredra...

Kommentera

Hallå alla amerikabåtägare! Ni med Alumacraft, Starweld, Tracker eller liknande måste väl ändå ha någon air-ride stol som är värd att orda positivt om eller är ni missnöjda med dem?

Kommentera

Slog till på en Hjertmanstol (Springfield), ännu omonterad. Förvånansvärt att så få har något gott (eller ont?) att säga om sina amerikabåtstolar... ja, stativet till dem iaf.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
          18 svar
          5 830 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Lärka
          av Lärka