Ursprungligen postat av cazorp
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Buster S Fish
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Serigös Visa inläggSom sagt det är inge sportfiske de pysslar med för man kan fiska minst lika bra utan att ha lagt ut en halv mille i kostnader. Säga vad man vill men de finns de som har råd med detta och jag ser inte ner på dem, men detta har inget med fiskeintresset att göra utan en annan psykisk behov man har för att vara nöjd med livet.DEN SOM INTE FISKAR, LEVER INTE
Kommentera
-
Ursprungligen postat av cazorp Visa inläggMjo, samtidigt som det är bra mycket ballare att ge sig ut i skitväder i en sjövärdig båt med bra säkerhetsutrustning än något ras som borde ha huggits upp för länge sen
Man kan överdriva det åt båda hållen, lagom brukar vara sundast. Själv har jag en båt och motor för 12k som funkar kanon och är långt ifrån att sjunka eller skrotas, ekolod och plotter för 1500kr och utrustning från ebay och aliexpress för att få kvalitetsgrejer för vettiga pengar. Jag och brorsan drog över 140st gösar, 350 abborrar och enstaka gäddor som bifångst och helvete vad kul vi haft med våra prylar. spenderat säkert ca. 100dagar på Mälaren 2014 och aldrig har vår utrustning varit begränsningen i vårt fiske. Hade vi haft roligare med dyrare grejer? knappast utan vi sover gott om nätterna och behöver inte oroa oss om vår båt står kvar vid nästa fisketillfälle.
Kommentera
-
Så är det, dyrast prylar drar knappast mest fisk. Snarast är det väl så att de som har minst pengar, har även mest tid till att faktiskt fiska med prylarna i många fall.
Men en anpassad båt i alu för 150' inkl. modern 4-taktare, kanske dyr idag - och ett kap på begagnatmarknaden imorgon. Jag tycker Buster ska ha en eloge för att de ger sig in på marknaden och utmanar Linder och Anytec på fiskefronten..!Feces piscis!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av cazorp Visa inläggMjo, samtidigt som det är bra mycket ballare att ge sig ut i skitväder i en sjövärdig båt med bra säkerhetsutrustning än något ras som borde ha huggits upp för länge sen
Men den ser fortfarande gammal ut
Bara för att den är ny behöver den varken vara bra eller säker....
Det finns flera nya skitbåtar nu än vad det någonsin har funnits
När en massa okunniga lycksökare böjar importera diverse farkoster
Kommentera
-
Nä det var bättre förr, som när SVT regerade och vi hade två alternativ att välja mellan. Alla vet ju att en båt ska vara skandinavisk eller i gedigen svensk glasfiber, allt annat e fel.
Om någon har en Oskvig, Kimple eller annan långväga plåt och är nöjd med det utan vare sig steglister, v-skrov på minst 4 mm, köl eller motorbrunn eller annat "essentiellt", så beror det bara på att de inte fattar bättre.
Att t ex köpa tunn å lätt å billigare plåt är ju alltid fel oavsett plånbok, preferenser och användningsområde så länge det finns dyr, tung skandinavisk motsvarighet. Det är alltid rätt att välja rätt båt i framtiden än fel båt i dag, under tiden kan man ju läsa FS. Tjena!
Kommentera
-
Buster s fish finns att beskåda på båtmässan denna vecka.
Såg mycket trevlig ut men är tyvärr för liten för skärgårdsbruk. De borde byggt en Buster L fish istället.
Men med tanke på Busters kvalitet och höga andrahandsvärde är det nog ett bra köp.
Ska bli intressant att se om fler nordiska tillverkare hänger på trenden med fiske anpassade båtar.Senast ändrad av Team Isotopes; 2015-03-02, 00:25.
Kommentera
-
Vadå för liten för skärgårdsbruk ? Den funkar alldeles utmärkt till spinnfiske i innerskärgården där Gädd- och Gösfisket till största delen bedrivs. Har själv en ännu mindre Quintrex 385 Explorer som ännu inte har visat sig vara för liten, och då har jag fiskat i olika skärgårdsvatten från Åbo södra skärgård till vattnen kring Vasa, för att inte nämna fjordfiske i Norge. Det som inte är lyckat med Buster S Fishen är priset som är på tok för mycket.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av StyvCoolingHej!
Det här blir mitt första inlägg efter idogt lurkande
Fick ett bra pris på en plastbåt...2 Foton2025-02-05, 20:22 -
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 854 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()