Buster S Fish - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster S Fish

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av cazorp Visa inlägg
    Fast "målgruppen" som består av fisketokiga ynglingar som fiskar från hårt modifierade 15 år gamla plastvrak är ju alltid svår att slå sig in på med ett bra pris.. En aluminiumbåt för 150 000 kr inkl. Modern fyrtaktare är ju knappast hutlösa pengar.
    Knappast och knappast, vet många fiske tokar som inte ens har en bil för 150 000kr. Fiske ska inte bli en materialsport som golf eller motorsporten. Visst hoppas branschen det samt återförsäljarna, som ska komma med nya trender och allt vad det innebär för att kunna sälja mer.

Hört flera säga att fisket var som roligast när de hade sketen utrustning tillsammans med en sketen båt, ju dyrare och mer avancerat det vart ju mindre glädje och njutning gav fisket.

Kommentera

kolla på branschen i stort, finns inte många båtar under 150 000 kr. Här får du en kvalitetsbåt specialanpassad för fiske, men visst den är ju barariktad mot de 10% som faktiskt är beredda att köpa en helt ny båt för sitt fiske.

Att sen påstå att fiske inte är en materialsport är väl lite naivt, folk köper/byter och säljer grejer hejvilt är min uppfattning.
      Feces piscis!

Kommentera

Jag är supernöjd med mitt modifierade ~15 år gamla plastvrak..
        Yngling, tack:-)

Kommentera

Jeg fisket nok bedre før, da jeg hadde "billig båt", men det hadde neppe noe med båten å gjøre. Det meste var nemlig bedre da jeg var 20 enn det er nå ved snart 40, bortsett fra privatøkonomien. Husk at penger bare er gamle menns måte å kunne kompensere på, så de kan konkurrere med unge menn.
          Team Colibri

Kommentera

De skulle gjort om buster m istället, men helt klart en bra början detta.

Kommentera

kolla på branschen i stort, finns inte många båtar under 150 000 kr. Här får du en kvalitetsbåt specialanpassad för fiske, men visst den är ju barariktad mot de 10% som faktiskt är beredda att köpa en helt ny båt för sitt fiske.

Att sen påstå att fiske inte är en materialsport är väl lite naivt, folk köper/byter och säljer grejer hejvilt är min uppfattning.
              Finns massor med båtar under 150k, de som ser fiske eller anser att sportfiske är en materialsport håller på med nå annan sport än fiske är min uppfattning.

Kommentera

Ingen materialsport... Jotjena..

Multirullar, St Croixspön, flätlinor, Curly tails, custombeten, tailbeten, mcrubbers, handgjorda träbeten, stingers, ekolod, plotters, frontmonterad elmotor, båt, trailer, dragbil, soppa...
                Feces piscis!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
                  Jag är supernöjd med mitt modifierade ~15 år gamla plastvrak..
                  Yngling, tack:-)
                  Samma här, jag sitter med en gammal vator 12 nån släpat efter traktorn.

Är 20 år men ser ut som 40 år. Fick den av en gammal gubbe, köpte mig en 20 hk och byggde mig ett kastdäck.

Ser ut som ett helvete men drar fisk som en dyr

Jag är i princip uppvuxen i ytterskärgården där många åker äldre båtar, tycker tendensen av nya feta amerikanare med full utrustning mest sker mot innerskärgården och sommarhamnar där man har "***mätartävling".

Med detta sagt ska jag göra en helomvändning och säga att jag gärna skulle ha en nitro, alumacraft, buster osv. Men jag tror inte jag skulle ha roligare fiske för det.

För mig räcker en varm kopp kaffe, en flytande båt och en bra fiskepolare för att turen ska vara klockren, sen får man ju även kroka en och annan fisk med. Det primära är att komma ut på sjön !

Kommentera

Jo, det är väl i ytterskärgården som bestånden av sportfiskearter är helt sönderfiskade tyvärr. Kanske inte så konstigt att sportfiskarna väljer att inte åka 30 distans ut då.
                    Feces piscis!

Kommentera

Jo, det är väl i ytterskärgården som bestånden av sportfiskearter är helt sönderfiskade tyvärr. Kanske inte så konstigt att sportfiskarna väljer att inte åka 30 distans ut då.
                      38 gäddor på 3 timmar hade grannskapet vid sommarstugan förra helgen, beror nog på vad för art man kör riktat fiske mot.

Beror även på vart i landet du bor, där jag bor krävs inga 30 distans för att ta dig ut till ytterskärgården.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 804 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka