Suget efter egen båt blev för stort så i julas slog jag till på en renoverad Crescent 430 (tror jag) som jag fick för rimliga pengar. Sen dess har jag lagt ner några kvällar och helger på att få den till en riktig fiskemaskin. Eftersom jag själv tycker om att inspireras av andras byggen tänkte jag lägga upp lite bilder.
Läste på lite och handlade en del material med utgångspunkten att inte göra något som inte går att ändra framöver.
Så här såg båten ut när jag hämtade den...
Började omedelbart regla upp för stuvutrymmen och ett kastdäck (sålde in det som ett soldäck till sambon).
Sågade till lite formplyfa som täcktes med matta innan den punktlimmades fast i båten.
Reglage och styrning monterades och även en bad/räddningsstege med hembyggd hållare till ekolodsgivaren.
Nästa steg blir en förstärkningsplåt över akterspegeln, lite eldragning, mätdekaler och småfix.
Åsikter och allmänna tips tas tacksamt emot.
Läste på lite och handlade en del material med utgångspunkten att inte göra något som inte går att ändra framöver.
Så här såg båten ut när jag hämtade den...
Började omedelbart regla upp för stuvutrymmen och ett kastdäck (sålde in det som ett soldäck till sambon).
Sågade till lite formplyfa som täcktes med matta innan den punktlimmades fast i båten.
Reglage och styrning monterades och även en bad/räddningsstege med hembyggd hållare till ekolodsgivaren.
Nästa steg blir en förstärkningsplåt över akterspegeln, lite eldragning, mätdekaler och småfix.
Åsikter och allmänna tips tas tacksamt emot.
Kommentera