Nya gäddräcern börjar ta form... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya gäddräcern börjar ta form...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Fin båt av bilderna att döma!

Synd bara att Crescent (?) inte öppnade för förvaring i en del av all den volym som finns under främre kastdäck/sittplatser.
    Säkert flera hundra liter som döljer sig där, full med outnyttjad luft och/eller skum. Man kan tycka att flytelement i bara skrovsidor runtom borde räcka (?) men det blir väl för dyrt att bygga såna gjutformar...
    Om förlig elmotor kommer framöver så skulle jag överväga att sätta sticksågen i fram för att placera batteri där...

Fin iaf - 30-35 hk på den (kanske en lätt äldre 2-takt om ditt miljösamvete medger det) så har du en lätthanterlig gäddracer av det mindre slaget - skitfiske!

Det blir en Johnson 35 av bild att döma!?
    Övervägde att såga upp luckor där men ville inte sätta sågen i originalskrovet innan jag känt in behovet av förvaring. Har lite funderingar på en sån Haswing 55 i fronten men det får bli senare på säsongen i så fall.

Johnson 35 stämmer, 2-taktare för det var vad plånboken medgav samt inte lika stöldbegärlig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
      Övervägde att såga upp luckor där men ville inte sätta sågen i originalskrovet innan jag känt in behovet av förvaring. Har lite funderingar på en sån Haswing 55 i fronten men det får bli senare på säsongen i så fall.

Johnson 35 stämmer, 2-taktare för det var vad plånboken medgav samt inte lika stöldbegärlig.
      Jag förstår dig helt och fullt, man måste få lov att fiska in båten en stund! Vet inte om Haswing kommer med fjärrankring (i-Pilot), annars kan det starkt rekommenderas, såå skönt att slippa hala ankarlina!

Kommentera

Fin båt ! Funderar bara på placeringen av batteri och tank, för det svarta är väl en batterilåda ? Har du bra ventilation i aktertoften ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Drisse Visa inlägg
          Fin båt ! Funderar bara på placeringen av batteri och tank, för det svarta är väl en batterilåda ? Har du bra ventilation i aktertoften ?
          Var osäker på hur mycket ventilation som behövs men har en rejäl glipa längst ner mot durken och hål i luckan för genomföringar av slangar/kablar. Tror du det räcker? Annars får jag ta upp lite nya ventilationshål.

Kommentera

Fin båt. Har du funderat på lanternor? Brandsläckare är också en bra investering. Halktejp i fören där man kliver på relingen typ. Sen godkänner jag den
            Senast ändrad av Edguy; 2015-01-16, 13:02.

Kommentera

Ser riktigt nice ut!

// Alexander

Kommentera

Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
                Fin båt. Har du funderat på lanternor? Brandsläckare är också en bra investering. Halktejp i fören där man kliver på relingen typ. Sen godkänner jag den
                Blir någon typ av löstagbar stång i aktern med lanternor på. Sen blir det lite halktejp både på durken och i fören tror jag. Brandsläckare köpte jag en liten idag som ska få en plats i främre stuvfacket.

Kommentera

Bra där vissa löstagbara glappar vid kontakten, en polare hade sån men bytte då han lessnade till en fast monterad med strömbrytare. Han hittade en väldigt kort lanterna, den är inte ivägen och funkar jämt

Kommentera

Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
                    Bra där vissa löstagbara glappar vid kontakten, en polare hade sån men bytte då han lessnade till en fast monterad med strömbrytare. Han hittade en väldigt kort lanterna, den är inte ivägen och funkar jämt
                    Ok. Ska fundera på det, en fällbar kanske. Vill gärna ha upp den en bit så man syns eftersom jag ofta rör mig kring farleder och ställen där det är ganska mycket båttrafik även på nätterna. Är sällan ute när det är mörkt men när man är det kan det vara skönt att synas lite bättre. Var nära att bli påkörd på natten en gång av en som stod och stirrade ner i plottern när han dundrade fram i 30+ knop, fast där hade väl inte bättre lanternor hjälpt ändå.

Kommentera

Den är så tvärfet Mange! Kommer bli många goa fisketimmar i den där superbåten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 798 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka