Hur löser ni säkerheten, om.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur löser ni säkerheten, om..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Där är ju förjävligt att tjuvar och fanskap ska få ta udden av fisket.

Jag lämnar så lite som möjligt i båten och resultatet är att man någon gång avstått en kortare tur då det är för tidskrävande med att bära saker.

Vi grävde ner 2st stora fundament långt ner med klass3-kätting och fyllde med stenar i 100-kilosklassen som är slingad runt trailern. En till kätting runt riggen och trailer samt låst handske på trailer. Däcken borttagna nu under vintern. Kamera med direktlarm till mobilen. Gps-spårning.

Håller inte tjuven borta men ger mig lite tid att hinna dit. Med en egen grävmaskin och mycket mark kan man iaf bespara många myndigheter jobb.
    Alumacraft så klart!

Kommentera

Jag är själv i larmbranschen och för att installera kameror så behövs tillstånd, visst kan man göra det iaf, men då får det inte användas som bevis

Kommentera

Ursprungligen postat av forren Visa inlägg
        Jag är själv i larmbranschen och för att installera kameror så behövs tillstånd, visst kan man göra det iaf, men då får det inte användas som bevis
        Enligt Länsstyrelsen här så krävs ingen ansökan eller anmälan om övervakning på egen tomt eller garage eller så länge det gäller en fast installation som inte är avsedd till att filma allmänheten.

Däremot var enda kravet att det ska framgå av skyltning.

Där har jag kanske tveksam skyltning i direkt anslutning till båten. Står dock att hela fastigheten och området är övervakad vilket i så fall kan omfatta 150.000m2
        Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
          Där är ju förjävligt att tjuvar och fanskap ska få ta udden av fisket.

Jag lämnar så lite som möjligt i båten och resultatet är att man någon gång avstått en kortare tur då det är för tidskrävande med att bära saker.

Vi grävde ner 2st stora fundament långt ner med klass3-kätting och fyllde med stenar i 100-kilosklassen som är slingad runt trailern. En till kätting runt riggen och trailer samt låst handske på trailer. Däcken borttagna nu under vintern. Kamera med direktlarm till mobilen. Gps-spårning.

Håller inte tjuven borta men ger mig lite tid att hinna dit. Med en egen grävmaskin och mycket mark kan man iaf bespara många myndigheter jobb.
          ..och du som bor i så lugna, fagra trakter, med. Farmor kommer därifrån, spenderat en hel del tid i dina områden. Fint fiske! Omöjligt att komma ifrån folk som norpar grejer, men trodde faktiskt du hade det betydligt lugnare än så. Iofs har du lite mer investerat en hel del i båten, klart man gör sitt bästa för att få behålla grejorna då.

Kommentera

Ursprungligen postat av mymh Visa inlägg
            ..ni har båtplats men ej tomt och/eller plats för trailer?
            Jag tänker på: frontmonterad elmotor + batterier i synnerhet.

Plocka bort ekolod varje tur är inga problem. Motorstölder är inte alls lika vanligt som det brukade vara (och kan lätt lösas med en bättre begagnad motor hellre än en ny). Däremot har vi (på en större båtklubb i södra Stockholm) regelbundet inbrott i förvaringsutrymmen. Efter tredje stölden av bensintank så har vi fulmålat tanken till max (och bär ofta med den hem, tungt som apan men vad gör man).

Vill gärna ha elmotor (och två batterier) i båten, men det känns helt orimligt att köra med det när folk till och med orkar stjäla bensintankar..

Begränsar intresset för populära fiskeanpassade båtar med, i.e. Linder, Tracker, Alumacraft etc. De verkar anpassade för att stå på trailer, och ingen har särskilt förtroendeingivande försvar mot inbrott i förvaringsutrymmen.

Tips? Funderingar? Bygga hytt på båten och sova med filékniven nära till hands?
            Hej Niklas;

Det säkraste och kanske också bästa du kan göra är att ta med dig den frontmonterade elmotorn hem efter varje fisketur.

Själv har jag båten förtöjd i Y-bom och låst vid nattbevakad båtbrygga under öppet vatten säsong. Trots detta skulle jag aldrig våga lämna varken elmotor, ekolod eller annan dyrbar utrustning ombord på båten även om de är ordentligt fastlåsta....

Nothing is forever!

[FONT=Arial Black][/FONT]http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
            18 svar
            5 860 visningar