Mest båt för runt 100 000 kr? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mest båt för runt 100 000 kr?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Man får se efter sina behov och förutsättningar. Folk kan säga vad de vill, men en båt är ingen investering. Generellt sett så kostar större båtar mer än mindre på alla sätt eftersom det blir mer vikt, större motorer, mer att serva och underhålla, samt tar mer plats.

Byggarn sa att alla båtar är en kompromiss och det är helt sant. Vill man bara trolla på stora vatten, då vill man ha hytt eller ht och större båt betyder fler fiskedagar. Vill man däremot spinnfiske mestadels i insjöar vill man kanske ha något annat. Där är problematiken.

Jag själv kom fram till att 3 båtar hade varit perfekt, en liten att kasta i överallt. En mellan för spinnfiske och en stor för havet. Blir dock dyrt och tar plats, sen har man 3 ggr så mycket underhåll. På grund av detta måste man tänka efter vad det är man själv behöver och vill ha. Håller du till på små vatten eller kan välja dina fiskedagar så behöver du ingen jättestor båt. Vill du däremot alltid kunna fiska och ta dig hem igen så krävs det mer rejäla båtar.

Mitt tips är att se över dina behov. Tänk efter på hur du kan förvara båten och var du ska fiska. Fundera på hur mycket pengar du har råd att lägga. Fundera också på hur du vill utrusta din båt och hur mycket du kommer använda den.

Vill du ha dubbla lod, frontmonterad elmotor osv så får du inte mycket båt för 100000kr.

Jag själv har insett att man kan inte få allt. Däremot är det oftast billigare att köpa rätt båt direkt. Det ger minst huvudbry och mest fisketid tror jag. Det är inte roligt att ha en för dyr båt heller som begränsar resten av livet om du inte använder den. Det är sjukt mycket bättre att ha en båt än ingen båt i alla fall.

Kommentera

kloka ord Dennis
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Satte saften i halsen när jag läste båt och investering i samma mening.

Kommentera

Dessutom är det väldigt svårt i att fiska från bilen....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
          18 svar
          5 813 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Lärka
          av Lärka