Ursprungligen postat av Gös_Hasse
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flipper 42 Projekt.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Clarran Visa inläggpå vilket sätt vrider sig röven? kasar den eller det är båten som ger sig?
Och vrider den sig för mycket i hög hastighet och sedan landar i vattnet så blir det rätt hård fartsänkning. Inom motorcykel racing påminner det om en highsider. Oftast slängs föraren upp i luften och hojen totalskrot efter att ha voltat som en leksak.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggSvårt att förklara, men om man säger så här, studsar båten i luften så det är lite kontakt med vattnet men motorn fortfarande är i vattnet och man styr åt nåt håll som vinden ligger på så flyttar sig baken. är man inte medveten om detta eller varit med om det förr kan det överraska en.
Och vrider den sig för mycket i hög hastighet och sedan landar i vattnet så blir det rätt hård fartsänkning. Inom motorcykel racing påminner det om en highsider. Oftast slängs föraren upp i luften och hojen totalskrot efter att ha voltat som en leksak.
Kommentera
-
Bild dags igen då:P
lite förvaringsmöjligheter är aldrig fel
kommer hamna ett stolsfäste på "nya" kastdäcket och sen ett fram på det gamla kastdäcket så man kan variera lite vart man vill sitta:P
sidorna fram i divinycell ser nästan riktigt bra ut finns inget material som är så underbart som detta!
bye bye toften.
liten förhandstitt på hur det kommer bli fram i båten
funderar dock på att riva ut kastdäcket och bygga om det i divinycell för att få ner vikten liten:P
nästa inlägg blir på akterspegel bygget om det finns nått intresse för det?
Kommentera
-
Jävlar vad du ligger i
divinycell är aldrig fel, för hur man än gör så brukar sådana byggen bli tyngre än man förväntat sig.....sedan 1-2 fiskare och utrustning som man bör ha med i sin beräkning + ekolod, batteri, tank, osv.
När du ändå är igång, du har inte funderat på att bygga ett utrymme så man får undan tanken och slangen till den? Jag hade önskat det på min båt ibland. Ett fack/utrymme med lock/öppning som man kan ställa ner tanken i.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Clarran Visa inläggkul att höra vi måste bevara dessa skönheter. kommer med att transportera min på vanlig släp så länge fram tills jag får tummar ur ----- och bygga klart blivande båttrailern.
Sedan såg jag det där med divinycell och kom på att jag ska vara lite tråkig också...
tips:
https://slpvkalk.transportstyrelsen....alkylator.aspx
Jag kommer att följa tråden oavsett hur du nu gör just pga av att den är inspirerande! =)Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggJävlar vad du ligger i
divinycell är aldrig fel, för hur man än gör så brukar sådana byggen bli tyngre än man förväntat sig.....sedan 1-2 fiskare och utrustning som man bör ha med i sin beräkning + ekolod, batteri, tank, osv.
När du ändå är igång, du har inte funderat på att bygga ett utrymme så man får undan tanken och slangen till den? Jag hade önskat det på min båt ibland. Ett fack/utrymme med lock/öppning som man kan ställa ner tanken i.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inläggFörst vill jag säga att jag är impad av hur du jobbar på och hur bra det blir (tror jag iaf)!
Sedan såg jag det där med divinycell och kom på att jag ska vara lite tråkig också...
tips:
https://slpvkalk.transportstyrelsen....alkylator.aspx
Jag kommer att följa tråden oavsett hur du nu gör just pga av att den är inspirerande! =)
Kul att folk gillar tråden står lite stilla nu pga att jag inte har nån polyester kvar haha plus en hel del jobb men imorgon görs ett nytt ryck där förhoppningsvis bakre toften/kastdäcket kommer få sitt regelverk påbörjat:P
Vikten så sett kommer jag inte behöva bry mig om som tur är dels för att jag har E behörighet och båten kommer flyttas runder på minst en 600kg vagn.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kipp Visa inläggÄr detta den minsta flipper modellen av denna båttyp ??
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 804 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka