Å andra sidan finns det så mycket mer onödigt än en balkongmatta när det handlar om fiskevärlden.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Det där med mattor i båten?
Collapse
X
-
"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggMin båt har iaf(även om den iofs inte är Amerikansk) fått sitt namn efter en Svensk andra klassens a-lagarsprit, det som jag ännu undrar över är om jag ska beteckna storleken som A) en kvarting B) en sjuttiofemma/sjuttis.Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inläggHar samma tvivel om akterspeglarna på plastbåtar. Låter skumt att ett material som sägs ta hundratals år att brytas ned, plötsligt ruttnar på ett par år när det används i en båt. Erat tjafs om metallytans förträfflighet framför mattan påminner mig om när Ryssarna skulle ta emot ett fartyg som ingick i det sk krigsskadeståndet, och klagade på att bastulavarna inte dög då de var av Aspträ. Så de insisterade på att de skulle vara av metall i stället, för metall är ju mycket hållbarare än sketet trä. De fick givetvis sin vilja fram, men efteråt skulle visst bastulavarna vara gjorda av Aspträ igen av någon anledning.
.
Det jag säger är att trä ska användas TILL DET ÄR BRA PÅ, inte byggas in under en matta i en ständigt fuktig miljö. Det är inte för intets skull som man stutat att göra så tex vid husbyggnation! Ta tex en släpkärra, ingen dålig kvallitet på plyfor som ligger på kärror av hög kvallitet, efter några år är dom pisslut trots att dom ligger "luftigt".
Kan inte förstå varför båttillverkarna inte använder sig av ngn form av koposit ist, tex likt det som används till altandäck..
/Jazze
Kommentera
-
Hur det ser ut i jänkebåtarna vet jag inte för jag har aldrig kollat närmare, men trots att durkskivorna på min Quinnie är gjorda av någon slags Eucalyptusplyfa(eller något liknande) så sitter mattan fast som berget efter fem års bruk och förvaring utomhus. Och inte finns det någon tillstymmelse till röta på skivorna heller för den delen. Men durken är å andra sidan väl ventilerad på undersidan, så det är inte så konstigt att den inte ruttnar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inläggNi som lägger matta i båten - är det ljuddämpning ni är ute efter eller vad är poängen?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MrJazze Visa inläggJag la klinkers i min båt och till helgen ska jag lägga el parkett i stuvarna! Sen skulle de vara just att ha något att sitta på, funderar på att slänga in en hörnsoffa från Ikea!
Tycker de blitt lite spårat i den här världen vad det gäller fiskeprylar, allt ska va så hypat att nästan själva fisket blir sekundärt.
Kan dock hålla med om att det kan vara ganska mysigt med matta när man tillbringar större delen av fritiden i båten, praktiskt i en alubåt dessutom. Kan ju dock undra lite över andrahandsvärdet på dessa båtar när dom börjar "ruttna bort"
/Jazze
Tack vare detta fick vi riktigt bra betalt för den när vi sålde den i slutet av sommaren.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
jao, å som att man skulle orka det.
ser ut som nån har haft explosiv diaré i min båt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka