Hej!
Tänkte att jag skulle skaffa båt till nästa vår (eller nu om jag hittar något höstfynd)
Jag skulle behöva hjälp med att hitta en passande båt till mig, jag har en 2-t motor kort rigg på 20hk redan som jag helst vill behålla, lite egenskaper jag skulle vilja ha:
-Öppen båt på minst 4-5 meter (ungefär, ingen tungviktare)
-Båt som klarar 20 hk kort rigg
-Båt som klarar ca 20 knop, kommer användas på havet
-Rigglängd kort
Inget krav men styrpulpet är en bonus.
Har åkt mycket i en båt innan (inte min), en Crescent 420 (tror jag det är, se bild) riktigt bra båt som var riktigt stabil och kunde köra i vilka vågor som helst... 20-25 knop. Pelle Petterssonskrov?
Vill ha antingen samma båt eller någon annat märke med likvärdigt skrov, finns det?
Max ca 20.000
Vad ska jag kolla på utöver Crescent 420 och pelle petterssonskriven?
Tänkte att jag skulle skaffa båt till nästa vår (eller nu om jag hittar något höstfynd)
Jag skulle behöva hjälp med att hitta en passande båt till mig, jag har en 2-t motor kort rigg på 20hk redan som jag helst vill behålla, lite egenskaper jag skulle vilja ha:
-Öppen båt på minst 4-5 meter (ungefär, ingen tungviktare)
-Båt som klarar 20 hk kort rigg
-Båt som klarar ca 20 knop, kommer användas på havet
-Rigglängd kort
Inget krav men styrpulpet är en bonus.
Har åkt mycket i en båt innan (inte min), en Crescent 420 (tror jag det är, se bild) riktigt bra båt som var riktigt stabil och kunde köra i vilka vågor som helst... 20-25 knop. Pelle Petterssonskrov?
Vill ha antingen samma båt eller någon annat märke med likvärdigt skrov, finns det?
Max ca 20.000
Vad ska jag kolla på utöver Crescent 420 och pelle petterssonskriven?
Kommentera