Sunbuster R - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sunbuster R

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sunbuster R

Tjena
    Håller på att spekulera på en Sunbuster R som fiskebåt åt mig och grabben.
    Har någon en aning om vad en sådan är värd?

SunBuster R -92
    Motor Johnson 25hk -92

Mvh Fredde

Tycker ganska ofta man ser liknande kombinationer som den Du nämner för allt mellan 20-40 tusen på blocket. Sedan om det är priset säljaren får ut, det vet Jag inte. Jag köpte en Sun Buster R, årsmodell -90, utan motor från en båthandlare för ett par år sedan. Den hade aldrig varit bottenmålad och var i mycket bra skick, tillhört räddningstjänsten innan. Gav runt 20 000 för den. Slängde sedan på en Yamaha 50 DETO -91 (2-takt, separat oljesmörjning, elstart, eltilt) i hyfsat skick för 18 000.
    Båten var väl värd sitt pris, åtminstone i förhållande till vad man annars får för aluminiumbåt för den pengen (ingenting?). Värd priset i övrigt om man undviker att jämföra med andra båtar? Nja... Jag hade kanske fått max en åttondel av det priset för min gamla Golf av samma ålder och skick, då får man faktiskt lite perspektiv på det hela.
    "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

Kommentera

Har en sådan fast -86.a och den är kalas som fiskemaskin om man är max 2man och inte ska ut i ytterskärgården när det blåser kuling, men i bra väder funkar den bra även där, så väl värt att skaffa men glöm den motorn den är på tok för klen.
      Hade en johnson 30 eller 35 på min från början men en gammal -78.a oh den räckte inte till och bytte den efter 2 säsonger mot en Mercury 40 hk 2T och det var perfekt för mig då jag mestadels är ensam ombord, men en 50 hk är helt OK på den båten.

Priserna skiftar mellan det som nämndes ovan och beror på skicket, motorn kan
      du kränga iväg separat när Du hittat en mera lämplig storlek.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
      18 svar
      5 833 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Lärka
      av Lärka