Uppfräshning Buster RS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppfräshning Buster RS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ser ju klart fräschare ut även om jag personligen inte gillar mattor i båtar men det är en smaksak, däremot blir jag lite fundersam med tanke på rubriken som säger Buster RS men båten på bilderna är ingen RS utan en tidig Buster M som blivit ommålad!

Det kan ju ha betydelse vilken modell det är och vad Du köpt den som och ev har försäkringsbolagen åsikter om något händer och det är fel uppgifter på den, funktionsmässigt är det sak samma mellan RS och M om Du är nöjd med inredning och annat.

Tips på saker att göra kan vara stol på förarplats skönt vid lite längre körningar och är den vridbar så kan den också användas vid fiske, skönt att sitta och kasta när ryggen tröttnar.
    Gissar att Du har en sådan runtomlysande lanternpinne med vit ljus som sätts upp i aktern, men komplettera gärna med en kombo lanterna röd/grön i fören så är Du laglig också, är Du ute i mörker och fiskar eller som jag fiskar till strax efter solnedgången i sep = köra hem i mörker så uppskattar du en strålkastare, en sådan handhållen som kopplas in i "cigguttahget" duger bra och kan användas både för att lysa upp färdväg och att söka efter saker i vattnet så 2 in 1 ;-)

Klart att en Ipilot gör skillnad den kommer att lyfta båten minst ett pinnhål, när det är dags skulle jag montera batteriet under förtoften eller under fördäck så är det ur vägen och ger bra viktfördelning på båten, Bustrarna är lite för lätta i nosen och behöver barlastas för att gå bra, så elmotor +batteri i fören blir perfekt.

My 2 Cent

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
      Blev ju bra det där. Om motorkåpan är solblekt och dekaler ramlat av så kan man ju alltid fräscha upp med ny färg och dekaler.

Eller klä in den i matta vettja, så den matchar resten av båten! ;-)
      Skämt å sido så ser det snyggt ut på bild iaf.
      Är 100% säker på att det är en RS btw. Svärfar har en identisk fast med den solblekta orangea färgen på sidorna som jag fått för mig kan vara ngt orginal. Kan det möjligtvis vara så att din är ommålad på sidorna till blå och att detta kan vara det som bedrar Rospigg lite?

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
        Blev ju bra det där. Om motorkåpan är solblekt och dekaler ramlat av så kan man ju alltid fräscha upp med ny färg och dekaler.
        Dekalerna sitter där de ska, men motorkåpan kan verkligen behöva lite ny färg.
        Vet någon vilken typ av färg man ska använda?

Kommentera

Ursprungligen postat av mickedykare Visa inlägg
          Hur funkar mattan att sitta på om det regnat? Dvs är den enkel att torka av?
          Jag vet faktiskt inte, men den har gummipluppar på undersidan som bildar små luftspalter. Så den borde torka relativt snabbt.
          Får återkomma efter nästa regnskur

Kommentera

Ursprungligen postat av Larsww Visa inlägg
            blev ju skitfint!

Nu fick jag lite inspiration att byta ut min matta med =)

Vilken blev det tillslut?
            Tackar
            Det blev en balkongmatta från Mattbolaget.
            De hade en 6 m2 stor "stuvbit" som jag fick köpa för en billig peng. Den kostar normalt 125 kr/m2 och ska vara av riktigt bra kvalitet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Ser ju klart fräschare ut även om jag personligen inte gillar mattor i båtar men det är en smaksak, däremot blir jag lite fundersam med tanke på rubriken som säger Buster RS men båten på bilderna är ingen RS utan en tidig Buster M som blivit ommålad!

Det kan ju ha betydelse vilken modell det är och vad Du köpt den som och ev har försäkringsbolagen åsikter om något händer och det är fel uppgifter på den, funktionsmässigt är det sak samma mellan RS och M om Du är nöjd med inredning och annat.

Tips på saker att göra kan vara stol på förarplats skönt vid lite längre körningar och är den vridbar så kan den också användas vid fiske, skönt att sitta och kasta när ryggen tröttnar.
              Gissar att Du har en sådan runtomlysande lanternpinne med vit ljus som sätts upp i aktern, men komplettera gärna med en kombo lanterna röd/grön i fören så är Du laglig också, är Du ute i mörker och fiskar eller som jag fiskar till strax efter solnedgången i sep = köra hem i mörker så uppskattar du en strålkastare, en sådan handhållen som kopplas in i "cigguttahget" duger bra och kan användas både för att lysa upp färdväg och att söka efter saker i vattnet så 2 in 1 ;-)

Klart att en Ipilot gör skillnad den kommer att lyfta båten minst ett pinnhål, när det är dags skulle jag montera batteriet under förtoften eller under fördäck så är det ur vägen och ger bra viktfördelning på båten, Bustrarna är lite för lätta i nosen och behöver barlastas för att gå bra, så elmotor +batteri i fören blir perfekt.

My 2 Cent
              Tack för många bra och relativt enkla tips. Precis vad jag var ute efter.
              Varför tror du att det är en Buster M och inte en RS?
              Killen jag köpte den av sa att det är en RS, och jag är ingen expert..
              Om du tänker på den blå färgen så har den blivit (som du säger) ommålad. Den var orange tidigare.

Kommentera

Jag har en RS som jag har målat om den lackade ytan till gråa sidor, monterat I-pilot på samt byggt ett kastdäck i fören på. Har även tagit bort mitt-toften samt bytt ut alla slitna sittytor. Efter dessa små modifieringar har det blivit en fiskemaskin av rang och precis som Rospigg säger så mår den inte direkt dåligt av lite vikt i fören. Har ett 115 AH batteri samt Minn-kotan fram och då kan man ledigt sitta två på aktertoften och den planar ut snabbt ändå. Dessutom rasar den inte ner från trailern lika snabbt och oberäknerligt heller...

Kommentera

Ursprungligen postat av tpettersson Visa inlägg
                  Tack för många bra och relativt enkla tips. Precis vad jag var ute efter.
                  Varför tror du att det är en Buster M och inte en RS?
                  Killen jag köpte den av sa att det är en RS, och jag är ingen expert..
                  Om du tänker på den blå färgen så har den blivit (som du säger) ommålad. Den var orange tidigare.
                  Jo det var den blå färgen för RS var just Orange och jag kan inte minnas att RS haft den inredningen men jag kan ha fel och inlägget ovan från en som har en likadan tyder på det, så då är allt bra ville bara kolla så Du inte blivit lurad vid köp sånt har tyvärr hänt förr.

Kommentera

Ursprungligen postat av solstace Visa inlägg
                    Jag har en RS som jag har målat om den lackade ytan till gråa sidor, monterat I-pilot på samt byggt ett kastdäck i fören på. Har även tagit bort mitt-toften samt bytt ut alla slitna sittytor. Efter dessa små modifieringar har det blivit en fiskemaskin av rang och precis som Rospigg säger så mår den inte direkt dåligt av lite vikt i fören. Har ett 115 AH batteri samt Minn-kotan fram och då kan man ledigt sitta två på aktertoften och den planar ut snabbt ändå. Dessutom rasar den inte ner från trailern lika snabbt och oberäknerligt heller...
                    Något kastdäck kommer jag nog inte bygga, inte nu i alla fall. Men det blir två stycken 100 Ah batterier i fören som ska driva elmotorn.
                    Jag har också märkt att den kan bete sig lite märligt när man ska ha den på och av trailern.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                      Jo det var den blå färgen för RS var just Orange och jag kan inte minnas att RS haft den inredningen men jag kan ha fel och inlägget ovan från en som har en likadan tyder på det, så då är allt bra ville bara kolla så Du inte blivit lurad vid köp sånt har tyvärr hänt förr.
                      Du har så rätt. Det är lätt att bli lurat, speciellt om man som jag inte vet så värst mycket om båtar.
                      Vad gäller inredningen så har inte jag gjort några förändringar och inte förra ägaren heller, så det är nog orginal.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka