Linder Arkip VS Buster M vs Starweld? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder Arkip VS Buster M vs Starweld?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har nu kört 36 timmar med min båt (blev en linder med 50 snurra) och är helnöjd med den. Om någon annan går i tankarna att skaffa linder är det bara PMa

Kommentera

Kul! Berätta, slår den mycket i kort, upprört vatten? Vad ger den för min-maxfart med just din propellerspec? Min Alumacraft är ungefär lika lång som din Arkip och inte slår den obehagligt i 18-20 knop och ca 8-9 m/s, (SMHI sa +10 i byarna) i vart fall inte senast på Mälaren sittandes i akten. Eftersom Arkipen har djupare v-skrov i bak än just min Alumamodell så borde den vara än bättre såvida inte fören är plattare och bredare än Aluman?

Kommentera

Trollar gör jag i ca 2-3 knop men kan kö ca 1-2 knop med tiltad motor allt på motorn är orginal och dundrar upp till 34-35 knop om det är vindstilla dragit hem i 14 sekundmeter och då kändes det lite tufft men kunde fortfarande stå vid ratten ligger runt 20 knop på sjön och då har den en ganska mjuk gång men är van med sämre båtar man är ju på sjön då får man ju räkna med sjögång jake
        Senast ändrad av Jakedasnake; 2014-09-11, 17:46.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jakedasnake Visa inlägg
          Har nu kört 36 timmar med min båt (blev en linder med 50 snurra) och är helnöjd med den. Om någon annan går i tankarna att skaffa linder är det bara PMa
          Vilken motor blev det? Jag skall tänkte köpa i år menett husköp/renovering kom i vägen, det blir till våren istället.
          Jag tänkte ha en Honda.

Kommentera

Yamaha, är helnöjd

Kommentera

Beställde en Arkip idag och hade Mercury och Honda att välja på. Blev Mercuryn för min del. Fyra cyl, många kubik och vad som sägs en väl fungerande " Troll Control funktion". Är i mina ögon dessutom en j-kligt snygg motor. Valde den nya pulpeten och när varven var uppe slank det även med en I pilot och ett sjutums Garmin modell bra. Blir att strunta i julklappar i år och ägna helgerna åt att leta burkar

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                Beställde en Arkip idag och hade Mercury och Honda att välja på. Blev Mercuryn för min del. Fyra cyl, många kubik och vad som sägs en väl fungerande " Troll Control funktion". Är i mina ögon dessutom en j-kligt snygg motor. Valde den nya pulpeten och när varven var uppe slank det även med en I pilot och ett sjutums Garmin modell bra. Blir att strunta i julklappar i år och ägna helgerna åt att leta burkar
                Mmm, Alltid bra att ha kontroll på trollen.... ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                18 svar
                5 825 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Lärka
                av Lärka