Alumacraft vs Tracker mm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alumacraft vs Tracker mm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av J_C Visa inlägg
    Det är väl inte bara bilder på Starweld båtar utan även någon på Alumacraft som jns postade ?.
    Vad kör du för bil om en Audi för 600 bananer inte duger ?. Bugatti ?
    Klart den duger bättre än nuvarande bil som hunnit bli snart 9år men menar på att det finns uppenbara småfel och dålig finish för den prislappen också.
    Jag vill absolut vilja att byta bil men jag VET att det kommer bli krångel och fel.
    Oavsett vart ifrån eller vilken modell kommer jag bara bli besviken på både det ena och det andra.
    En enda gång i hela livet har en tjänst motsvarat och t.o.m överstigit förväntningarna annars har det misslyckats gång på gång. Har slutat anlitat fackfolk för var enda gång har det blivit fel eller riktigt fel.
    Allt från lackjobb, vvs, bygg, bilservice mm mm.

Jag skulle kunna fylla hela tråden med dåliga saker hos aluman.
    Tro inte att jag håller Aluma som bra märke, jag är den förste att byta om jag hittar en bättre.
    Jag hade ju hela garaget fyllt i prylar som skulle bytas ut när båten kom.

Fick ju börja med att dela båten och dra om kablage och la ner flera dagars jobb innan den var sjöduglig enligt mig. men fortfarande valde jag den före trackern efter sett en 16 fotare pro guide. Innan jag började kolla i segmentet med dessa båtar tog jag för givet att Tracker var "top of the line" men i själva verket en budgetbåt i staterna som fått bra status här.

Fortfarande lever jag i den värld att oavsett vad man köper får man acceptera fel och brister.
    Det man inte gör själv blir inte bra, och jag kan inte bygga båtar så en bra båt kommer jag aldrig äga, se eller höra talas om
    Alumacraft så klart!

Kommentera

De ovanstående bilderna är från en och samma båt och märke... Om vi säger så här, både Alumacraft och Tracker håller högre kvalité än så...

Om du köper en ny båt och får börja med att lägga ner flera dagars arbete för att få den sjöduglig så är det ju något som står väldigt fel till? Sen vet jag inte vad kablage har med sjöduglighet att göra men i det läget hade jag nog lämnat tillbaka båten ögona böj. I tråden uttrycker du ju även ditt missnöje över Tracker och vad som skulle vara intressant i de frågandes ögon är ju vad du egentligen är missnöjd med. Mig veterligen så är de flesta som har köpt Tracker också väldigt nöjda med sitt köp vilket man enkelt kan konstatera på begagnatmarknaden...

Kommentera

Ok, my bad ang bilderna. Såg bilderna på båten med nitat skrov och antog att det var ett annat båt fabrikat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
          Oavsett vart ifrån eller vilken modell kommer jag bara bli besviken på både det ena och det andra.
          En enda gång i hela livet har en tjänst motsvarat och t.o.m överstigit förväntningarna annars har det misslyckats gång på gång. Har slutat anlitat fackfolk för var enda gång har det blivit fel eller riktigt fel.
          Allt från lackjobb, vvs, bygg, bilservice mm mm.

Jag hade ju hela garaget fyllt i prylar som skulle bytas ut när båten kom.

Fick ju börja med att dela båten och dra om kablage och la ner flera dagars jobb innan den var sjöduglig enligt mig.

Det man inte gör själv blir inte bra, och jag kan inte bygga båtar så en bra båt kommer jag aldrig äga, se eller höra talas om
          Nu får du nog ursäkta lite Martin...men är det så att det egentligen är fel på allt,allt och ALLT??? själv tycker jag mig kunna skönja att felet faktiskt ligger på ett helt annat plan än hos alla varor och tjänster.....
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Har ingen fakta på vad Trackern har för kablage för elmotorn, någon får gärna flika in med det.
            Skulle bli glatt överraskad om de körde med mer än 8-10mm2.

Så det är nu bara ett antagande att de är underdimensionerade hos dem också.

Många kör med original hos Aluman också men många byter också. Mitt originalkablage rök direkt.
            Dock visste jag om detta och hade allt som behövdes hemma
            Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              Nu får du nog ursäkta lite Martin...men är det så att det egentligen är fel på allt,allt och ALLT??? själv tycker jag mig kunna skönja att felet faktiskt ligger på ett helt annat plan än hos alla varor och tjänster.....
              Det kan vara en blandning av otur och eftersträvan av perfektion men slutar man eftersträva perfektion och nöjer sig med halvdant så hämmar man framsteg.

Överlag så känner jag att folk gör det som behövs men inte mer vilket stör mig.

Från tidigare jobb har man lärt sig att folk är mest intresserade av helger, raster och ledighet än att prestera över förväntan.

Efter att arbetat hos en tillverkare som anses vara marknadsledande inom sitt område så såg man tydligt vad inkonsekvens kan leda till.

Flera bilder här visar på uppenbart slarv och dåliga lösningar som påverkar intrycket. Med rätt montör hade nog inte det uppstått och inte kostat mer än lite engagemang och någon minut. Sådant hantverk hade inte fått lämna fabriken.

Samma som min tidigare nämnda arbetsplats så syns det direkt vem som gjort slutprodukten och det ska inte få förekomma på företag som har en bra ställning i sin bransch och med produkter för stora belopp.
              Senast ändrad av Tybling; 2014-06-21, 11:56.
              Alumacraft så klart!

Kommentera

Herregud, du låter för fan som farsan i "Little Miss Sunshine" om du har sett den Martin,,, Fortfarande så har du inte kommit med någonting konkret bortsett från för klena elmotorkablar. Någonting som jag under mina år aldrig hört talas om.

Kommentera

"man får vad man betalar för" är ett känt talesätt. Är det inte så även när det kommer till båttillverkare? Europeiska som amerikanska. Vill man ha perfektion får man göra det själv alternativt anlita någon med dom kravspecifikationerna.

Kommentera

Verkar som om det bara är 8 gauge på kablage, lika illa som på min då och ska bytas ut.

Riktigt illa att dimensionera så när man bör avsäkra på 60A till en frontmotor.

60A på någon meter 8 gauge kablage hör inte hemma.

Tyvärr jns jag har inte sett serien, bara blivit jämförd med Fredde i Solsidan tidigare men Tv är inte min starka sida så man kan avgöra om det är bra eller dåligt

Leta reda på en snickares släpvagn som år efter år gått tungt lastad och för hårt surrad. Sätt dig i mitten, blunda och håll tag i sidorna. Ungefär min känsla.
                    Alumacraft så klart!

Kommentera

Tycker du ska börja bygga båtar Martin, jag hade köpt en direkt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka