Honda Cr-v - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Honda Cr-v

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag drar mitt 1300 kg ekipage med en Volvo V60 D5 AWD Polestar med Geartronic, funkar klockrent. Har nivåreglering på min bil och V60 har rätt kort överhäng vilken gör den till en klockren dragbil som är tvärstabil i alla lägen. Motor bromsar låda, ja allting funkar kanoners att dra med! V70 som visserligen är tyngre har dock ett längre överhäng vilken gör den mer "gungig" enligt mig, xc60 kan nog också vara nice men då bör man nog ha e kort. Men min v60 får jag dra 1920 kg med b96 och det tycker jag är sjukt bra, bara en enkel uppkörning och några hundringar. Har dragit upp båten på rel mjukt underlag av lösgrus samt hyfsat brant och det är inga problem, har inte ens behövt lägga ut antispinn och ställa lådan i manuellt läge.

/Andreas

Kommentera

Hej Jag har en Honda crv 01:a

Visst fyrhjulsdriften är kanske inte otroligt bra om man tänker bege sig ut i skogen och köra terräng. Men köra backar eller ramper tror jag inte är nått större problem. Jag har en jobbig backe upp till huset och med min skoda octavia kunde jag komma upp om jag gasade ordentligt och det inte var för blött. Men med hondan drar jag lätt upp släp.

Har även provat att stanna i backen och starta vilket heller inte är något problem. Det var helt otänkbart med skodan.

Kommentera

Får testat en ny Outback just nu med automat. Har bara haft den en vecka hittils. Blir intressant. Förra Legacyn var jag väldigt nöjd med fast den var manuell.
        Har inte dragit speciellt tunga båtar med bilarna. Tror nuvarande bara väger mellan 6-700Kg och förra var lättare.
        __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 830 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lärka