Kan vara så att jag själv är lite färgad då jag har en, men master har fina aluminium båtar, master 410 kan du kanske hitta i den prisklassen. Annars är 500 alt 510 mycket fina båtar som man enkelt fiskar ifrån, dock sticker priserna iväg lite då.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mindre båt till mälaren
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggAlltså..välja båt för mälaren efter garageutrymme...
Tror man skall hitta en båt man gillar först.
Jag har dock inte uteslutit en större båt, det är mest att jag inbillar mig att det är smidigt att bara kunna köra in den i garaget med motor och allt istället för att ta av motorn o sen på med den igen...
Plus att med min budget får man ju ett nyare ekipage i den storleken
Mvh Fredrik
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Len Visa inläggMina förhoppningar är ju att hitta en båt jag gillar som också får plats i garaget, HR 435 och Ryds 435 gillar jag designen på men eftersom jag inte har så stor båtvana och inte har suttit i nån av båtarna så vet jag inte om dom funkar bra på mälaren, eller om det är bra kvalite.
Jag har dock inte uteslutit en större båt, det är mest att jag inbillar mig att det är smidigt att bara kunna köra in den i garaget med motor och allt istället för att ta av motorn o sen på med den igen...
Plus att med min budget får man ju ett nyare ekipage i den storleken
Mvh Fredrik
Självklart har man ju en bild i huvudet hur man vill ha det
Det är inte alls tokigt att börja med en sån lösning!
Mälaren har många ansikten och det beror ju dels på i vilken del man håller till och sen behöver man ju inte åka ut om det brallar på lite,särskilt inte med familjen.
Lycka till!
Kommentera
-
Nu är ju jag säkert inte så kunnig på båtar o trailer som ni andra, men.
Jag var ute och kollade längden på mitt ekipage.
TK-trailer men minns inte exakt vilken (dock en EU-trailer). Sandstrom 425 basic.
Ganska precis 5 m. exklusive motor som står inomhus. Kan dock bygga kanske max 50 cm?
Hur som haver. Den främre armen som fören på båten vilar mot på min trailer kan flyttas framåt. = minskad längd på ekipaget.
Kan vara en tanke inför ev vinterförvaring...kanske...Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PSpinn Visa inläggDu menar "En Crescent 465 på en specifik trailer som jag inte namnger är strax över 6m"?
För om jag lägger en Crescent 465 på trailer blir den uppemot 9m lång....
Allt beror på hur trailern är beskaffad.Ursprungligen postat av Team Isotopes Visa inläggJag brukar fundera på vad mina inlägg bidrar med till ämnet innan jag postar.
Bidrar detta inlägg till nåt i ämnet? Nej! Skriver jag detta som svar bara för att jag är en tjurgubbe? Ja lite....
Kommentera
-
Har inte läst alla inlägg i tråden, men på den ursprungliga frågan kan jag rekommendera en gammal båtmodell som är sjövärdig och trevlig för sin storlek. Används av många sportfiskare/fritidsfiskare/stugägare etc. här nere i Blekinge. Dyker upp begagnade på blocket ibland. Finns också att få ny till rimligt pris...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 823 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka