Okänd båt, Tips och tankar önskas! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okänd båt, Tips och tankar önskas!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Okänd båt, Tips och tankar önskas!

Köpte denna båt i höstas och är lite intresserad om någon känner igen den eller vet vad det är för båt. Det är ungefär 3mm tjock alu och en stadig kant längs relingen, se bild. Det ska vara frigolit block fram och bak enligt förra ägaren. Det ligger kralliga stag i botten (se bild).

Någon som har någon idé om vad det kan vara för märke?

Click image for larger version

Name:	P_20131013_163803.jpg
Views:	1
Size:	1,03 MB
ID:	1826703Click image for larger version

Name:	P_20140222_142523.jpg
Views:	2
Size:	1 009,9 KB
ID:	1826707Click image for larger version

Name:	P_20140222_133609.jpg
Size:	1 003,3 KB
ID:	1826704Click image for larger version

Name:	P_20140222_142533.jpg
Size:	1,02 MB
ID:	1826708Click image for larger version

Name:	P_20140222_133621.jpg
Size:	1 007,1 KB
ID:	1826705Click image for larger version

Name:	P_20140222_142541.jpg
Size:	1 017,5 KB
ID:	1826709Click image for larger version

Name:	P_20140222_133825.jpg
Size:	936,1 KB
ID:	1826706

Sedan så planerar jag även att fixa till den lite nu till våren så tips om vad man kan göra är också välkommet!

Jag pröjsade 8k för den och då fick jag med en fin 20hp Johnsson också som snurrar på bra och snällt, Good buy?
    Senast ändrad av Anton93; 2014-02-26, 00:03.

Mina tankar har gått på att sätta en förvaringslåda på vänstra sidan av båten där jag kan ha tanken/batteri och även sätta en låda där sittbänken i mitten är. Och sedan slänga på en stol från jula (http://www.jula.se/batstol-651012) på förvarningsutrymmet i mitten. Funtade även på att sätta en sån här stol (http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=49880) i fram på båten....

Tips och kommentarer uppskattas! Kanske någon som har gjort liknande? Tips på material till lådorna?

Kommentera

Där mitt toften sitter hade jag nog byggt en låda på var sida med en fällbar toft så man kan gå emellan o slippa klättra. Då kunde man tex ha batteri på ena sidan o tanken på andra kanske. Är det flytkropoar i för o akter?
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag skulle gjort en durk av kanske plyfa för att få hela botten plan, sedan täckt det med matta. Eventuellt komplitera någe flytelement under durken för att göra förvaring i aktertoften för tank o batteri.
        Om förvaring görs i aktertoften så är det lätt att sätta dit en snurrstol.
        Mitt toften skulle va lätt att ta bort så man kan ligga två pers på durken, sen syr man ett kapell/tält som passar båten, det finns inge bättre än att sova i en båt när det kluckar o gungar lite.

Lycka till!

Kommentera

är nog ingen svårighet att ta bort mittoften,men nog inte så lyckat då friborden troligen kommer blir ranka som tusan...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            är nog ingen svårighet att ta bort mittoften,men nog inte så lyckat då friborden troligen kommer blir ranka som tusan...
            Det jag menar är att den ska va avtagbar när man ska sova o sen sätta tillbaks den när båten används som båt.
            Kanske va lite otydlig men ä du mä?

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
              Där mitt toften sitter hade jag nog byggt en låda på var sida med en fällbar toft så man kan gå emellan o slippa klättra. Då kunde man tex ha batteri på ena sidan o tanken på andra kanske. Är det flytkropoar i för o akter?
              yes! flytblock i för och akter, iallafall vad jag har fått info om... Kom på nu att mittbänken kanske har lite mer funktion än att bara sitta på, den håller väll "ihop" båten lite också? eller?

Gillar absolut idén med att ha öppet å slippa klättra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Schlangen Visa inlägg
                Jag skulle gjort en durk av kanske plyfa för att få hela botten plan, sedan täckt det med matta. Eventuellt komplitera någe flytelement under durken för att göra förvaring i aktertoften för tank o batteri.
                Om förvaring görs i aktertoften så är det lätt att sätta dit en snurrstol.
                Mitt toften skulle va lätt att ta bort så man kan ligga två pers på durken, sen syr man ett kapell/tält som passar båten, det finns inge bättre än att sova i en båt när det kluckar o gungar lite.

Lycka till!

Spännande tankar!
                Smart sätt att utnyttja aktertoftens utrymme, det är en sak jag vill göra egentligen men då det är igensvetsat så vackert och jag vill behålla flytblocken så har det inte legat på planerna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Anton93 Visa inlägg
                  Spännande tankar!
                  Smart sätt att utnyttja aktertoftens utrymme, det är en sak jag vill göra egentligen men då det är igensvetsat så vackert och jag vill behålla flytblocken så har det inte legat på planerna.
                  Ja det är fullt förståligt!
                  Men det går ju alltid att hitta ställen där det kan sättas flytelement istället för i aktern.
                  Och om man egentligen vill göra en sak men inte gör`t , så kommer man snart att ångra sig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Anton93 Visa inlägg
                    yes! flytblock i för och akter, iallafall vad jag har fått info om... Kom på nu att mittbänken kanske har lite mer funktion än att bara sitta på, den håller väll "ihop" båten lite också? eller?

Gillar absolut idén med att ha öppet å slippa klättra!
                    Jo i mindre båtar så funkar ju tofterna ofta som spant.
                    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 807 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka