Quintrex eller Tracker. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Quintrex eller Tracker.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Byggarn
    ger jag ett tjyvnyp här och där när de fulländade och oöverträffbara alubåtarna diskuteras men från min sida är det oftast med en liten glimt i ögat och mer retsamt än illa menat,vilket vi alltför många ggr konstaterat är svårt att få att gå fram i skrift........tyvärr....En sak kan jag i alla fall hålla med om, alubåtar är oömma som få och tål det mesta även om en del skrov kanske borde vara av lite kraftigare material....men det är faktiskt den enda fördel jag ser med alu i båtar,men som sagt...alla
    blir saliga på sin egen tro....
    I just ditt fall är väl svårt att missa glimten i ögat med den solgula avataren som är ditt signum.

Som många sagt tidigare, alla material och byggmetoder har sina för och nackdelar. Frågan är vilka krav man ställer på "nya" båten, där är vi alla olika. Några vill ha något som hålls snyggt med putsande och fejande. Någon vill ha en allround båt som funkar för transport, utflykter, alla sorters fiske......andra vill ha en specialare för gösen i någon liten sjö. En annan vill ha ett nytt vrak att sätta tänderna i och förvandla till en modern gäddracer....

Alla är vi olika, och ibland lär vi oss något nytt av varandra när vi vågar öppna ögon och öron, ibland är det bara kul att påpeka hur fel man tycker någon annan tänker....

Skitfiske på er hela gänget, kul att ha er här!
    Senast ändrad av sparetime; 2014-02-24, 21:20.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      så kanske det är ja....man vet ju aldrig.........faktum är ju att första gångerna jag fiskade från en Tracker var många här på sidan inte ens födda...har även provat på de lite mer nytillverkade och visst har det hänt en hel del,precis som med t.ex Busterbåtarna sedan 80-talet....det är helt klart bättre båtar i dag,fattas bara annat.......men smaken är som baken...delad...
      och alla kan ju inte tycka likadant....en del gillar det ena och en del det andra,konstigare är det faktiskt inte.....måhända
      ger jag ett tjyvnyp här och där när de fulländade och oöverträffbara alubåtarna diskuteras men från min sida är det oftast med en liten glimt i ögat och mer retsamt än illa menat,vilket vi alltför många ggr konstaterat är svårt att få att gå fram i skrift........tyvärr....En sak kan jag i alla fall hålla med om, alubåtar är oömma som få och tål det mesta även om en del skrov kanske borde vara av lite kraftigare material....men det är faktiskt den enda fördel jag ser med alu i båtar,men som sagt...alla
      Tycker du ska fortsätta med dina tjuvnyp.....vi kan alla behöva få såna ibland
      En sak måste jag starkt hålla med dig om och som faktiskt fler skulle behöva tänka på:
      Så fort ämnet aluminiumbåt kommer upp blir det fart på debatten och många trådar spårar tyvärr ur.
      De har helt klart sina fördelar.....men det finns faktiskt även några nackdelar!
      Och dessa nackdelar tycker jag folk ska få dela med sig av på ett forum utan att bli käppjagade eller idiotförklarade.

Ber om ursäkt till trådskaparen att jag bidragit med ännu ett OT-inlägg.
      Jag har fiskat mycket från en Quintrex 390 men aldrig från en 440 eller en Tracker så jag har tyvärr inget vettigt att bidra med.
      //Micke

Kommentera

Ett försök att hålla mig till ämnet: Det finns rätt mycket att läsa om Quintrex på Australiska forum samt om Tracker på tex tinboats.net och walleyecentral.
        Har tyvärr ingen erfarenhet av modellerna själv så mycket mer kan jag inte tillföra.

faktum är ju att första gångerna jag fiskade från en Tracker var många här på sidan inte ens födda...
        Det var på den tiden Tracker byggde båtar i brons.

Kommentera

så kanske det är ja....man vet ju aldrig.........faktum är ju att första gångerna jag fiskade från en Tracker var många här på sidan inte ens födda...har även provat på de lite mer nytillverkade och visst har det hänt en hel del,precis som med t.ex Busterbåtarna sedan 80-talet....det är helt klart bättre båtar i dag,fattas bara annat.......men smaken är som baken...delad...
          och alla kan ju inte tycka likadant....en del gillar det ena och en del det andra,konstigare är det faktiskt inte.....måhända
          Hej Byggarn;

Du tillhör de Fiskesnackare här som tänker först och därefter sätter egna, genomtänkta erfarenheter på pränt...
          Det är ett stort +

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
          18 svar
          5 825 visningar