Ursprungligen postat av Byggarn
I just ditt fall är väl svårt att missa glimten i ögat med den solgula avataren som är ditt signum.
Som många sagt tidigare, alla material och byggmetoder har sina för och nackdelar. Frågan är vilka krav man ställer på "nya" båten, där är vi alla olika. Några vill ha något som hålls snyggt med putsande och fejande. Någon vill ha en allround båt som funkar för transport, utflykter, alla sorters fiske......andra vill ha en specialare för gösen i någon liten sjö. En annan vill ha ett nytt vrak att sätta tänderna i och förvandla till en modern gäddracer....
Alla är vi olika, och ibland lär vi oss något nytt av varandra när vi vågar öppna ögon och öron, ibland är det bara kul att påpeka hur fel man tycker någon annan tänker....
Skitfiske på er hela gänget, kul att ha er här!
ger jag ett tjyvnyp här och där när de fulländade och oöverträffbara alubåtarna diskuteras men från min sida är det oftast med en liten glimt i ögat och mer retsamt än illa menat,vilket vi alltför många ggr konstaterat är svårt att få att gå fram i skrift........tyvärr....En sak kan jag i alla fall hålla med om, alubåtar är oömma som få och tål det mesta även om en del skrov kanske borde vara av lite kraftigare material....men det är faktiskt den enda fördel jag ser med alu i båtar,men som sagt...alla
blir saliga på sin egen tro....
blir saliga på sin egen tro....
Som många sagt tidigare, alla material och byggmetoder har sina för och nackdelar. Frågan är vilka krav man ställer på "nya" båten, där är vi alla olika. Några vill ha något som hålls snyggt med putsande och fejande. Någon vill ha en allround båt som funkar för transport, utflykter, alla sorters fiske......andra vill ha en specialare för gösen i någon liten sjö. En annan vill ha ett nytt vrak att sätta tänderna i och förvandla till en modern gäddracer....
Alla är vi olika, och ibland lär vi oss något nytt av varandra när vi vågar öppna ögon och öron, ibland är det bara kul att påpeka hur fel man tycker någon annan tänker....
Skitfiske på er hela gänget, kul att ha er här!
Kommentera