Börjar bli klar med båten... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börjar bli klar med båten...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Börjar bli klar med båten...

Jag börjar bli klar med min ombyggna glasfiberbåt och ska nu i dagarna köpa en dränerad balkongmatta från bauhaus. Jag skulle vilja kunna ta ur mattan emellanåt och skölja av den så det inte blir allt för skitit och så det inte blir att lukta..
    Har någon här tips på hur man kan gå tillväga eller hur ni gått tillväga med att fästa mattan? Tacksam för alla svar och tips.
    Mvh Viktor

Rent spontant tänker jag kraftig kardborre som du limma på båten och syr fast på mattan. Vår matta luktar dock inte och den kan ju sköljas även i båten. Du kanske inte bara skall ha den på platå och tofter, utan hela durken? Var är bilderna?

Kommentera

Okej, det lät ju smidigt!
      Jag ska skriva en artikel framöver där ni får se bilder och hur jag gått tillväga med andra saker
      Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	394,2 KB
ID:	1771810
      Bilden ovan är en bild precis när jag börjar slipa insidan. Har inte fört över någon nyare bild till datorn än..
      Jag har tänkt att jag ska ha matta på hela durken och på platå och tofter. (sittbrädorna har jag byggt om efter detta kort). Jag ska också ha matta på en liten hylla som jag byggt.

Kommentera

Någon annan som har bra tips?

Kommentera

Trevligt. Kul med projekt.

Jag hade inte lagt matta på durken på grund av att där nästan alltid står vatten, och en blöt matta är bara jobbigt. Att vara barfota i en båt tycker inte jag är helt lämpligt då man lätt kan trampa på en krok eller något vasst heller för den delen. Skall du tvunget ha matta på durken hade jag klätt in trall som du enkelt kan lyfta i och ur. Trallen skall du vara upplyft några cm så att du kan ha lite vatten ståendes i båten utan att mattan blir blöt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
            Trevligt. Kul med projekt.

Jag hade inte lagt matta på durken på grund av att där nästan alltid står vatten, och en blöt matta är bara jobbigt. Att vara barfota i en båt tycker inte jag är helt lämpligt då man lätt kan trampa på en krok eller något vasst heller för den delen. Skall du tvunget ha matta på durken hade jag klätt in trall som du enkelt kan lyfta i och ur. Trallen skall du vara upplyft några cm så att du kan ha lite vatten ståendes i båten utan att mattan blir blöt.
            Okej, får tänka över detta.

Kommentera

hej byggplast o båtprylar har olika mattor,kolla där,själv ska ja lägga in teaklaminat ,syntetteak i min bella,beställt en sats från Finland,

Kommentera

Se på fan! Jag har en identisk båt som jag köpte förra våren! vet du om den har något märke?

Vore även skitkul å se hur den blev!

Kommentera

Ursprungligen postat av Anton93 Visa inlägg
                  Se på fan! Jag har en identisk båt som jag köpte förra våren! vet du om den har något märke?

Vore även skitkul å se hur den blev!
                  Jag har faktiskt ingen aning om vad det är för märke, får kolla upp det.
                  Som sagt, jag ska skriva en artikel framöver där ni får se hur den blev och där jag skriver hur jag gått tillväga med vissa saker

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                  18 svar
                  5 813 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Lärka
                  av Lärka