Går igenom tråden nu, ser kanonbra ut! Bra jobbat! Skönt att se att jag bara har lite skum kvar på min båt, ser lagom kul att ta bort skiten. Just nu letar jag lokal för fullt så jag kan ha något ställe att vara på, någon som har nån lokal i Örebro hör gärna av er! Kommer säkert med mer frågor Patric så fort jag får fart på bygget.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Trifoil 100 Stor renovering..
Collapse
X
-
Jag är i det stor hela skitnöjd med min pulka men det finns en hel del jag hade gjort annorlunda i retroperspektiv. Dra ett pm med telefon nr eller så kan du få mitt. Tror jag sitter inne på ett tips eller två.
Bara dumt om du skulle behöva göra något av alla mina mistag jag lyckades med på vägen =)
Bara kul att förhoppningsvis kunna hjälpa tillFailure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford
Kommentera
-
Så då har jag rivit i 2 dagar, mindre skönt ute i regn men vad gör man.. Det har varit ett helevete att få bort allt som förra ägaren hade skruvat fast. Skruvar och bultar har varit gömda målade och inplastade. Allt virke var mer eller mindre ruttet, så mycke vikt är borta nu.
Idag så tog jag bort listen och alla nitar, tog ett par timmar. Ville få loss överdelen av båten och har nästan lyckats, grejen är att listen var limmad och målad på så den satt som fan. Nitarna satt bra fast med..plus att överdelen av båten var ihop plastad på en del ställen med innerdelen om ni förstår.
Skulle tro att jag behöver såga ur hela durken och slänga på närmsta tipp, luktar unket och en svag duft av mögel.
Imorgon ska jag försöka få loss överdelen, vet bara inte hur han har plastat ihop med aktern men det löser sig. Var på biltema idag och köpte fler kapskivor och en rondelrasp som Cole säger ska vara bra riv i
Bilder kommer troligen imorgon har inte fotat nåt i regnet utan bara jobbat på.
/Marcus
Kommentera
-
-
Ser ut som om att det roliga börjat =) Ett viktigt tips innan du drar isär allt. Kapa till 2-3 stöttor tex 5x5cm som du passar med exakt mått tvärs över på den undre delen av skrovet med jämna mellanrum och fäst dem med en skruv från utsidan genom skrovet. Själva skrovet förlorar lite av sin form utan överdelen och faller utåt. Annars får du problem när du väl passar in den nya durken vilket i sig resulterar i att du fixerat den undre delen av skrovet i en form som inte passar överdelen. Märk dem i vilken ordning de suttit och ta lös dem. Sätt dit dem igen när du ska lägga durken.Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford
Kommentera
-
Har stått still nu då jag jobbar hela tiden, ska göra nåt sånt så det inte blir fel passform senare på skrovet som du säger. En annan fråga är det någon som har testat seaseas polyester? http://seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=44864 Tacksam för svar! Blir ju billigare än biltemas!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka