Nu ska han ju ha en båt att fiska ifrån och ingen stridsvagn som han kan vara ute i 4 meter höga vågor. Varför ska det alltid gå till överdrift i alla trådar som rör båtar?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ockelbo b16 alu
Collapse
X
-
Det är ju olika vad man föredrar givetvis, vilka förutsättningar man har när man fiskar, och vilka krav man ställer på sin båt. Där är vi alla olika, med olika behov och viljor. För egen del trivs jag ute vid kust och hav även när det blåser på ordentligt så jag trivs bäst i en "stridsvagn".Ursprungligen postat av JohanP Visa inläggNu ska han ju ha en båt att fiska ifrån och ingen stridsvagn som han kan vara ute i 4 meter höga vågor. Varför ska det alltid gå till överdrift i alla trådar som rör båtar?
Trailar man runt mellan små insjöar funkar ju en Linder utmärkt, var och en ska ju själv välja det som passar. Vill mest peka på att det finns massor av alternativ där ute, att välja "main stream" blir inte alltid det bästa.
Kommentera
-
Kostar man på att köpa en Ockelbo B16 i aluminium. Varför då inte kolla vad båten går för. En kopia av en plastbåt som gjorts i många olika formar.
Där en del varit rena smecket. Vem säger att den nya modellen inte är ett missfoster den med.
När man ser från Youtube verkar båten mera ligga i luften än i vattnet. Man kan nästan tro att Linder tillverkat den.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Hualigen,måste erkänna att jag tittat lite extra på alubåtar i år....nejdå inte som potentiell köpare utan mer av båtintresse och
alubåtarna ökar ju i antal...
Har tyckt förr att Anytecs båtar varit välbyggda arbetsmässigt sett och är därför lite konfunderad för kvaliteten på svetsarbetet på de B16 jag tittat på. På en del är det i sådant skick att jag utan prut skulle låta köpet gå tillbaks om jag fick en sån båt levererad, och det får onekligen en att undra om arbeten som är gjorda på ställen som inte syns är ordentligt gjorda när de som är i normal ögonhöjd med båten på land inte alls är det....
Båtmodellen är utan tvekan tilltalande,men jag skulle kolla kvaliteten på arbetet både en och två gånger på det tilltänkta objektet...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
-
HEj!
Kollade själv på den båten på nätet idag och sprang på det här. Kul video och man får se mycket av Ockelbon när han studsar runt i sjön! Kolla in slutet....
// Didde
Kommentera
-
Detta var ju den jag var mest nyfiken på när jag åkte ner till mässan och det verkade bra förutom att de gjort två stora missar och då föll den bort helt i mina ögon.
Den har grova sidoräcken ala Anytech som det är omöjligt att montera vanliga klämfästen till spöhållare mm på det är väldigt klantigt när man siktar på sportfiskare som målgrupp, de enda som passar är just Anytechs egna som är svindyra och ganska dåliga.
Nästa miss var att man inte monterat pulpeten (kollade bara på CC modellen som är enda jag är intresserad av) på skenor så att det går att justera pulpeten framå/bakåt beroende på om man vill sitta eller stå och köra, en jättemiss som faktiskt alla tillverkare gör utom några USA tillverkare.
Skulle vilja se justerbara pulpeter och även justerbara rattar på båtar det är ju inget svårt att göra och skulle ge så mycket högre komfort.
Det är synd att båttillverkarna inte tar efter bilsidan mera för tänk om en ny bil kom ut som saknar justerbar förarstol och ingen justering av rattens läge det skulle blir ramaskri!!
Hittade faktiskt bara en enda båt på mässan som jag skulle kunna tänka mig att skaffa och det var Faster 495i http://www.faster.fi/faster495i-se kollade med säljaren och det går att få med justerbar ratt om man vill och pulpeten kan även den fås med skenor och de var öppna för att ev ta in det som org tillval framöver.
Kommentera
-
Tittade på en B 16 alu hos lokala handlaren innan jag bestämde mig för att beställa en Twister. En av de saker jag tyckte kändes "billigt" och mindre bra var att luckor till stuvfack endast var tätade med en gummilist, som lätt skulle kunna frysa fast och bli förstörd vid ogynnsamma förhållanden vintertid..... Det exemplaret jag tittade på hade oxå en ganska stor "bula" i skrovet akteröver som inte såg så förtroendeingivande ut....såg så omfattande ut att den möjligen skulle kunna att komma påverka gången. Slarv vid tillverkning? skadad under transport? eller??
Annars tycker jag att båttypen som sådan är ganska tilltalande som tålig allt i allo båt...Senast ändrad av sparetime; 2014-03-09, 13:07.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av nicaonEfter några år utan båt och lite sug efter att ta upp fisket lite mer aktivt igen så bestämde jag mig...14 Foton2025-10-01, 11:56
-
av nicaonI dag blev motorn monterad och provstartad och allt verka funka som det ska. Återstår att se hur det...2 Foton2026-03-29, 17:39
-
av Marin.boHej,
Jag håller på att renovera en båt men vet inte vad det är för märke eller modell....2 Foton2025-12-25, 20:01
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
|
13 svar
10 869 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg