pikeybstrds trackerslakt - en gammeltracker blir gäddkryssare. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

pikeybstrds trackerslakt - en gammeltracker blir gäddkryssare.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad är det för mått på den?

Kommentera

hey trigger!

båten mäter 480x200cm

Kommentera

ja det är bra mycket större än bustern.

vad är vitsen med dom breda relingskanterna på yankee båtarna?

så ni tror ni får rum me alla grejer nu då?

Kommentera

Plana, breda fina kanter att enkelt fästa in i och ofta olika former av förvaring i. Helt perfekt enligt mig. Dock ibland överdrivet breda, det kan jag hålla med om.

Kommentera

Hur blev bygget
            Senast ändrad av sthlmillest; 2014-01-11, 15:45.

Kommentera

Ursprungligen postat av sthlmillest Visa inlägg
              Hur blev bygget
              Undrar jag med.. väldigt intressant att följa.

Kommentera

Precis köpt samma båt så jävligt kul å se vad man kan göra med den haha få lite tips

Kommentera

hey alla happy fishy-dudes and dudettes!
                  äntligen har vi satt våra lekmannatänder i trackern på riktigt.
                  först och främst vill jag i förhand be om ursäkt för stavfel
                  och extremt dålig bildkvalitet, men vi står i ett ganska mörkt garage
                  och finnes inte ljus, finnes inte bildkvalitet.

vi börjar med det kanske viktigaste av allt, ett kastdäck bakom stolarna.
                  det finns ett kastdäck fram, fast det är aningen för lågt, så där kommer vi också snickra lite

börjar med att kasta in en obligatorisk före-bild.

planen är att ha två stycken fack, dvs två individuella lådor,
                  så att man kan sitta på den ena och öppna den andra.
                  det ansågs av oss som jobbigt att kliva av hela skiten så fort man ska hämta bullpåsen.

steg ett, var att fara runt i allsköns butiker och hämta aluprofiler, formplyfa och olika tingest att snickra med.

sedan kunde mätningen och sågningen ta fart.
                  nedan ser ni själva stommen, och hur bi valt att bygga den.
                  profilerna är pop-nitade i skrovet och draget med skruv i trackerns orginalgolv, det blev helt otroligt stabilt.

sedan var det dags för locken, om ni undrar vad det är för ränna till vänster så är det ett litet dike för luckan till spöfacket att åka ner i, detta var den enda resonliga lösningen tyckte vi, då vi inte hade ork att planera om båtens grundkonstruktion.

det som inte syns på bild är att under varje lock så har vi nitat ihop två st L-profiler till en skitstatig T-profil som löper längs vardera luckas fulla bredd, detta gör att luckan blir stabil i sidled samt helt sviktfri och god för vilken övergödd amerikan som helst.

gångjärnen sitter på en skiva som är dragen i skrovet, under denna finner man en L-profil som smyger ut, innifrån. detta för att luckorna inte skall hänga i gångjärnen i stängt läge.

sedan var det dags att klä skiten, vi kör med vanlig nålfilt från k-rauta. tycker den är skitmysig att fiska barfota ifrån. varje lucka blir låst med två stycken gummitutor. det är viktigt att luckorna inte slammrar, när båten slår i vågorna.

här ser vi hur nya mattan, möter orginalmattan, än så länge kan det så konstigt ut med mattor i olika färg, men det löser sig på sikt då det ska in mer svart i båten.

sedan börjar det bli färdigt, handtagen har kommit på också

sen köpte vi en ratt vi tyckte såg fräck ut. får se om det blir den, eller om vi beställer en tracker ratt i framtiden.

då kommer vi osökt in att tänka på pulpeten, den skall få sig en liten smekning, men det tar vi nästa gång, skönt att börja jobba igen, så man kan vila upp sig

happy times / Marcus

Kommentera

Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                    whey alla happy fishymen!
                    är ni redo för en resa till i skruttbåtarnas värld?

om inte får ni end your reading här, för nu blir det trackerparty för hela slanten!

vårat tidigare alster,

bustern med bassboat-ambitioner är inte dålig på något vis, men den kan ha blivit aningen för liten för alla hinkar och pryttlar man vill ha med sig, fiske är den grövsta form av matrialsport som finnes på jordens rund.

sen är det ju extra fun att sätta gaddarna i en riktig bassboat, om än gammal som granngården. men det e lite vår grej, roligare att sätta en egen prägel på skiten.

båten i fråga är en tracker pro v-deep 16 från -97, motorn är även den från 97, en fyrbankare med hydralstryrning.

bilder på båten kommer, likaså en checklista på vad som skall fixas för vintern.
                    om sanningen skall fram, så har den redan levererat pb för douglas.

båten känns otroligt stabil i vattnet, och stampar inte alls på samma sätt som bustern.får se vart vi hamnar i vår. nu skall snickarpaltorna på. fuck yeah.

Shitfishing, som vi brukar säga hemmavid.

/pikey bstrds

Hej Mathias Hellström;

Var och en blir salig på sin tro ...

Min personlige vän Bobby Hazelius (in memoriam) som sålde 1000-tals Tracker-båtar i Sverige och ägde Tracker Marin AB här i Bålsta erbjöd mig vid åtskilliga tillfällen att välja den Tracker båt jag ville ha helt gratis mot att jag använde båten och gjorde PR för den vid fisketävlingar och fiskeartiklar...

Efter att ha varit ute och fiskat några gånger med 16-fots och 17-fots Tracker-båtar tyckte jag att båtarna var bekväma, snygga och trevliga att fiska ifrån i skyddade insjö- och skärgårdsvatten...men jag skulle aldrig kunna tänka mig att jämföra sjöegenskaperna hos någon av de Tracker-båtar jag varit i med mina egna Silver Hawk (1992 - 1998) och min nuvarande Buster Magnum (1998 - 2014).....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Nu jämför han dock en Buster RS mot en lite större Tracker så skillnaden finns mer given där.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 851 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka