Ursprungligen postat av Linusonline
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hanssons Båt Projekt "Titanic III?"
Collapse
X
-
ytterligare ett tips i all välmening är väl att vinschen gör sig bäst på toppen av tornet....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Vinchen funkar kanon bra där den sitter nu med eftersom ja gjort rullar så den går uppifrån
Å alla hjullager tål vatten Annars skulle de inte funka på någon bil / vagn alls
Den är Oljebesprutad invändigt sen hål borrad så är nog ingen rost risk
Gjorde hjulen mest som stöd vid färd, eftersom den gick på trailern så bra ändå utan dom hjulen-Marcus Hansson
Abborre 2023: 47cm 1520gram
Dogger.se Borrebutiken.se
Kommentera
-
När jag bytte lager på förra trailern var det ett väldigt spritt budskap om lagrens vattentäthet.
Ena sidan förespråkade vanliga lager så ev vatten kan tryckas ut direkt efter upptagning i sötvatten.
Andra påstår att lagren blir slut på ett par säsonger och vattentäta är ett måste.
Han jag beställde lager av förespråkade vattentäta och det var absolut värt 3ggr så hög prislapp. Helt plötsligt fanns det inte sådana till min Fogelsta 1000kg och då sa han att det går lika bra med vanliga.
Originallagren höll i 11 säsonger med båt på trailern, dvs doppad vid varje fisketur.
Tveksam att ett 3ggr så dyrt lager hade hållt i 33 säsonger.
Helt ointressant, då har man ändå fått pilla med bromsarna en handfull gånger och garanterat bytt dem minst ett par gånger och haft flera chanser att byta lager samtidigt.
Kul projekt!Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Ang hjullagrene og vannbad.
Dette bør unngås så langt det er mulig! Det hjelper riktignok med "tette" lager (som ikke er tette lenger etter et par lange kjøreturer) og at man bare bader hengeren i ferskvann. Men ta et tips fra en som har mistet et hjul på hengeren i 60 km/t: ikke kjør hengeren så langt ut hvis ikke du absolutt må, og følg med på hjullagrene dine.
Nå stopper jeg alltid bilen etter 20 minutter eller så, og kjenner med hånden på hjullagrene om de begynner å bli varme. På lange turer, stopper jeg jevnlig og gjentar prosedyren, samtidig som jeg sjekker lastestroppene. Jeg har også opplevd at en lastestropp gikk av i fart, heldigvis kom det ikke noen biler i mot i det jekken med resten av stroppen føyk som et prosjektil ut fra båten....
Jeg har trailet båt på kryss og tvers i Skandinavia i over femten år, da rekker man å gjøre noen skikkelig dumme ting.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MasterDevil Visa inläggVinchen funkar kanon bra där den sitter nu med eftersom ja gjort rullar så den går uppifrån
Å alla hjullager tål vatten Annars skulle de inte funka på någon bil / vagn alls
Den är Oljebesprutad invändigt sen hål borrad så är nog ingen rost risk
Gjorde hjulen mest som stöd vid färd, eftersom den gick på trailern så bra ändå utan dom hjulen
du har en och annan ahaupplevelse framför dig.....därmed tar jag min Mats ur skolan i denna tråd, goda råd till folk som ändå vet bättre är bortkastad tid....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Va heter underlaget på sittplatserna?
Borde det inte funka med nån typ av plywood istället för aluminium?"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 821 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka