Tack för ditt svar Gösta, du svarar oss båda. Alltid är det nåt. Tur att hållfastheten blir ok, lukten får jag väl stå ut med då. Man lär sig mycket nytt. (Läs på burken )
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Renovera plastbåt? Material till inredning?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggMan lär sig mycket nytt. (Läs på burken )
PS Jag måste nog lägga till en brasklapp! Vet inte vad som händer om temperaturen är för låg när man börjar plasta. Bäst du kollar om det över huvud taget kommit igång någon härdning... Det bör ju bli klibbfritt och hårt och så är det rätt schyst om plastningen blir varm också medan härdningen pågår...Senast ändrad av Gösta; 2014-05-02, 14:51.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggEtt bra konstaterande. Det är alldeles för lätt att rusa iväg och göra saker man får ångra... Själv hade jag på 70-talet ett helvete med att få rent en skada som jag lagat med gelcoat utan parafinlösning... Det blev minst sagt klibbigt!
PS Jag måste nog lägga till en brasklapp! Vet inte vad som händer om temperaturen är för låg när man börjar plasta. Bäst du kollar om det över huvud taget kommit igång någon härdning... Det bör ju bli klibbfritt och hårt och så är det rätt schyst om plastningen blir varm också medan härdningen pågår...
Men men det blir nog bra, funktion före form, eller vad sa duSenast ändrad av Bowen; 2014-05-02, 15:59.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Jag kan ju säga att jag förstört ännu mer av min "plastning" nu verkar det som.
Tydligen så tog jag fel härdare..
Denna tog jag:
Tyckte det var konstigt att den var tjock...
Köpte rätt typ idag, men frågan är hur plastningarna blir..
För kallt och fel härdare, nu kan det inte bli så mycket mer fel...
Underbart... Känner mig som papphammar..Senast ändrad av Bowen; 2014-05-03, 12:42.Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
-
Men vad fan.....du får lära dig att läsa på burkar och tuber INNAN du använder dom...
att göra så där är ju inte alls funktion före form...Senast ändrad av byggarn; 2014-05-03, 12:51.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Renovera plastbåt? Material till inredning?
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggMen vad fan.....du får lära dig att läsa på burkar och tuber INNAN du använder dom...
att göra så där är ju inte alls funktion före form...
Jaja, man lär så länge man lever.
Konstigt nog blev ju plastningen hård?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggHaha, nej. Jag får skylla på småbarn och stress eller nåt, för vanligtvis är jag en bruksanvisningsläsare
Jaja, man lär så länge man lever.
Konstigt nog blev ju plastningen hård?
Fick den tuben med när jag köpte glasfiberspackel.......och spacklet är ju en blandning av glasfiber och polyester.....så det borde ju funka även på polyester + glasfiberväv....tänker jag. (Köpte dock den lilla flaskan till polyestern...trots att läsglasögonen inte var med för att läsa det finstilta...
Gjorde halt i mitt projekt när jag läste om dina svårigheter att få alla detaljer att härda igår....väntar in lite varmare väder...
Lycka till med fortsättningen.
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggFick den tuben med när jag köpte glasfiberspackel.......och spacklet är ju en blandning av glasfiber och polyester.....så det borde ju funka även på polyester + glasfiberväv....tänker jag. (Köpte dock den lilla flaskan till polyestern...trots att läsglasögonen inte var med för att läsa det finstilta...
Gjorde halt i mitt projekt när jag läste om dina svårigheter att få alla detaljer att härda igår....väntar in lite varmare väder...
Lycka till med fortsättningen.
/S
Tack för lyckönskningarna, jag kommer garantera uppdatera er när jag spär ut 2-komp-färgen med vatten, köper för långa åror, eller trampar igenom skrovet när jag sjösätter..Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggJag börjar närma mig målningen, och nu dyker nya frågor upp..
Förtunning, är det nödvändigt?
Och mohairroller, är det nödvändigt?
Finlir behövs inte, men onödigt slarvigt är inte heller det jag är ute efter?
Kan man rolla med annat? Hittar inga mohair på mina vanliga inköpsställen.
Sen undrar jag lite över steglisterna på båten, eller vad det nu heter.
Är inte det svårt att rolla?
Mohairrollers fanns på biltema, dom kallades mohair / syntetfärg så inga problem där.
Men förtunning vet jag inte än, vad säger du Cole? Kan du berätta hur det ligger till?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 804 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka