Motor till Quintrex?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motor till Quintrex??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan man lösa problemet hjälpligt med plastvingar för 200:- istället för att köpa en motor för ett par månadslöner så vet jag iallafall vad jag föredrar.

Kommentera

Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
      Varför inte testa!? det är nog inte alls så läskigt att prova och det är förmodligen inte fel på storleken på båtmotor eller monteringen heller.
      Enligt Rospiggs resonemang skulle det alltså vara fel på båtar som behöver tex, hydrofil eller trimplan, anytec är alltså felkonstruerade då... inte troligt va...

litet tips till dig som skulle rigga motor... http://www.youtube.com
      Helt rätt och du nämnde själv än av de mest felkonstruerade båtarna på marknaden, jag har testat flera olika Anytech och var inne på att köpa en förut då den ju är lokalproducerad så vore det kul.
      Men då jag insåg hur illa dessa båtar uppför sig och att man måste labba med trimplan och annat för att få dem att gå acceptabelt så valdes det bort och för det priset har man rätt att kräva toppkvalitet i alla avseenden, det levererar tyvärr inte Anytech och flera andra trendiga märken som ändå kostar "skjortan" men allt går att sälja med mördande reklam!

Appropå vansinniga konstruktioner har något tittat på nya Anytec 530 Fishing med kastdäck och allt, snacka om livsfarlig fiskebåt ska bli intressant och se hur lång tid det tar innan första olyckan inträffar med denna skräpkonstruktion som även den är svindyr ;-(

Kommentera

håller med om 530n ..! vilket skämt!
        >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Helt rätt och du nämnde själv än av de mest felkonstruerade båtarna på marknaden, jag har testat flera olika Anytech och var inne på att köpa en förut då den ju är lokalproducerad så vore det kul.
          Men då jag insåg hur illa dessa båtar uppför sig och att man måste labba med trimplan och annat för att få dem att gå acceptabelt så valdes det bort och för det priset har man rätt att kräva toppkvalitet i alla avseenden, det levererar tyvärr inte Anytech och flera andra trendiga märken som ändå kostar "skjortan" men allt går att sälja med mördande reklam!

Appropå vansinniga konstruktioner har något tittat på nya Anytec 530 Fishing med kastdäck och allt, snacka om livsfarlig fiskebåt ska bli intressant och se hur lång tid det tar innan första olyckan inträffar med denna skräpkonstruktion som även den är svindyr ;-(
          Vad är det som är problemet med den båten? Vinglig? Halt kastdäck? Blev lite nyfiken, den såg ju inte direkt livsfarlig ut på bilderna.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
            Vad är det som är problemet med den båten? Vinglig? Halt kastdäck? Blev lite nyfiken, den såg ju inte direkt livsfarlig ut på bilderna.
            Det värsta är väl den ca 5cm höga kanten som är relingen ovanför kastdäcket, det är som gjort att kliva i sidled och slå i den låga kanten och tappa balansen och ramla i sjön då det saknas räcken. Det borde finnas ett räcke runt fören som är iaf knähögt så man kan stöda benet emot när man står nära relingen och det blir ännu mera behövligt när det blåser och båten gungar oavbrutet.

Sedan arrangemanget med nedstegen från kastdäcket och hållare för beten som sitter som gjort att fastna i med ben och fötter plus en del andra konstrukltionstekniska missar, men jag gissar att de ändå lyckas sälja några stycken till det fantasipris de begär ;-(

Skrovet bygger ju på det gamla 522 skrovet som liksom storasyster 622 har ett för vasst och smalt förskepp som inte bär ordentligt vilket gör att båten lätt dyker, och på denna har man lagt ännu mera tyngd i fören pga kastdäcket vilket gör den ännu mera dykkänslig är org 522.an så jag skulle säga gör om och gör rätt.
            Senast ändrad av Rospigg; 2013-07-16, 14:39.

Kommentera

Just nu står det mellan:
              Mercury f 25-30 ELPHT
              Suzuki DF25RL
              Evinrude E-tec E30DTL

Hmm beslutsångest som heter duga... :S
              Skitfiske / Landlax ( Nu över 240 medlemmar i forumet ;-)

Kommentera

E-tech 30 är ju given i den listan ;-)

Kommentera

En sak som är bra att tänka på vid köp av ny motor är att ha en bra
                  serviceverkstad på lagom avstånd.

Kommentera

Även kolla upp priser på service, kan nog skilja en hel del.
                    E-tec har första service efter 3 år, och du slipper inkörning.
                    Även automatisk vinterkonservering

Kommentera

Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
                      Även kolla upp priser på service, kan nog skilja en hel del.
                      E-tec har första service efter 3 år, och du slipper inkörning.
                      Även automatisk vinterkonservering
                      Så bra att du skrev det för jag glömde ju så klart attpåtala dessa fördelar med E-tech men det är många pengar man spar på 3 st service + vinterkonservering på en 4 Taktare ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 804 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka