Kan man lösa problemet hjälpligt med plastvingar för 200:- istället för att köpa en motor för ett par månadslöner så vet jag iallafall vad jag föredrar.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Motor till Quintrex??
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av SWE Visa inläggVarför inte testa!? det är nog inte alls så läskigt att prova och det är förmodligen inte fel på storleken på båtmotor eller monteringen heller.
Enligt Rospiggs resonemang skulle det alltså vara fel på båtar som behöver tex, hydrofil eller trimplan, anytec är alltså felkonstruerade då... inte troligt va...
litet tips till dig som skulle rigga motor... http://www.youtube.com
Men då jag insåg hur illa dessa båtar uppför sig och att man måste labba med trimplan och annat för att få dem att gå acceptabelt så valdes det bort och för det priset har man rätt att kräva toppkvalitet i alla avseenden, det levererar tyvärr inte Anytech och flera andra trendiga märken som ändå kostar "skjortan" men allt går att sälja med mördande reklam!
Appropå vansinniga konstruktioner har något tittat på nya Anytec 530 Fishing med kastdäck och allt, snacka om livsfarlig fiskebåt ska bli intressant och se hur lång tid det tar innan första olyckan inträffar med denna skräpkonstruktion som även den är svindyr ;-(
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggHelt rätt och du nämnde själv än av de mest felkonstruerade båtarna på marknaden, jag har testat flera olika Anytech och var inne på att köpa en förut då den ju är lokalproducerad så vore det kul.
Men då jag insåg hur illa dessa båtar uppför sig och att man måste labba med trimplan och annat för att få dem att gå acceptabelt så valdes det bort och för det priset har man rätt att kräva toppkvalitet i alla avseenden, det levererar tyvärr inte Anytech och flera andra trendiga märken som ändå kostar "skjortan" men allt går att sälja med mördande reklam!
Appropå vansinniga konstruktioner har något tittat på nya Anytec 530 Fishing med kastdäck och allt, snacka om livsfarlig fiskebåt ska bli intressant och se hur lång tid det tar innan första olyckan inträffar med denna skräpkonstruktion som även den är svindyr ;-(
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KG? Visa inläggVad är det som är problemet med den båten? Vinglig? Halt kastdäck? Blev lite nyfiken, den såg ju inte direkt livsfarlig ut på bilderna.
Sedan arrangemanget med nedstegen från kastdäcket och hållare för beten som sitter som gjort att fastna i med ben och fötter plus en del andra konstrukltionstekniska missar, men jag gissar att de ändå lyckas sälja några stycken till det fantasipris de begär ;-(
Skrovet bygger ju på det gamla 522 skrovet som liksom storasyster 622 har ett för vasst och smalt förskepp som inte bär ordentligt vilket gör att båten lätt dyker, och på denna har man lagt ännu mera tyngd i fören pga kastdäcket vilket gör den ännu mera dykkänslig är org 522.an så jag skulle säga gör om och gör rätt.Senast ändrad av Rospigg; 2013-07-16, 14:39.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Edguy Visa inläggÄven kolla upp priser på service, kan nog skilja en hel del.
E-tec har första service efter 3 år, och du slipper inkörning.
Även automatisk vinterkonservering
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 804 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka