För oss som har Tracker eller liknande båtar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För oss som har Tracker eller liknande båtar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
    Hallå Lars.

Jag har haft möjligheten att fiska från en Laker vid ett flertal tillfällen och har precis som tidigare inget ont att säga om båten. Det är kort rigg och med 20hk och två personer i båten gör den ca20knop vilket måste ses som helt okay.

Här kan du se ett filmklipp
    Kort rigg???beteckninhgen på motoralternativen till båten på Mojoboats säger nåt helt annat såvida L efter E:et inte anger nåt annat än just LÅNG rigg (long shaft).....vilket L:et på min murkla i alla fall säger....
    Senast ändrad av byggarn; 2013-11-04, 15:25.
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Klart det måste vara lång rigg?
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
        Hallå Lars.

Jag har haft möjligheten att fiska från en Laker vid ett flertal tillfällen och har precis som tidigare inget ont att säga om båten. Det är kort rigg och med 20hk och två personer i båten gör den ca20knop vilket måste ses som helt okay.

Här kan du se ett filmklipp
        Antar att du menar lång rigg. Men 20 knop med 20hk lät nästan mycket, det är ju vad jag kommer upp i med min Tracker Grizzly 1448 och då väger den 100 kg mindre.

Kommentera

Ja förlåt, lång rigg är det så klart.

Peter, vid testkörning så kom dom upp i ca 20 knop med två personer i båten med en 20hk.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            Kort rigg???beteckninhgen på motoralternativen till båten på Mojoboats säger nåt helt annat såvida L efter E:et inte anger nåt annat än just LÅNG rigg (long shaft).....vilket L:et på min murkla i alla fall säger....

L:et kanske betyder liten men på engelska

Kommentera

I hur hård vind kan man egentligen köra med elmotorn som sitter på om man köper en superguide? 42 lb, är det klent när det blåser en 7 sek på Vänern? Verkar som att många tycker att man ska minst ha 55 lb?

Jag kan absolut inget om elmotorer. Men ytterst få verkar ju tycka att 42 är bra? Såg ett klipp på tuben där en amerikan sågade hela elmotorn som kom med på köpet. Han hade proguide om jag inte missminner. Kanske han bara hade en dålig dag?
              Senast ändrad av poppers man; 2013-11-08, 19:05.

Kommentera

sitter det en 42:a på superguiden tycker jag de skall byta omgående....tycker nästan det är att grundlura kunderna och den räcker inte riktigt till i 7m/s på Vänern...eller nån annan sjö...
                Senast ändrad av byggarn; 2013-11-08, 20:34.
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Det är nog bara att prata med försäljaren att man vill ha en större elmotor när man beställer båten så fixar de säkert det...........

Kommentera

Ursprungligen postat av vanfossen Visa inlägg
                    Det är nog bara att prata med försäljaren att man vill ha en större elmotor när man beställer båten så fixar de säkert det...........
                    Jo visst. Men man vill ju gärna att allt ska funka så som man vill när man köper båten. Man kan ju inte bara köpa båten utan elmotor och lodet, vilket är synd. Jag gillar ju båten som bara den, men hur billigare blir det att köpa en Tracker om man ändå måste uppgradera den?

Jag förstår att det är paketet som gör att Trackern blir billigare än liknande båtar, men skiljer priserna verkligen mycket om man måste uppgradera?

Ursprungligen postat av byggarn
                    sitter det en 42:a på superguiden tycker jag de skall byta omgående....tycker nästan det är att grundlura kunderna och den räcker inte riktigt till i 7m/s på Vänern...eller nån annan sjö...
                    Nu är det ju inte så att Mojoboats skriver på sin sida att det går att köra bra/säkert, eller hur man skriver i 7 sek på Vänern. Bara jag som undrar. Kunde iofs lika gärna skrivit 3 sek. Men det förstår till och jag med att den funkar.

Kommentera

Det kan ju vara trevligt med lite marginal. Att kunna ha några steg till om vinden tilltar.
                      Har själv en 80 och kommer aldrig köra eller rekommendera klenare.

Absolut inget undet 55.
                      55 kan jag godta på mindre båtar upp till 4,5m med uteslutande fiske i lugna vatten.

Anledningen till att jag aldrig kollade åt tracker var delvis att de skickar med nå underdimensionerat billigt skräp till kunderna. Tycker man själv att man säljer kvalité bör resten stämma in även om det gäller motor eller trailer.

Lite som att försöka sälja "premiumbilar" med överdragssäten, manuella fönstervevar och plåtfälgar...
                      Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka