För oss som har Tracker eller liknande båtar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För oss som har Tracker eller liknande båtar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Spytt galla ?, jag hade lite funderingar kring allt man läst som jag uttryckte, det var därför jag skrev "så man vet inte riktigt vad man ska tro" i mitt inlägg.
    Jag har inga erfarenheter av någon amerikansk sportfiske båt utan jag gör som antagligen många andra gör som ska köpa något nytt eller bara är intresserade och läser på om produkten så gott jag kan. Och när jag gjort detta så har tracker båtar glidit ner på "listan".

Sen det här med kepsen...det spelar väl roll om en vanlig båt ägare rekommenderar en båt eller om en "säljare" för produkten i fråga gör det ?. Jag tycker det är intressant att få bägges åsikter.

Kommentera

Nu var inte just den meningen riktat precis till dig eftersom det står "vi svenskar" och överlag så är det också så. Angående kepsbiten så äger jag många Nike, Tracker, ABU?!, Savage-Gear kepsar etc. men någon säljare för dessa är jag heller inte. Såvitt jag vet så är det endast Jonas och Robert Bertrand som är de säljare som Tracker har här i Sverige...

Kommentera

Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
        Nu var inte just den meningen riktat precis till dig eftersom det står "vi svenskar" och överlag så är det också så. Angående kepsbiten så äger jag många Nike, Tracker, ABU?!, Savage-Gear kepsar etc. men någon säljare för dessa är jag heller inte. Såvitt jag vet så är det endast Jonas och Robert Bertrand som är de säljare som Tracker har här i Sverige...
        det är väl att ta det lite väl ordagrant....säljare eller representerar på grund av någon form av ersättning från företaget i fråga var nog det som
        avsågs om man tolkar det riktigt....
        Senast ändrad av byggarn; 2013-10-05, 18:53.
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Tjena.

Någon här som kör med Tracker Guide V-16 Laker?
          Vad tror ni om en 25hk 4t på en sån, blir det för slött? Bonusfråga, är det kort eller lång rigg på dessa? jag har sökt utan framgång.

Kommentera

Hallå Lars.

Jag har haft möjligheten att fiska från en Laker vid ett flertal tillfällen och har precis som tidigare inget ont att säga om båten. Det är kort rigg och med 20hk och två personer i båten gör den ca20knop vilket måste ses som helt okay.

Här kan du se ett filmklipp

Kommentera

Det låter ju riktigt bra tycker jag iaf. Så det är altså kort rigg som gäller, riktigt bra att veta =)

Kommentera

Hur djupt ligger Super Guide V-16 i vattnet med två personer och normal packning? Förstår om det är svårt att svara på men är ute efter ett ca svar

Någon som har köpt all-inklusive paketet från mojoboats på den båten och isf om det är att rekommendera?
                Alla fiskar är drömfiskar

Kommentera

Hur är Super Guide V-16 att trolla ifrån ? Har hört att fören ligger väldigt högt på båten i lågfart?

Tycker det lät konstigt, men hade varit gött med lite input från folk som har båten själva.

Kommentera

Ursprungligen postat av sharky Visa inlägg
                    Hur är Super Guide V-16 att trolla ifrån ? Har hört att fören ligger väldigt högt på båten i lågfart?

Tycker det lät konstigt, men hade varit gött med lite input från folk som har båten själva.
                    Jag har en Super Guide och den går utmärkt att trolla med. Motorn 50hk murkla drar knappt någon soppa alls vid trolling. Sedan är det jäkligt bekvämt med den front monterade elmotorn, om man har Ipilot så är det bara att ankra upp när man har napp.

/ Matte

Kommentera

Satt och sukta efter en super guide i sommras, men så har jag åkt med polare som kör utan styrpulpet och fan va mycket extra plats man får =)

Har märkt att jag inte har någon nytta av styrpulpet om man ska vara ärlig. Sen om man skulle börja med vertikalfiske så är det enklare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka