Jag som långvarig ägare till Tracker har aldrig nånsin sagt något negativt om nåt annat båtmärke. Jag kan bara uttala mig om båtar som jag har erfarenhet om. Som jag ser det vore det kul om fler gjorde så. Däremot har jag lyft det det negativa jag upplevt med den båtsorten jag haft sen 1990. Det fanns fler mindre bra saker med min gamla nitade tracker, men om det negativa varit övervägande så hade jag förstås inte köpt en till 2005. Och det var långt innan det fanns en svensk återförsäljare så reklam alt. "köpt triggare" går bort. När det var dags att byta båt så var Tracker enda alternativet för mig. Och efter 8 år med nya svetsade Trackern så kan jag bara rekommendera båten. Är det fel?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
För oss som har Tracker eller liknande båtar!
Collapse
X
-
Nej KG? inte fel att reka nåt man tycker är bra och är nöjd med, däremot kanske lite fel att få folk att framstå som lite mindre förstående bara för att de inte tycker likadant......ett fel jag för övrigt kanske någon gång även gjort själv....kanske....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Någon som förstår sig på spöförvaringarna? Vet inte riktigt hur Tracker löst det med där sviker alumacraft ordentligt. Tur att man låser in spöna och inte har dem i båten.
Låsbar förvaring för 8 spön där man får plats för 3 trollingspön eller 4 vertikal och spinnspön. Rivit bort skiten och har förvaring för annat där.
Förvarar amerikanarna spöna i båten och har rullarna löst bredvid eller
Man får vara petig idag. I jakten på perfektion sker utveckling. Är alla nöjda eller tycker att det duger så händer inget.
Jag kikar redan på ny båt, eller började kika på efterträdare redan innan Alumacraften var levererad, men tills vidare kan jag stå ut med den.Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Köpte en Tracker Laker i somras med en 20 hk och är väldigt nöjd. Bra kvalitet på skrovet och svetsar. Gillar vinylmattan som är enkel att hålla rent. Några grejer har jag gjort med båten för att få bättre. Jag har flyttat in stolen 30 cm mot mitten för att sitta bättre när man kör. Batteriet ska flyttas in till ett bakre babord fack för att vara mer skyddat.
Har kollat på både Alumacraft och Starweld och tycker dessa båtar också är jättefina. Tror man få utgå sina egna behov och preferenser. Sen tror jag att man alltid kommer att hitta små saker som borde gjorts bättre, men har man inte tummen mitt i handen kan man alltid fixa dessa själv.
Kommentera
-
Kommentera
-
Jag har, sedan i våras, en Starweld 1600 SC. Jag är riktigt nöjd med båten över lag, men har ett problem som jag undrar om andra med samma modell har.
När jag är själv i båten så lutar den väldig mycket åt styrbord när jag ligger i plan, och sedan gör den, enligt mig, en kraftig dipp när jag går ur plan. Detta även när det är vindstilla och spegelblankt. Jag har alltid all packning på vänster sida för att kompensera lite iaf.
Jag har lite svårt att tro att det enbart är propellereffekten som gör detta, särskilt som jag bara läst positiva ord om sjöegenskaper. Jag har fått tipset att trimma ut motorn lite mer, även innan jag gått upp i plan, men det ger marginell effekt tycker jag. Är det någon här som kan säga hur deras 1600 SC går i sjön?
Jag är nyfiken på om det är jag som överreagerar eller om något kan vara fel.
Kommentera
-
Här kan dom som vill läsa mer sammanfattat varför jag väljer just Tracker framför andra båtar...
Kommentera
-
Hade jag haft stålar till att slå till på en fet amerikansk fiskebåt i aluminium så hade iaf Tracker kommit långt ner på den listan, mest för att det finns så många andra enligt mig bättre amerikanska aluminium båtar och för att jag råkat läsa lite om tracker på några amerikanska båt forum. Nu kan jag inte mycket om båtar men på dessa forum blev tracker ungefär lika lovordade som Scandica båtar är på detta forum.
Men det verkar ju ändå finnas ett gäng här på fs som är väldigt nöjda med sina tracker båtar vare sig de har tracker keps på sig eller ej så man vet inte riktigt vad man ska tro.
Kommentera
-
Vilka amerikanska båtar anser du då vara bättre? Skulle vara intressant att höra, vad man har för keps på sig eller inte vet jag inte betydelsen av men... Jag har också läst väldigt mycket på amerikanska forum och överlag så är min uppfattning att de flesta tycker som alla de svenskar som äger en Tracker.
Det är konstigt hur osäkra vi svenskar egentligen kan vara, får en sak kritik så är det bara spy galla över det. Får en pryl, båt eller vad det nu kan vara rosor kastat över sig så är det genast misstänksamt, det måste ligga någon konspiration bakom det hela... Hur kan de flesta verkligen tycka om detta båtfabrikat... hmmm...
Det kan inte bara vara så att de flesta är nöjda?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av StyvCoolingHej!
Det här blir mitt första inlägg efter idogt lurkande
Fick ett bra pris på en plastbåt...2 Foton2025-02-05, 20:22 -
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 869 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()