För oss som har Tracker eller liknande båtar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För oss som har Tracker eller liknande båtar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Ozon Visa inlägg
    Någon som vet vad luckorna i dom nya alumacraft båtarna är gjorda i ?
    Men om du nu ska köpa större Alumacraft så kan väl Westgear informera dig om detta, eller....? F.ö så har jag inga problem med luckorna heller...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      blir lite trevligare med matta...tills den blir slemmig och skitig....blir lite tystare i båten med...kanske därför den är speciellt
      mycket använd i alubåtar...??
      Uppenbarligen svårt att förstå för vissa. Men om en matta i en Tracker (just den mattan har jag 23 års erfarenhet av) blir slemmig eller skitig så tvättar man av den med en högtryckstvätt, utan någon form av tvättmedel. Efter det är den som ny igen. Har tjatat om det här i snart 20 år, men av någon anledning har det mycket svårt att gå in hos rätt många. Vet inte om det kan bero på frekvent omplastning av glasfiberbåtarna? Mitt tips är friskluftsmask eller mask med gasfilter vid nästa reparation.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
        Uppenbarligen svårt att förstå för vissa. Men om en matta i en Tracker (just den mattan har jag 23 års erfarenhet av) blir slemmig eller skitig så tvättar man av den med en högtryckstvätt, utan någon form av tvättmedel. Efter det är den som ny igen. Har tjatat om det här i snart 20 år, men av någon anledning har det mycket svårt att gå in hos rätt många. Vet inte om det kan bero på frekvent omplastning av glasfiberbåtarna? Mitt tips är friskluftsmask eller mask med gasfilter vid nästa reparation.
        japp,men det behövs också en högtryckstvätt, och tills man kommer till en sån är mattan inte vidare trevlig,har själv kört med matta i båtarna till och från under trettio år....men en del
        som t.ex Kenneth kanske går omkring med en sån tvätt i fickan? En del har tydligen väldigt svårt att se nackdelarna med de saker de själva använder...finns bara positivt....verkar stämma väl in på just Trackerägare gång efter annan...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Den som uppfinner en tvätt som ryms i fickan blir nog en rik man. Nu är det ju så att fler båtar än Tracker har matta i sig, med det i åtanke så tordes nog alla begripa att man behöver tvätta av den emellanåt, enklast gör man så med en högtryckstvätt - menar Kenneth. Och ibland kan det faktiskt vara så, tro det eller ej - att det finns båtar med få nackdelar... Min Tracker V-16 WT är just en sådan.

Kommentera

Själv har jag sett stora nackdelar med alla båtar jag testat och sett, blir alltid en kompromiss där den som har minst nackdelar till vad man ska använda båten till köps. Tracker är inget undantag, sedan kan man ju tro eller intala sig att sin båt är bra på det mesta, fram tills man inser eller utsätts för en situation där nackdelarna uppenbaras.
            Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ser man stora nackdelar med alla båtar man testar så är man nog ganska kräsen skulle jag tro... Som jag sa så har jag själv hittat en kanonbåt som jag personligen hittar väldigt få nackdelar med. Man väljer båt utefter behov, vertikalfiskar jag så är inte en WT optimal, när jag däremot gäddfiskar i hög sjö blir det helt plötsligt en kanonbåt. Så självklart handlar det om att kompromissa också. Något jag däremot aldrig skulle kunna göra är att intala mig eller tro att min båt är bättre än vad den är, där låter jag Trackers och mina egna erfarenheter avgöra.

Kommentera

Personligen tror jag nog man måste vara rätt villig att kompromissa ordentligt för att företräda ett märke och bara köra deras grejer och samtidigt intala sig själv att de verkligen är bäst när det finns lika bra eller bättre grejer runt omkring sig. Alternativt kanske man gör sken av att vara jättenöjd och gör massa reklam runt vissa märken och så har man i själva verket andra åsikter om vissa saker som inte kommer fram. Inget riktat mot dig, men känns väldigt ofta så i denna branschen runt folk som antingen företräder, sponsras av eller bara vill tala gott om ett visst märke för att kanske bli sponsrad eller få en extrakarriär där. Man önskar fler kunde ge mer kritik till sina egna grejer men även andras så blir man som representant mer trovärdig, men tur man kan bilda sig egna uppfattningar utan att påverkas allt för mycket av reklam
                Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
                  Personligen tror jag nog man måste vara rätt villig att kompromissa ordentligt för att företräda ett märke och bara köra deras grejer och samtidigt intala sig själv att de verkligen är bäst när det finns lika bra eller bättre grejer runt omkring sig. Alternativt kanske man gör sken av att vara jättenöjd och gör massa reklam runt vissa märken och så har man i själva verket andra åsikter om vissa saker som inte kommer fram. Inget riktat mot dig, men känns väldigt ofta så i denna branschen runt folk som antingen företräder, sponsras av eller bara vill tala gott om ett visst märke för att kanske bli sponsrad eller få en extrakarriär där. Man önskar fler kunde ge mer kritik till sina egna grejer men även andras så blir man som representant mer trovärdig, men tur man kan bilda sig egna uppfattningar utan att påverkas allt för mycket av reklam
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ja, välkommen till en väldigt konkurrenskraftig marknad! Då blir det så tror jag, däremot kan jag bara tala för mig själv när jag säger att jag aldrig skulle tipsa eller föreslå en produkt för någon som jag själv inte anser är bra. Personligen så tror jag fortfarande på att ärlighet vara längst, så även i denna bransch. Folk som rådfrågar mig på ansiktsboken och här om diverse saker är jag också ärlig och säger vad jag tycker om. Jag skulle aldrig skriva att Savage-Gears Roadrunnerspön är mindre bra och går av lätt, däremot skulle jag heller aldrig rekommendera det till någon som frågar mig Tyvärr lever vi också i det avlånga landet där man är alldeles för rädd för att trampa folk på tårna och därför ser vi för lite kritik mot saker. Reklam är också den viktigaste inkomstkällan för många tidningar etc, ja - och då är risken att man blir av med annonserna om det blir minus i resultatet så att säga.
                    Jag lever med tanken att det delvis är därför vi "consultans" finns för olika företag, om någon frågar mig - kommer jag också svara ärligt, vilket jag också tror de flesta gör.

men... skulle någon däremot fråga mig angående båtköp, skulle jag alla dagar i veckan föreslå en Tracker, varför finns det många anledningar till!

Kommentera

Jag som själv vill ha en Tracker blir ju ( som jag antar andra också blir ) skeptisk till att det mer eller mindre inte finns nån negativ kritik mot det märket i Sverige. Och när i stort sett varenda kända sportfiskare har en, och en person som Markoolio och han från millencolin har dom, då undrar man ju. Så att folk kommer med kritik tycker jag inte är konstigt. Men mer konstruktiv kritik kanske hade varit att föredra.

Men ändå, ingen som äger en har nåt negativt att säga? Mycket märkligt. Men att basha ner på nitade båtar gjorda runt 2010 och framåt?? av andra fabrikat är inga problem. Hur många Tracker ägare har ägt en Starweld, Alumcraft osv? Förmodligen ingen. Utan folk gör jämförelser med med Buster båtar osv som dom förmodligen haft innan dom köpte sin Tracker.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka