För oss som har Tracker eller liknande båtar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För oss som har Tracker eller liknande båtar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jns Visa inlägg
    Du menar Superguiden och inte Tracker generellt va? Har du t.ex. kört en Deep-V WT i hård fjärd? Det kan jag säga - är inga problem. Fråga alla som gav sig ut på Gudingen första dagen på Pike-Open, de enda båtarna som tog sig upp var två Tracker, om inte så kom de låååååååååååångt efter oss
    Tja!

Självklart mena jag Tracker super guide och inte Tracker överlag. Jag är nöjd med mitt köp, men vill bara poängtera några saker som alla kanske inte tänker på.

/ Matte

Kommentera

• Ni som har dessa båtar hur höga krav är det på ramperna när ni ska sjösätta?
      Tänkte mest om jag kommer kunna sjösätta på de krångliga ställena där det är lite grundare

Tomas

Kommentera

• Är det ingen som trailar sin båt???

/Tomas

Kommentera

• Ursprungligen postat av kolejon Visa inlägg
          Ni som har dessa båtar hur höga krav är det på ramperna när ni ska sjösätta?
          Tänkte mest om jag kommer kunna sjösätta på de krångliga ställena där det är lite grundare

Tomas
          Tracker Grizzly 1448 går att sjösätta på mycket grunt vatten. Och man tar sig fram nästan överallt.

Kommentera

• Det beror ju helt på vilken Tracker du funderar över och vilken trailer du har. Min Tundra med vagga på trailern kan få problem om det är mycket långgrunt, när vaggan fäller ner så kan aktern ta i botten. Men generellt så kan man alltid sjösätta så länge det är så djupt att inte båten ställer sig på botten.

Kommentera

• Sen måste ju motorn spela stor roll samt bensinmängd mm.

Flesta har ju skrov på 2,2 - 2,4m med nästan identiska flytegenskaper när de ska tippas ner från sista kölrullen.
              Kan sitta en 40 hästare och sparsamma 20 liter bränsle kvar eller en 150 hästare fulltankad på långt över 100 liter som pressar ner.

Sjösatte min på långgrund strand efter att backat ut pickup:en tills elkontakten nuddade vatten.
              Det var då lagomt för svärgubben att kunna orka hålla upp bakändan när den vinschades av för att inte ta i.

Hade jag haft 30-40 kilo tyngre motor upptiltad där bak och 30-40 liter till i tanken hade han knappast orkat.
              Alumacraft så klart!

Kommentera

• Ni som har köpt Super Guide, har ni ångrat att ni inte köpte Lakern ist och har ni som köpt Lakern ångrat att ni inte köpte Super Guide och isf varför? Är inte helt hundra på om jag vill ha pulpet eller ej än och vill höra hur ni andra har tänkt kring era köp.
                Alla fiskar är drömfiskar

Kommentera

• Hej! Hoppar på tråden här och undrar om folk som har Tracker eller Alumacraft kan ge lite tips på både bra och dåliga detaljer eller lösningar på sina båtar? Typ: "Den båten har en matta som inte håller måttet" eller " "Min båt har förvarings luckor som står upp och man snubblar på" eller "Den båtens stolar är asgrymma" mm. Bara att ösa på med bra och dåliga saker som kan vara intressant för fler som kanske kommer köpa aluminium i framtiden.

Kommentera

• Hej
                    Alumacraft har väldigt bekväma stolar kan jag säja efter ha kört över ett år. Då har jag inte ens de bästa dom säljer. Har inte mycket negativt att säga mest positivt. Lätt att traila och sjösätta och går fint i vattnet. Kanske jag hade valt matta på tofter om jag ändrat på något och haft vinyl bara på golvet för mer ombonad känsla. Kör Fisherman 145

Kommentera

• Reglaget på förarstolen har gett upp på min aluma. Fruktansvärd dålig placering om man inte vill att stolen ska klicka i fasta lägen.

Vänder man sig om så knäcker man till ställspaken.

Men sköna stolar! Ska fixa till reglaget senare.

Saknar några passager för kabeldragning, mycket är bra men saknar lite.
                      Hade räckt med förborrade hål bara man filtat som vanligt och upp till brukaren att ha passage eller inte.
                      Har fått fixat en del och rivit ur golvet men nu ligger det dubbel kabelslang och fördraget genom hela skrovet och till alla utrymmen.

Kommer nog inte behöva hälften men skönt om man kommer på något.

Som alltid byter man ju kablage som är fördraget till frontmotor då det är i underkant men det visste jag innan beställning.

Kanske kablaget räcker till en underdimensionerad motorguidemotor, men det slipper man om man beställer aluman
                      Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka