För oss som har Tracker eller liknande båtar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För oss som har Tracker eller liknande båtar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det är inget som automatiskt följer med. Man betalar 400 usd för frontmotor, lod och batteri. Har iaf läst något sånt på deras hemsida under utrustning.
    Senast ändrad av JohanP; 2013-11-09, 09:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
      Det är inget som automatiskt följer med. Man betalar 400 usd för frontmotor, lod och batteri. Har iaf läst något sånt på deras hemsida under utrustning.
      Antar att du kollat på den amerikanska hemsidan?
      Hos mojoboats, som säljer dem i sverige, går det inte att på tex super guide välja att köpa utan elmotor och ekolod. Den klena 42 lbs motorn och det menlösa lowrance x4-lodet ingår vare sig du vill eller ej.
      Jag förstår verkligen inte varför de envisas med detta. Om man lägger ut runt 150 lakan för en båt, vem vill då ha en för klen elmotor och det billigaste och minsta ekolodet på marknaden?

Kommentera

Kollade igen. Nu ingår de i baspriset från fabrik.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
          Antar att du kollat på den amerikanska hemsidan?
          Hos mojoboats, som säljer dem i sverige, går det inte att på tex super guide välja att köpa utan elmotor och ekolod. Den klena 42 lbs motorn och det menlösa lowrance x4-lodet ingår vare sig du vill eller ej.
          Jag förstår verkligen inte varför de envisas med detta. Om man lägger ut runt 150 lakan för en båt, vem vill då ha en för klen elmotor och det billigaste och minsta ekolodet på marknaden?
          Tycker också att det är mycket märkligt. Och tror dom i längden kan förlora på det. Bättre att dom nu när dom har konkurrenter (??) går upp i storlek på elmotor och sätter på ett bättre ekolod. Behöver givetvis inte vara det bästa på marknaden.

Kommentera

Naturligtvis skall ju utrustning som följer med i paketet vara i paritet med båten i övrigt.INGEN som lägger dessa pengar på en båt specialanpassad för sportfiske nöjer sig med ett simpelt X4:a eller en elmotor som knappt orkar dra båten i motvind...minst sagt ett underligt sätt att resonera från säljarna...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              Naturligtvis skall ju utrustning som följer med i paketet vara i paritet med båten i övrigt.INGEN som lägger dessa pengar på en båt specialanpassad för sportfiske nöjer sig med ett simpelt X4:a eller en elmotor som knappt orkar dra båten i motvind...minst sagt ett underligt sätt att resonera från säljarna...
              Jag äger en Tracker super guide och elmotorn som sitter på går bra att köra i motvind, Det har jag gjort hela hösten Lodet är däremot inget att hänga i julgranen. Det byttes direkt!
              Senast ändrad av Matte77; 2013-11-09, 18:09.

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                Jag äger en Tracker super guide och elmotorn som sitter på går bra att köra i motvind, Det har jag gjort hela hösten Lodet är däremot inget att hänga i julgranen. Det byttes direkt!
                I hur stark vind kan du köra med den? Hur fungerar det att ankra upp när man har en 6-7 sek i ryggen? Det är i stort sett ALLTID hård vind där jag fiskar. Där det är lä är menlöst att fiska.

Kommentera

Hej,

Jag tycker att motorn håller mycket bra vid ankring i hård vind, var alldeles nyligen en vecka på Åland och fiska och körde nästan bara med elmotorn hela veckan och det gick bra trots att vi var fyra storvuxna prylgalna män med sinnessjukt mycket fiskegrejer i båten. Vissa dagar blåste det säkert 10-15 ms, visst kan det vara bökigt ibland som kapten att styra och se till att alla blir nöjda hela tiden samtidigt som man försöker fiska själv. Men kapten/motorn jobba överlag mycket bra och många fina gäddor fick syna båtens fina matta trotts ihållande hård vind

Efter som det är många som undrar om Tracker super guide så kan jag helt opartiskt berätta följande.

Alla som funderar att köpa en båt måste såklart titta på ekonomin och tänka till och fråga sig hur och vart man fiskar nu och kanske tänker fiska senare. Alla båtar har sina för och nackdelar. Så tänk till ordentligt innan!

Att köpa en Tracker sg eller någon annan låg aluminiumbåt och tro att man har en kanon allround båt är fel.

Tracken är helt underbar att fiska ifrån i rätt vatten, att köra sakta längs vassen med elmotorn och jerka från kast däcket eller att flytta upp stolarna på kast däcket, styra båten med Ipiloten och sitt jigga abborre "american style" är helt oslagbart. Jänkarna har fattat det där med bekvämt fiske.

Men ska du ut på större vatten eller göra längre transporter där det blåser på tex en större blåsig fjärd, så räkna med att det stänker och du kommer bli blöt. Pga av de låga friborden. Men det är bara att klä sig rätt eller köra sakta så löser det sig. Mattan i båten är skön på sommaren och så länge den är ren. Men jag skulle kunde vara utan den så fort någon stövlar in med leriga skor eller man spiller ut en kopp kaffe så ser det ut som någon har skitit i båten. Men den är lätt att tvätta rent.

Servicen på Mojoboats där jag köpte min båt har varit mycket bra, har hittills varit snabba och service minded. Om något skulle hända är jag inte speciellt orolig.

/Matte
                  Senast ändrad av Matte77; 2013-11-10, 19:25.

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
                    I hur hård vind kan man egentligen köra med elmotorn som sitter på om man köper en superguide? 42 lb, är det klent när det blåser en 7 sek på Vänern? Verkar som att många tycker att man ska minst ha 55 lb?

Jag kan absolut inget om elmotorer. Men ytterst få verkar ju tycka att 42 är bra? Såg ett klipp på tuben där en amerikan sågade hela elmotorn som kom med på köpet. Han hade proguide om jag inte missminner. Kanske han bara hade en dålig dag?
                    Körde runt hela förra hösten med min 42a på min Pro Guide. Tycker att 42an fungerar bra, inga problem rent generellt. Dock är det ju härligt med rejält med power varav jag bytte till en 80lb till våren.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                      Hej,

Jag tycker att motorn håller mycket bra vid ankring i hård vind, var alldeles nyligen en vecka på Åland och fiska och körde nästan bara med elmotorn hela veckan och det gick bra trots att vi var fyra storvuxna prylgalna män med sinnessjukt mycket fiskegrejer i båten. Vissa dagar blåste det säkert 10-15 ms, visst kan det vara bökigt ibland som kapten att styra och se till att alla blir nöjda hela tiden samtidigt som man försöker fiska själv. Men kapten/motorn jobba överlag mycket bra och många fina gäddor fick syna båtens fina matta trotts ihållande hård vind

Efter som det är många som undrar om Tracker super guide så kan jag helt opartiskt berätta följande.

Alla som funderar att köpa en båt måste såklart titta på ekonomin och tänka till och fråga sig hur och vart man fiskar nu och kanske tänker fiska senare. Alla båtar har sina för och nackdelar. Så tänk till ordentligt innan!

Att köpa en Tracker eller någon annan låg aluminiumbåt och tro att man har en kanon allround båt är fel.

Tracken är helt underbar att fiska ifrån i rätt vatten, att köra sakta längs vassen med elmotorn och jerka från kast däcket eller att flytta upp stolarna på kast däcket, styra båten med Ipiloten och sitt jigga abborre "american style" är helt oslagbart. Jänkarna har fattat det där med bekvämt fiske.

Men ska du ut på större vatten eller göra längre transporter där det blåser på tex en större blåsig fjärd, så räkna med att det stänker och du kommer bli blöt. Pga av de låga friborden. Men det är bara att klä sig rätt eller köra sakta så löser det sig. Mattan i båten är skön på sommaren och så länge den är ren. Men jag skulle kunde vara utan den så fort någon stövlar in med leriga skor eller man spiller ut en kopp kaffe så ser det ut som någon har skitit i båten. Men den är lätt att tvätta rent.

Servicen på Mojoboats där jag köpte min båt har varit mycket bra, har hittills varit snabba och service minded. Om något skulle hända är jag inte speciellt orolig.

/Matte

Du menar Superguiden och inte Tracker generellt va? Har du t.ex. kört en Deep-V WT i hård fjärd? Det kan jag säga - är inga problem. Fråga alla som gav sig ut på Gudingen första dagen på Pike-Open, de enda båtarna som tog sig upp var två Tracker, om inte så kom de låååååååååååångt efter oss

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka