För oss som har Tracker eller liknande båtar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För oss som har Tracker eller liknande båtar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• För oss som har Tracker eller liknande båtar!

Hej allesammans!
    Har precis skaffat mig en Tracker och tycker det vore bra med en liten tråd där man kan byta erfarenheter och tipps och så med andra som har den typen av båt. Och ja jag vet att vissa grejer har säkert tagits upp massa andra gånger här men de som inte är intresserade behöver ju inte läsa

Jag sitter här och funderar på vad för typ av vax folk använder till sina tracker båtar? Jag har själv alltid haft plastbåt innan så känner att jag har lite dålig koll.
    Om det är någon som har köpt vagnsbult för att fästa prylar i versa tracken, vad har ni köpt för kvalitet på bulten och vart?

Tack på förhand
    /Kalle

Har ingen Tracker utan en plastbåt, men samma regel gäller i alla båtar, skall du skruva eller bulta fast nåt så är det
    syrafast skruv mutter bult som gäller, ingenting annat....
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
      Har ingen Tracker utan en plastbåt, men samma regel gäller i alla båtar, skall du skruva eller bulta fast nåt så är det
      syrafast skruv mutter bult som gäller, ingenting annat....
      Tack man

Kommentera

Vad har du för modell och erfarenheter så här långt? Jag har en Super Guide och är väldigt nöjd så här långt, 3 mån.

Kollade under och baksidan på konsolen härom dagen och det visade sig att samtliga muttrar till instrumenten satt lösa, så kolla det. Har du extrautrustat den med något?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike the Dyke Visa inlägg
          Vad har du för modell och erfarenheter så här långt? Jag har en Super Guide och är väldigt nöjd så här långt, 3 mån.

Kollade under och baksidan på konsolen härom dagen och det visade sig att samtliga muttrar till instrumenten satt lösa, så kolla det. Har du extrautrustat den med något?
          Kommer med ett generellt tips när det gäller montering i båtar med genomgående bult så bör/ska man kolla att allt sitter stadigt för det slarvas något makalöst med montering i båtar och Tracker är inget undantag så mitt tips är att byta alla muttrar mot självlåsande om det inte är det och som byggarn redan nämnt enbart syrafast i båtar både plast och alu, om det inte är det i org så byt det så slipper man problem på sikt.

Har hittils fått göra dessa åtgärder på alla mina båtar oavsett fabrikat utom de Rival/Rocad båtar jag haft och har, där är allt monterat efter den modell jag beskrivit ovan övriga fabrikat måste fixas.

My 2 Cent

Kommentera

Mekonomen har (iaf här) ett bra sortiment med småpack av syrafast typ 6-10 pack av både skruv, bult, mutter och brickor.

Även Classe har bra sortiment och bådas skruv är av god kvalité som tåls att dra utan att gå av.
            Alumacraft så klart!

Kommentera

Man skall inte dra muttrarna till instrument för hårt.
              Se bifogad bild.
              Click image for larger version

Name:	instument.jpg
Views:	1
Size:	242,7 KB
ID:	1769044

Kommentera

Tack för infon, men i detta fall kunde man dra muttrarna med fingrarna 1 cm innan det var tal om verktyg.

Kommentera

Tack för infon, men i detta fall kunde man dra muttrarna med fingrarna 1 cm innan det var tal om verktyg.
                  Det var inte bra. Det är faktiskt ett garanti ärende och jag skulle kräva kompensation för arbetet.

Kommentera

Hej,

Bra tråd start! Jag äger en Super guide sedan en ca månad tillbaka, har tyvärr inte hunnit använda och sätta mig in i manualer mm så mycket till den, pga jobb mm.

Jag undrar om man måste fylla sumpen själv dvs med hink?

Vad gör "aerator pumpen"? misstänker att det är något med sumpen, men får inget att hända.

Tycker det pumpar ut en jäkla massa vatten (full stråle i ca 1,5-2 min) när man kör "bilge pumpen" ska det vara så?

Sedan tycker jag att det kommer mycket vatten när man tar ut bottenpluggen säkert minst 10-15 liter efter en fiske tur. På mina tidigare plastbåtar så har det kommit ut ca 2 dl efter ett halvt år liggande i vattnet. Är detta normalt?

Annars så funkar båten kanon än så länge. Jag rekommenderar alla att uppgradera elmotorn med minn kota ipilot. Den fungerar grymt bra och man behöver aldrig ankra med ankare längre, bara trycka på en knapp! Värt vart enda krona!

Tacksam för svar, / Matte

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka