Projekt: Jakten på ett stycke Amerikanskt aluminium... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Projekt: Jakten på ett stycke Amerikanskt aluminium...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
    ser riktigt trevligt och bra ut det där....allt utom trailern...en hel hög med pengar,vattentät belysning (?) och fortfarande ser det ut som att ljusrampen måste plockas bort vid sjösättning/upptagning....förlåt mig, men det är rena stenåldern ju....men det kanske just bara ser så ut på bilden ??
    Det stämmer. Rampen ska bort vid sjösättning. 2 vingmuttrar och en kabel så tar man bort bara bakplåten och skenorna sitter kvar. Det blir väl max 5ggr om året man åker med belysning ändå. Här hemmavid kör man oskyltat...

Vet inte vad man ska ha för trailer eller lösning i mina ramper.
    Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
      Blir riktigt bra det där!
      Måste kännas bra nu?!
      Vad blir det för surfplatta? Intressant att veta vad du hittade för vattentätt alternativ.
      Tack. Ja nu är det lite skönare med henne hemma

Det blev en Sony Xperia Tablet Z 321 (Den med 4g)
      Den är vattentät en halvmeter, "badkars-säker" sen kommer den sitta i pulpeten bakom rutan så den blir ändå inte helt exponerad för regn.

Får se om den fortfarande kan klassas som vattensäker även med laddkabel i.

Beställde min från Webhallen för flera månader sedan. Sen ombeställde på Cyberphoto när man fick minneskort och väska för 600:- med på köpet. Förhoppningsvis kommer den imorgon eller tisdag.

Uppföljning kommer på detta.
      Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
        Men vilken (jävla) båt alltså !
        Den ser helt enkelt jäkla brutal ut !

10 poäng av 10 möjliga !
        Tack för det! Men spar med krutet Den kommer kanske bli 10/10 men fortfarande några veckor dit
        Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
          Det blev en Sony Xperia Tablet Z 321
          Hmm... Förstod väl det =)
          Ska bli intressant att se om det verkligen funkar. För vem vill inte ha en 10' plotter med touchscreen, internet, spotify, tv (osv) för 5000:-!!!
          Det blir svårt för elektroniktilverkarna snart.

Förresten. Du som verkar rotat lite. Du kollade inget på amerikansk begmarknad eller egenimport innan du gick till en svensk importör?
          Senast ändrad av Totte; 2013-07-01, 00:52.

Kommentera

Förresten. Du som verkar rotat lite. Du kollade inget på amerikansk begmarknad eller egenimport innan du gick till en svensk importör?
            Menar du Xperia:n eller hela båten?

Begagnatmarknaden har jag ingen koll på alls. Tanken från början var att köpa nytt och välja det man ville.
            Att göra en lång historia kort så sätter jag inget annat än Honda på akterspegeln så redan där har man smalnat av en smal marknad.

Privatimport var aldrig att fundera på när jag saknar kontakter och tid. Samt att man då ska lägga stor handpenning eller betala hela köpet innan leverans.
            Alumacraft så klart!

Kommentera

Angående motorvalet,så kommer du nån gång att komma på andra tankar,själv har jag i 30 år svurit på att aldrig sätta
              en Mercury på akterspegeln....och vad blev det nu då...när fan blir gammal blir han religiös sägs det ju...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Menar du Xperia:n eller hela båten?
                Ne, hela båten såklart. Alt att importera den själv ist för att gå via nån lallare som strular bort dina pengar och leveranstider. Själv känner jag att handpenning till en svensk importör är minst lika riskfyllt som att betala hela båten hos tillverkaren. Dessutom är det nog inte såå mycket som skiljer mellan svensk handpenning och amerikanskt inköpspris.
                Jag bara diskuterar här...

Sen, vad gäller motorn så tror jag nog att det där med Honda framför allt gäller äldre motorer. Jag pratade med en båtmeck (grannens brorsa) som hjälpte mig med min gamla Yamaha och han påstod att om han skulle köpa ny motor så stod Mercury högst på listan. Yamaha lägst vad gäller nya motorer... Man blir ju förvirrad =)
                Honda har ju alltid gjort väldigt bra motorer vad jag vet. De levererar nästan alltid kvalité vare sig man köper bil, mc eller båtmotor.

Vet inte om du skrev det, men antar att är båten/motorn CE-märkta via din leverantör?

Kommentera

Jäkligt smidiga prylar. På förra båten hade jag vanliga lastspännare med gjorda snabbfästen så det gick bra att släppa spänningen och kroka av med spännaren kvar på trailern. Sen när den skulle spännas var det bara att kroka fast och spänna 10cm.

Men dessa ser ju smidiga ut. Har vi någon svensk butik att tillgå för beställning eller är det ebay som enda alternativ?

Grattis till nya båten!!

Kommentera

Ursprungligen postat av marbleman Visa inlägg
                    Tack och tack. 4st beställda, fanns inte i butiken här hemma.

Sitter och skriver på Xperian nu och har redan provmonterat i båten. Jag skruvar nog dit RAM-fästet imorgon.
                    Känns väldigt gediget och platsen i pulpeten tillsammans med fästet gör att jag kan trycka in hela paketet längst in och komma bra bakom vindrutan och ändå ha perfekt vinkel.
                    Alumacraft så klart!

Kommentera

Ne, hela båten såklart. Alt att importera den själv ist för att gå via nån lallare som strular bort dina pengar och leveranstider. Själv känner jag att handpenning till en svensk importör är minst lika riskfyllt som att betala hela båten hos tillverkaren. Dessutom är det nog inte såå mycket som skiljer mellan svensk handpenning och amerikanskt inköpspris.
                      Jag bara diskuterar här...

Sen, vad gäller motorn så tror jag nog att det där med Honda framför allt gäller äldre motorer. Jag pratade med en båtmeck (grannens brorsa) som hjälpte mig med min gamla Yamaha och han påstod att om han skulle köpa ny motor så stod Mercury högst på listan. Yamaha lägst vad gäller nya motorer... Man blir ju förvirrad =)
                      Honda har ju alltid gjort väldigt bra motorer vad jag vet. De levererar nästan alltid kvalité vare sig man köper bil, mc eller båtmotor.

Vet inte om du skrev det, men antar att är båten/motorn CE-märkta via din leverantör?
                      Tveksamt om det gått att pressa priserna jättemycket mer. I så fall hade jag tagit båten ren till Sverige och sen köpt motor och trailer här hemma. Nu fick jag allt nyckelfärdigt och hemlevererat till slut.

Mathias körde hem den kl 23 förra tisdagen bara för att jag inte skulle få vänta på lastbilen en dag till.

Hade jag beställt på annat vis hade det blivit Westgear.

Ser man på tex trailern jag fick så är den inte i närheten av den jag beställde och betalat för.
                      Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka