Väldigt smidig panel, använder själv denna fast lilla modellen! Vad väntar du för prylar?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Projekt: Jakten på ett stycke Amerikanskt aluminium...
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Totte Visa inläggNu när det gått en tid. Vad tycker du om surfplattan som plotter?
Har den hållit tätt?
Räcker batterierna eller kör du med laddaren?
Ja...
Ska man köpa en surfplatta eller ny plotter?
När man spelar in och loggar på kombilodet så får man ju snart ett fullgott sjökort direkt i den.
Kör mest Google Earth där jag aldrig loggat.
Man kör ju displayen på 100%, gps på hela tiden och en del appar. Batteritiden skulle nog begränsas till några timmar, inte ett helt fiskepass.
Kör laddning hela tiden och har färdigdragen kabel så det går smidigt.
Skulle det komma regnväder från helvetet så får man väl dra ur laddningen och i med skyddslocket för anslutningen, dock sitter ju plattan rätt skyddad innanför vindrutan.
Smidigt att köra webradio. Stereon har Bluetooth så inga kablar behövs.
Överlag är jag fortsatt nöjd med plattan, skriver detta inlägg på den och hållbarheten är bra. Dottern älskar apparna för henne och den har passerat dreggel och kladd-testet. Lämpligt att skölja under kranen innan man själv ska ha denAlumacraft så klart!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fishmark Visa inläggBlev det möjligtvis en 999:a från oasis?
Har redan en enhet som hanterar SI och har GPS i nätverket också så en 999 känns som onödigt mycket dubbelt av tekniken.
Då skulle en 959 funka lika bra och sparat en fin slant.Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Gamla bilden på pulpeten med den tomma panelplatsen
Den nya med voltmätare för batterierna
Nya säkringspanelen på plats och rivit om mer eller mindre all el.
Pressat massa kabelskor under dagen som ska på plats imorgon.
Spänningskänsligt relä kommer om startbatteriet är fulladdat även skicka på laddning till 95Ah förbrukarbatteriet under pulpeten. Och sen bryta när man stänger av bensinaren så aldrig startbatteriet laddas ur.
Fick beställa 4 rullar elkabel och ett till relä av Hjertmans så har man att göra en vecka till.
Ska märka knapparna och montera fler uttag och plats för den tredje skärmen också.Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Ibland hittar man smidiga lösningar och man kan klappa sig själv på axeln och säga: "Det här blev bra!"
Tidigare hade jag en vanlig förlängningskabel som rullades ihop under pulpeten, nu blev det en motorvärmaringång.
Snyggt, smidigt och billigt från Tradera.
Bara backa in trailern,plugga in och den laddar alla batterier helt själv.Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team T Visa inläggIbland hittar man smidiga lösningar och man kan klappa sig själv på axeln och säga: "Det här blev bra!"
Tidigare hade jag en vanlig förlängningskabel som rullades ihop under pulpeten, nu blev det en motorvärmaringång.
Snyggt, smidigt och billigt från Tradera.
[ATTACH=CONFIG]65864[/ATTACH]
Bara backa in trailern,plugga in och den laddar alla batterier helt själv.
Najs! Vill du länka till motorvärmaringången?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inläggNajs! Vill du länka till motorvärmaringången?
De heter intagskabel, gäller både Defa och Calix. Nu kapade jag min och satt egen 220v uttag under pulpeten så jag inte behövde klippa Minn Kota -kabeln i onödan.Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Dåligt med updateringar. Har dock hänt lite iaf men är dålig att lägga ut.
Risk att denna båt sjunker med alla prylar snart.
Nytt givarfäste på G och en tredje humminbird är på G enligt källor
Tröttnade på att vänta på att få plattjärnen från mekanikern tillverkade så testade ta vinkeljärn och bryta ut.
Blev naturligt hål för bultarna så dessa klammer sitter nu fast på trailern och det vanliga tråkiga spännbandet är historia
Alumacraft så klart!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 813 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka