Askerladden 430, info om montering av frontm Minn kota med snabbfäste. Får den plats? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Askerladden 430, info om montering av frontm Minn kota med snabbfäste. Får den plats?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Askerladden 430, info om montering av frontm Minn kota med snabbfäste. Får den plats?

Min polare letar båt och i ca 5m klassen och jag fick en bild och en fråga i ett sms.
    Båten är en Askerladden och kravet är att en frontmonterad Minn Kota med snabbfäste, den där plattan, ska få plats.
    Nu ser det ut som luckan sitter i fören och det är inga plana ytor. Det går att komma kring de problemen och sätta motorn på sidan om och bygga upp till någon planare yta innan monteringen.

[FONT=Comic Sans MS]Min fråga är till personer med erfarenhet av just ASKERLADDEN 430 och frontmonterad trollingmotor.
    Är det möjligt att montera en sån utan att den tar det förliga sittutrymmet?
    [/FONT]

Även tips på båtar som är till salu i klass 4.5-5.5m lämpade för jerkfiske.
    Prisklass 30.000-40.000

Tacksam för lite info.
    Hälsningar en hjälpande vän.

har inte askeladden 430 en ganska hög sarg runt om som gör att fästet måste byggas upp en hel del? annars är det väl så att
    frontmonterade elmotorer monteras så att de viks upp diagonalt i båten så sittutrymmet inte blir lidande vilket tillverkningsnamn än båten ståtar med....
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Nu är chansen relativt liten (bedömer jag) att någon som monterat frontmotor på en askeladden 430 hittar tråden, hinner läsa och svara innan köpet troligen måste göras innan båten blir såld till någon annan.

Jag själv tycker om att titta på lösningar, men för det behövs antingen en bild eller info om exakt vilken årsmodell det är! För det brukar skilja sig en hel del bland bilderna på nätet...
      - Fiske-Feber

Kommentera

hmmm kollade 430,n....finns tydligen lite olika, en tidigare där plats måste tillverkas för frontmonterad motor och en lite senare modell där en relativt plan yta redan finns...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Hej.
          Som sagt har jag fått en bild som jag ska klistra in i tråden när jag är hemma efter jobbet.
          Visst är det lite snabba puckar och jag tog ett långskott med att "rätt" personer skulle hinna se tråden.

Det jag kan utröna av bilden är att det finns sarger i fören på den modellen. Blir till att hitta lösningar mm.
          Jo trollingmotorn fälls ner när den inte används så klart. Men frågan är om den inte måste monteras så långt bak på fören att den fälls in över platsen där man sitter i fören. Om det nu inte går att korrigera det med en annan monteringsvinkel på snabbplattan.

Bild kommer vid förhoppningsvis kl 16.

Kommentera

Ok, ja eventuellt blir det sådan vinkel på den infällda motorn att lite yta försvinner av sittplatsen.

Lösning då kan vara att bygga en platta utåt sidan så att motorn kan monteras i sådan vinkel att den fälls längs med sidan på båten! Ungefär i stil med bilden jag länkar till nedan. Förslagsvis dock helt längs med relingen så ingen sittplats försvinner

//Jonathan
            - Fiske-Feber

Kommentera

Jonathan, schysst lösning du fixade

Kommentera

Ursprungligen postat av Jonathan Jansson Visa inlägg
                Nu är chansen relativt liten (bedömer jag) att någon som monterat frontmotor på en askeladden 430 hittar tråden, hinner läsa och svara innan köpet troligen måste göras innan båten blir såld till någon annan.

Jag själv tycker om att titta på lösningar, men för det behövs antingen en bild eller info om exakt vilken årsmodell det är! För det brukar skilja sig en hel del bland bilderna på nätet...
                Chansen finns! Here I am!

Nu är frågan om modellerna är precis lika. Funkar inte att ladda upp via mobilen, pma nummer så kan jag mmsa till dig.

För övrigt riktigt go' båt med öppna ytor när jag skruva loss mittoften.
                Mvh
                Daniel

Kommentera

Click image for larger version

Name:	IMG_1598.jpg
Views:	1
Size:	210,6 KB
ID:	1768795

Det här är bilden jag har på båten.

Nu ser det dessutom ut som att polarn ska köpa en Ryds 480 han hittat till bra pris och skick.
                  Men tråden kan vara till nytta för andra som undrar i framtiden.
                  Tack för all hjälp goa fiskevänner

Kommentera

Fick inte till det via telefonen så provar via plattan
                    Så har gjorde jag på min båt, fin polares objekt har samma förutsättningar. Inte snyggast i stan men jäkligt praktisk!

Jag kan makt varmt rekommendera denna båten då den får massa plats när du skippar mittoften (som är skruvad).

MVH
                    Daniel
                    Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 825 visningar