Tracker superguide eller Alumacraft Lunker 165CS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker superguide eller Alumacraft Lunker 165CS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tracker superguide eller Alumacraft Lunker 165CS

Hejsan!
    Jag är ganska ny här på forumet och hoppas på att jag kanske kan få lite tips och råd.
    Jag har tänkt att köpa mig en ny båt och det står mellan Tracker superguide eller Alumacraft Lunker 165CS.
    Är det någon som har några kommentarer om dessa? Gärna någon som har stått i samma kval som mig som bestämde sig för någon av dem.

Jag tar gärna i mot all feedback och tips angående dessa två båtar.

Tack på förhand
    Kalle

Bara en fråga, varför inte en proguide? Jag vet att tracker båtarna är jävligt fina och grymt prisvärda. Kom nyss in från ett pass i en proguide i kanske 12 sekundmeter och den tog sjön och allt perfekt, inga problem alls. Testade att sätta mig på kastdecket istället för i stolen för att känna om det var stolen som dämpade så mycket eller dör att skrovet var så bra. Känndes lika bra att sitta på kastdecket som i stolen, så antagligen var det skrovet som tig vågorna bra. Riktigt prisvärd båt! Så fort jag får råd blir det en tracker! Har tyvärr ingen erfarenhet av alumcraft. Versa track och allt i trackern är ju kanon! Så jag säger superhuiden!

Kommentera

Hej.
      Jag hade väl så gott som bestämt mig för en tracker i vintras men efter svalt intresse av försäljare och pga av all kritik mot Tracker på forum i USA så kollade jag runt vad som fanns i sverige. Fick kontakt med Tobias på Westgear utanför halmstad och hade en offert samma dag. Nu bestämde jag mig för en lite större modell än lunkern och jag är jättenöjd med nya båten, servicen och engagemanget från återförsäljaren. Och iom att Alumacraft är en helt fristående tillverkare så du kan få vilket motorfabrikat du vill. Men jag har ingen erfarenhet av just modellerna du frågar om men kvaliteten i min Alumacraft känns super bra och det borde ju vara lika i de mindre. Min går kalasbra i sjön och framför allt tyst även i hård sjö. Otrolig skillnad mot min gamla båt. Min kan du se i mitt fotoalbum.
      Lycka till!

Kommentera

Tackar för svaren, det uppskattas
        Hugan, ja proguiden ser jäkligt trevlig ut men då måste man ju tyvärr gå upp en del i pris.. Annars hade även den varit ett alternativ. Lite synd att de är så få ute på begagnad marknaden.
        Marbleman låter bra med Alumacraften, jag ska kolla på en sån på onsdag som det ser ut. Jag har dock fått bra hjälp av tracker säljare.

Kommentera

Nåt som jag finner mycket märkligt i dessa evinnerliga diskussioner om olika alubåtar är att gamla Buster gamla Tracker och
          en och annan gång Starcraftbåtarna görs ner rejält och klassas som skitbåtar på grund av nitat skrov....men Alumacraft
          de har helt plötsligt seglat upp som nån favoritbåt, rejälare än alla andra alubåtar trots sitt nitade skrov.....möjligt jag är ensam om att tycka att resonemanget är konstigt...vilket egentligen är ännu konstigare....
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag har precis köpt en Tracker superguide, kommer nästa vecka. Återkommer med en recension.

Kommentera

Jag får hålla med Byggarn. Jag har dålig koll på Alumacraft och det kanske går att göra nitade båtar bättre än vad Tracker och Buster lyckades med? Men jag skulle inte köpa en nitad båt igen. Framförallt inte om jag ska använda den som trailerbåt. Funkade inte med Trackern trots att "flygplan är nitade" som det stod i reklamen från början av 90-talet.

Kommentera

äger en proguide sedan 1½ år tillbaka (tror jag var en av de första leveranserna från mojoboats) och är saligt nöjd. Den tar sjö som en stridsvagn, manövrerar på en femöring och lockar till sig stora gäddor Har inte testat superguiden men om den är hälften av vad proguiden är så kommer du aldrig vilja ha något annat.
                @marbleman - inte var du väll i kontakt med mojoboats? de har haft rysligt bra service när jag varit i kontakt med dem och har representater både i USA och Sverige...

Min röst går till en Tracker alla dagar i veckan
                LureAction.com - www.lureaction.com - Massor av undervattensfilmer på beten

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  Nåt som jag finner mycket märkligt i dessa evinnerliga diskussioner om olika alubåtar är att gamla Buster gamla Tracker och
                  en och annan gång Starcraftbåtarna görs ner rejält och klassas som skitbåtar på grund av nitat skrov....men Alumacraft
                  de har helt plötsligt seglat upp som nån favoritbåt, rejälare än alla andra alubåtar trots sitt nitade skrov.....möjligt jag är ensam om att tycka att resonemanget är konstigt...vilket egentligen är ännu konstigare....
                  Nått som jag finner lite märkligt är att forumanvändare som sågar "mer eller mindre" alla Alubåtar, nästan alltid kommenterar i trådar som handlar om just, Alubåtar.

Puss på dig Byggarn !

Kommentera

Jag hade nog tänkt till en eller två gånger innan jag köpt en nitad båt för de pengarna. Nitar vibrerar alltid loss, visst, det kan ta 20 år men ändå.

Finns ju en anledning till att folk slutat nita små alubåtar i större utsträckning.

Vad landar en lunker på i pris med en 50hk jämte tracker för 149k ink 50hk?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 798 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka