köpråd Buster Mini - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

köpråd Buster Mini

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• köpråd Buster Mini

Jag ska kolla på en Buster Mini som är till salu i morgon, är det något speciellt man bör tänka/kolla på när det gäller Buster? Det är en äldre modell så den är väl nitad, brukar detta vara nått problem?
    Jag tänker använda båten till pelagisk vertikalfiske efter gös
    Väldigt tacksam för svar!!!

Nu vet ju inte jag hur djup motorbrunnen är på minin men äldre bustrar brukar ha sjukt djupa motorbrunnar som gör att du behöver förlänga handaget till elmotorn jag antar du ska smaska dit.
    Sen börjar alla nitade båtar läcka förr eller senare men det brukar vara små läckage. Annars är det bara att svetsa så blir det som nytt.

Kommentera

Ok, ja jag har sett på större Buster att motorbrunnen är djup, men tror att det är bättre på mini. Har med tänkt på det så det ska jag kolla nogare på i morgon
      Ja jag är lite rädd för att den ska börja läcka i nitarna, men det går ju att fixa med lite svets då.
      Tack för svaret

Kommentera

Hittade detta på ett annat forum:http://www.maringuiden.se/forum/;thread=25519
        Är det verkligen så illa med nitade båtar som Buster Mini, någon som har erfarenheter??

Kommentera

Jag har läst i flera forum där de menar att gamla bustrar kan ge mycket problem med läckage.

Det var en av de aspekter som gjorde att jag inte köpte en mini buster. Det är ett känt problem helt enkelt. Med det sagt så har jag dock aldrig ägt någon, så jag har inga personliga erfarenheter. Bara andrahandsuppgifter.

Kan vara en viktig aspekt att beakta vid köp av en äldre buster.
          Senast ändrad av oversea; 2013-05-15, 19:10.

Kommentera

ok, verkar ju inte kul
            tror jag avstår från den båten då, har inte så mycket tid att fixa med båten nu pga småbarn så jag vill ha en problemfri båt som bara är att dra ut till sjön å fiska dom stunderna man har tid
            Men jättemycket tack för svaren!!

Kommentera

Hmm..Har själv en tidigare nitad mini buster läckte mycket till slut, bytte alla nitar under vattenlinjen till syrafria/rostfri bult/bricka/tätning/mutter. Bara några timmars jobb, kostar inte mycket..glöm svetsning på dessutom korroderad alu krävs ett riktigt proffs för det..Kostar multum.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                Hmm..Har själv en tidigare nitad mini buster läckte mycket till slut, bytte alla nitar under vattenlinjen till syrafria/rostfri bult/bricka/tätning/mutter. Bara några timmars jobb, kostar inte mycket..glöm svetsning på dessutom korroderad alu krävs ett riktigt proffs för det..Kostar multum.
                Det lät ju smidigt, vad för typ av tätning använde du?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                18 svar
                5 824 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Lärka
                av Lärka