Ohoj, kajakfiskare hör upp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ohoj, kajakfiskare hör upp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag har ännu inte vart ut men jag har monterat de i en Hobieorginallåda som får plats i en av luckorna, de är ett batteri.
    Kommer placeras i den bakre luckan då man ändå inte kommer åt den när man sitter i kajaken.
    Jag vill ha ett batteri som man klarar en hel dag ute med, vilket jag hoppas jag ska göra med 7,2 ah...
    Click image for larger version

Name:	Ekolod.jpg
Views:	1
Size:	75,2 KB
ID:	1773541

Kommentera

• Ok håller på att ladda mitt batteri nu, får det inte fungera riktigt. Batteriet väger endast 250 gram, så tänkte köra med 2 batterier så jag kommer upp i 18 ah ca om man är ute en helg eller nått. Jäkligt segt att torska på batterierna.

Kommentera

• Våren brukar vara en intensiv tid för kajakfiske för min del, i år har det inte blivit lika mycket beroende på flera faktorer, mest jobb, men även en Rügen-resa. I går va jag dock ut i solskenet i ett vackert område i inre Gästrikland. Sol och varmt så det kändes mer som badväder men bara skönt att komma ut igen. Till min förvåning efter några tomma timmar hoppar denna fisk på mitt bete. Nytt kajak-bästa på 117 cm va ett faktum.

Click image for larger version

Name:	117cm-1 (1 av 1).jpg
Views:	3
Size:	492,0 KB
ID:	1773545
        Senast ändrad av Exxet; 2014-05-17, 10:27.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Grattis igen Blev glad när jag såg den på FB. Är trots allt inte jätteofta man ser stora gäddor i en kajak

Kommentera

• Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
            Grattis igen Blev glad när jag såg den på FB. Är trots allt inte jätteofta man ser stora gäddor i en kajak
            Tack igen Simon. Tänkte att dom som inte har och inte är med på FB kajakfiskare också ska få se. Det är en nästan skrämmande upplevelse att hantera 10+ kg gädda med landning å allt från en kajak. Nu va denna snäll å trött.

Tror den har lekt sent då den va ganska medtagen, grå i färgen, smal och utmärglad. Trotts sina 117 cm vägde hon bara 10,3 kg. Man ser hur huvudet ser groteskt stort ut i förhållande till kroppen, ett tecken på att fisken tappat ett antal kilo i kondition och kraft.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Digge Visa inlägg
              Ok håller på att ladda mitt batteri nu, får det inte fungera riktigt. Batteriet väger endast 250 gram, så tänkte köra med 2 batterier så jag kommer upp i 18 ah ca om man är ute en helg eller nått. Jäkligt segt att torska på batterierna.
              Är det blått och har en on/off knapp på sidan? Knappen ska vara på "on" vid laddning i sådana fall. Själv kör jag med ett på 6000 mah till mitt lod. Har kört tre pass på ca.a 3h som mest utan att ladda det mellan. Jag tror dock inte att batteriet verkligen håller 6000 mah, men jag är iaf nöjd med ett batteriet hittills. Laddar dock inte med den medföljande laddaren om nu laddaren skulle göra någon skillnad mer än tiden det tar att ladda.

//Landfiskarn

Kommentera

• Japp ett sådant blått, men på 9800mah. Har laddat hela dagen idag med médföljande laddare, tänkte ta en "riktig" laddare och köra med imorgo .

Kommentera

• Är det många utav er som fiskar i mjörn?
                  Fick min första fiskekajak förra veckan och det var en härlig känsla att fiska ifrån den.
                  Men det var inte så jätte kul att sitta tyst i 5 timmar även om jag hade lite musik på.
                  Hade varit kul att dra ut med några andra kajak fiskare.
                  Så kanske man kan lära sig ett och annat om hur man fiskar också

Kommentera

• Ursprungligen postat av Tumla Visa inlägg
                    Men det var inte så jätte kul att sitta tyst i 5 timmar även om jag hade lite musik på.
                    Vi är alla olika. Men jag tycker den största upplevelsen med kajak är tystnaden. Man glider ljudlöst in i små vatten. Man hör naturens alla ljud från små plask till fågelkvitter. En uggla som hoar eller några grodor som kväker. Minsta rörelse i vattnet uppfattar man vilken gör både fisket och dig som fiskare mer alert och fokuserad. Sitter gärna både 8 och 10 timmar och njuter av tystnaden, som när man väl upplevt den börjar inse att den inte är så tyst. Vi moderna människor har den egenskapen att vi dränker livet i en jä. massa ljud hela tiden.

Prova att lyssna till de ljud naturen skapar åt dig, det kan faktiskt vara ett magisk ljudkrescendo och upplevelse. Det finns skrämmande nog människor i vårat samhälle som inte vet hur naturen låter, och dom påstår dessutom att den är tyst.

Men visst kan det vara trevligt med sällskap, men glöm inte bort att naturen kan vara ett fantastiskt sällskap om du bara inte dödar den med musik i örat.

Kommentera

• Man får ju ändå inte glömma att delad glädje är dubbel glädje... Att få dela en fin fångst med en vän ger nästan dubbel glädje... men jag håller med en fin naturupplevelse är inte helt fel de heller...
                      Senast ändrad av Patrik_J; 2014-05-21, 18:34. Anledning: Glömt två M

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 798 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka