Ohoj, kajakfiskare hör upp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ohoj, kajakfiskare hör upp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av kajakfiskarn.se Visa inlägg
    Ni som trollar från kajak med flera spön, är det någon som har erfarenhet av att fiska med paravan?
    Trollar nu med 2 spön och har ingen erf. av paravaner. Vill hålla nere mängden prylar och vill göra det hela så enkelt som möjligt. Har svårt att se vad jag ska vinna på paravaner, förutom att få lite bredd. Med kajaktrolling får man relativt mycket fisk och även botten så det blir mycket vända om ta hem, lägga ut igen osv. Så under 4 tim kajaktrolling är det inte mycket tid man är inaktiv.

Som jag skrev tidigare så söker jag bra spöhållare så sidospöna kan apteras mera rakt ut åt sidorna. Få får ca 6m mellan dessa vilket skulle kunna ge möjlighet att handhålla ett kort spö rakt bakåt. Fast kanske överdrivet, har fullt sjå att hantera fisk och bottennapp mm som det är nu. Det blir lite bökigt i kajaken men det gör det hela till ett äventyr i miniformat.

I vilket fall en underbar fiskeform där Hobbie:n med sina trampor kommer till sin fördel.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

• Ursprungligen postat av kajakfiskarn.se Visa inlägg
      Vad köpte du, en för SOT's eller en vanlig vagn?
      En maxximus. Den har dock inte anlänt än vilket börjar bli lite drygt.

Kommentera

• Köpte mig en Sony hdr-AS15 idag, bara hunnit prova den som hastigast men att betala 1500 istället för 4000 för en gopro var en nobrainer för mig, tiltfästet jag köpte till passade utmärkt på kajaken så får bli mkt filmande till våren. Går även att styra från mobilen där du även i realtid ser vad kameran ser! Rekommenderas varmt!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Polly909 Visa inlägg
          Köpte mig en Sony hdr-AS15 idag, bara hunnit prova den som hastigast men att betala 1500 istället för 4000 för en gopro var en nobrainer för mig, tiltfästet jag köpte till passade utmärkt på kajaken så får bli mkt filmande till våren. Går även att styra från mobilen där du även i realtid ser vad kameran ser! Rekommenderas varmt!

Grymt bra val. Sony har bättre sensor samt bildstabilisering. Mer funktion för pengarna helt klart. Jag planerar att köpa AS15 samt en AS30 mot våren. Vart köpte du din?
          Intresserad av fiske från kajak? Kolla bloggen på www.kajakfiskarn.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
            Trollar nu med 2 spön och har ingen erf. av paravaner. Vill hålla nere mängden prylar och vill göra det hela så enkelt som möjligt. Har svårt att se vad jag ska vinna på paravaner, förutom att få lite bredd. Med kajaktrolling får man relativt mycket fisk och även botten så det blir mycket vända om ta hem, lägga ut igen osv. Så under 4 tim kajaktrolling är det inte mycket tid man är inaktiv.

Som jag skrev tidigare så söker jag bra spöhållare så sidospöna kan apteras mera rakt ut åt sidorna. Få får ca 6m mellan dessa vilket skulle kunna ge möjlighet att handhålla ett kort spö rakt bakåt. Fast kanske överdrivet, har fullt sjå att hantera fisk och bottennapp mm som det är nu. Det blir lite bökigt i kajaken men det gör det hela till ett äventyr i miniformat.

I vilket fall en underbar fiskeform där Hobbie:n med sina trampor kommer till sin fördel.

Kan du dela en skiss över hur du tänkt dig layouten med spön?

Kommentera

• Köpte min från netonnet, de va de som hade alla de tillbehören jag ville ha. Finns till bättre pris på andra sajter om man vill pussla men jag ville ha headmount och tilt mountet de fanns båda hos Netonnet

Kommentera

Köpte min från netonnet, de va de som hade alla de tillbehören jag ville ha. Finns till bättre pris på andra sajter om man vill pussla men jag ville ha headmount och tilt mountet de fanns båda hos Netonnet
                Köpte en likadan, hämtar idag Köper en AS30 till våren också.

Kommentera

• Köp till den andra luckan! Finns ett kitt som bara är vattentät till 10 meter men har membran filter typ så ljudet blir 100ggr bättre! + den kommer med en flat lins som gör undervattens bilderna mkt snyggare. Aka-rd1 har jag för mig den heter, finns på webhallen vet jag.
                  Senast ändrad av Polly909; 2013-12-06, 16:30.

Kommentera

Köp till den andra luckan! Finns ett kitt som bara är vattentät till 10 meter men har membran filter typ så ljudet blir 100ggr bättre! + den kommer med en flat lins som gör undervattens bilderna mkt snyggare. Aka-rd1 har jag för mig den heter, finns på webhallen vet jag.
                    OK, tack för tipset!

Kommentera

Köpte mig en Sony hdr-AS15 idag, bara hunnit prova den som hastigast men att betala 1500 istället för 4000 för en gopro var en nobrainer för mig, tiltfästet jag köpte till passade utmärkt på kajaken så får bli mkt filmande till våren. Går även att styra från mobilen där du även i realtid ser vad kameran ser! Rekommenderas varmt!
                      Tack för tipset! Ska kolla in denna modellen direkt. Mitt nästa projekt, nu när rocket-launcer spöhållarna är på plats, är just ett system för videoinspelning. Dela gärna med dig om du får några lärorika insikter när du riggar ditt system, tas tacksamt emot. Blir nog inköp inför nästa säsong. Mvh Martin

Click image for larger version

Name:	MOKEN_12.5_ROCKET-LAUNCHER_02.jpg
Views:	2
Size:	405,9 KB
ID:	1771197

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35