En tjusig madam!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ohoj, kajakfiskare hör upp!
Collapse
X
-
Tjenare!
Har nu blivit frälst med en mojo angler kajak. Var ute på premiär rundan i går i södra delen av sjön drevviken här i Sthlm. En liten gädda ville vara med och fajtas (dock sökte jag borren). Men är helt frälst nu så det lär bli en del turer under hösten.
Nästa vända blir det UL för hela slanten så ska man väl få upp en borre eller två. Läste en del på kajakfiskarens blogg, mkt nyttiga tipps där! Men är det nån som har några bra tipps på "kajaklåda" som jag vet att många amerikanska kajakfiskare använder sig av. I deras youtube guider pratar de om milkcrates som bas, borde finnas ngt liknande på typ biltema eller jula på båtavdelningen men nån här borde väl ha tänkt ut ngn smart lösning på detta redan?
Mvh Hampus
Ps om någon är sugen på en tur så är jag rörlig kring hela stockholmsregionen.
Kommentera
-
Hej,
Har också funderat i de banorna och leker med tanken att utgå från en frysbox som kopplas till batteriet för ekolod och köra betesfisk eller fångst (man är ju ute ett par timmar) inuti och sedan fästa diverse utanpå. Måste räkna på mått samt driftstid på batteriet för detta och nu ser det ut som jag kommer ha en djuprigg som upptar en del av platsen i fråga. Vi får se.
@ Hampus, ska du fiska i Drevviken så hör av dig. Jag tänkte ge mig på den också nu i sommar. Via Drevviken ut i Tyresö-flaten vore intressant också. Ska försöka köpa fiskekort innan helgenIntresserad av fiske från kajak? Kolla bloggen på www.kajakfiskarn.se
Kommentera
-
Nämen! Fick ledigt idag så blir en spontanare till drevan, ska plaska runt kring lännaviken ( sportfiskekortets vatten då jag ej införskaffat det andra än) och se om det står lite gädda längs med kanterna där. Tar med mig kameran och en djupkarta så får vi se vad det blir av detta! Rapport kommer ikväll.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Polly909 Visa inläggNämen! Fick ledigt idag så blir en spontanare till drevan, ska plaska runt kring lännaviken ( sportfiskekortets vatten då jag ej införskaffat det andra än) och se om det står lite gädda längs med kanterna där. Tar med mig kameran och en djupkarta så får vi se vad det blir av detta! Rapport kommer ikväll.
Här är en liten "teaser":
Intresserad av fiske från kajak? Kolla bloggen på www.kajakfiskarn.se
Kommentera
-
Kul tråd, har en symergy 14, ganska okänt märke men jag är nöjd.
Har missar den en hel del.
Bakom sätet har jag monterat spöhållare x 3. För transport av spön håv mm.
Monterat riktiga spöhållare x 2. Ankare med lina på sidan
Så nan kan ändra för vinden.
Ekolod och side scan sonar, gps, sjökortsprogram på datorn
Har en back bakom sätet med det mesta i.
Spänner inte fast något, har varit ute kanske 20g och risken allt välta anser jag vara
Obefintlig.
Kommentera
-
Beslutsångest DeLux....
Sitter och väljer just nu mellan Jackson Cuda 12 och en Hobie Outback...
Hobie har du händerna fria och kan fiska... Jackson Cuda kostar nästan halva priset...
Hobie har du händerna fria... Jackson Cuda kan du sitta i en riktig stol ovanför ev vatten...
Hobie har du händerna fria... Jackson Cuda är mer fiskeinriktad kajak med RAM spöhållare...
Jackson Cuda får du paddla... Hobie har du händerna fria... men kan paddla om du vill...
Jackson Cuda är förborrad med insatser för RAM mounts... Hobie får du borra i om du vill ha mer saker i/på den... (och borra i en ny pryl gör ont i mig... Inser att geartrack systemet på en hobie är ett måste för mig och min beslutsångest, kommer aldrig sätta en fast installerad spöhållare)
Hobie kan du trampa dig fram... De kommer jag aldrig kunna göra med en Jackson Cuda...
Ogillar verkligen min beslutsångest och sökande efter de som passar mig absolut bäst... Har haft denna ångest nu i 2 veckor och går på semester på Fredag... så här är de nästan varje gång jg ska köpa något lite dyrare åt mig själv Må vara ett iLands problem.
Tror jag kollat/läst på varje recension på nätet om dessa två kajaker,känns som jag har terroriserat varje fiskekajakforum på nätet om min beslutsångest...
Finns de någon här som kan säga något om Jackson Cuda? fördelar eller nackdelar som jag inte radat upp här...
De lutar mest åt en Hobie då jag känner fördelarna med att kunna ha händerna fri... Men är de sunt att köpa en kajak som nästan är dubbelt så dyr och kommer bli ännu dyrare med all extra utrustning som ska på innan man får upp den fiskemässigt i klass med en Cuda...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 798 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka