Tog min första stora gädda igår från min Hobie, pga klantig vägning så kan jag bara med säkerhet säga att den väger minst 11kg men troligen runt 12. Vilken känsla! Att sitta så nära vattenytan och drilla en såpass stor fisk är en adrenalinrush som jag sällan upplevt, kommer aldrig inte äga en kajak!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ohoj, kajakfiskare hör upp!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av StorumanMas Visa inläggTog min första stora gädda igår från min Hobie, pga klantig vägning så kan jag bara med säkerhet säga att den väger minst 11kg men troligen runt 12. Vilken känsla! Att sitta så nära vattenytan och drilla en såpass stor fisk är en adrenalinrush som jag sällan upplevt, kommer aldrig inte äga en kajak!Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
SG, Exxet och StorumanMas, fråga till er som kör Hobie, Hur är de med väta i säte? Är de ett måste med vadarbyxor om man ska klara sig eller är de ok att köra byxor typ Lundhags Traverse eller annan vildmarksbyxa?
Vet att bergans har en intressant byxa som har membran framsida och i rumpan http://nettbutikk.bergans.no/Bekledn...000304982.aspx
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Patrik_J Visa inläggSG, Exxet och StorumanMas, fråga till er som kör Hobie, Hur är de med väta i säte? Är de ett måste med vadarbyxor om man ska klara sig eller är de ok att köra byxor typ Lundhags Traverse eller annan vildmarksbyxa?
Vet att bergans har en intressant byxa som har membran framsida och i rumpan http://nettbutikk.bergans.no/Bekledn...000304982.aspxDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Gills det om man paddlar med en planka? Paddeln är stulen.
Igår hittade jag dessutom en halvtrasig flotte som jag rustade upp lite snabbt, och tog mig en timme på böljan med den haha.
Blev tyvärr ingen fisk, men tusan vad spännande det var att vara så nära vattenytan som sagt, speciellt när snokar stora som kvinnolår sveper förbi en halvmeter bredvid en. Gled ut ur en bäck genom utloppet och drev ut i Lindö Kanal som går mot Bråviken ..
får man förresten ta sin kajak eller liknande och hur som helst dra ut på exempelvis Motala Ström eller liknande vatten och dra utåt, eller måste man ha något slags godkännande?Regn ger dig möjlighet att fiska ifred, och att dessutom ha ett superfiske! Ut i regnet <3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Patrik_J Visa inläggSG, Exxet och StorumanMas, fråga till er som kör Hobie, Hur är de med väta i säte? Är de ett måste med vadarbyxor om man ska klara sig eller är de ok att köra byxor typ Lundhags Traverse eller annan vildmarksbyxa?
Vet att bergans har en intressant byxa som har membran framsida och i rumpan http://nettbutikk.bergans.no/Bekledn...000304982.aspx
Om man behöver vadare eller inte tror jag beror lite på om man behöver gå ut med kajaken en bit vid sjösättning/landstigning, eller inte. Jag sjösatte min i vassen och skjöt ut kajaken samtidigt som jag ställde mig på dess baksida och sen klättrade fram. Funkade bra för mig.
Kommentera
-
[QUOTE=skrukm;831821
får man förresten ta sin kajak eller liknande och hur som helst dra ut på exempelvis Motala Ström eller liknande vatten och dra utåt, eller måste man ha något slags godkännande?[/QUOTE]
Klart du får, men jag brukar rekommendera överlevnadsinstinkt och sunt förnuft. Tänk på att du syns dåligt. Ser du en stor båt så är det inte säkert att de ser dig.
Kommentera
-
Nej inget måste, men nog kan man bli lite fuktig i baken. Händer mig sällan dock. Själv kör jag med vanliga brallor då jag inte störs av att bli lite blöt, vilket jag absolut inte alltid blir. Vadarna åker nog inte fram förrän hösten då vattnet blir ordentligt kallt. fram till dess blir det shorts/brallor.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 815 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka