Ohoj, kajakfiskare hör upp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ohoj, kajakfiskare hör upp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

OK, fattade fel där, trodde det var din kajak, bra tips iaf, har försökt få tag i kajakfiskarn med Trident 11 fotaren, verkar som han är ute o fiskar...

Har dock fått upp ett nytt spår, nämligen: Vätternkajak, dem har fått hem ett par Wilderness systems tarpon 120, dessa ska enligt efterforskning vara bra, många som väljer mellan den och Ocean Kayaks trident's,

Ang att Ocean Kayak ska vara speciellt bra med sina options för fiske, så stämmer det nog för de flesta andra fiskekajakerna också, inte bara dem från Ocean, dem är i regel alla klara för scotty etc,

Får ge mig till tåls tills Juni då Vätternkajak ska ha ute sina för demo/uthyrning, ev en sväng till Karlstad o se på Riot kajaken.

Men, vore finemang om någon har tips/upplysning om frakt/kostnad för kajak från UK
    Senast ändrad av WL500GP; 2013-05-15, 08:16.

Kommentera

Ursprungligen postat av WL500GP Visa inlägg
      OK, fattade fel där, trodde det var din kajak, bra tips iaf, har försökt få tag i kajakfiskarn med Trident 11 fotaren, verkar som han är ute o fiskar...

Har dock fått upp ett nytt spår, nämligen: Vätternkajak, dem har fått hem ett par Wilderness systems tarpon 120, dessa ska enligt efterforskning vara bra, många som väljer mellan den och Ocean Kayaks trident's,

Ang att Ocean Kayak ska vara speciellt bra med sina options för fiske, så stämmer det nog för de flesta andra fiskekajakerna också, inte bara dem från Ocean, dem är i regel alla klara för scotty etc,

Får ge mig till tåls tills Juni då Vätternkajak ska ha ute sina för demo/uthyrning, ev en sväng till Karlstad o se på Riot kajaken.

Men, vore finemang om någon har tips/upplysning om frakt/kostnad för kajak från UK

Jag har köpt både från USA och UK. Kan förmedla kontakter...
      Intresserad av fiske från kajak? Kolla bloggen på www.kajakfiskarn.se

Kommentera

Slänger in en fråga här då jag tänker skaffa mig en kajak att fiska ifrån. Vad kan ni rekommendera i 10 000:- klassen? Jag tänker ha den i snälla, lugna sjöar. Urvalet är ju inte stort men det är bäst att fråga.

Kommentera

Ursprungligen postat av Samos Visa inlägg
          Slänger in en fråga här då jag tänker skaffa mig en kajak att fiska ifrån. Vad kan ni rekommendera i 10 000:- klassen? Jag tänker ha den i snälla, lugna sjöar. Urvalet är ju inte stort men det är bäst att fråga.
          Hej,
          Jag är allt för Amerikanska sit-on-top-kajaker utrustade för ändamålet. Rekommenderar att du kollar på min blogg och mina tankar kring kajaker i 12-fotsklassen. Jag fiskar som du, mest i sjöar (samt skärgård). Min egen Trident 11 landade på drygt 10.000kr (inkl. frakt), men det är möjligt du kan komma ner i pris med svenska alternativ. Var dock kräsen vad gäller utrustning, mobilitet, stabilitet och se till att du köper en fiskekajak och inte en vanlig kajak som man möjligtvis kan fiska från.

Kommentera

Någon som vet platser i stockholms skärgård som hyr ut fiskekajaker? Hyrde på Utö förra sommaren och vi hade ett galet bra fiske under några timmar. 15gäddor och borrar med en topp på 1,5kg.

Tänkte åka ut även i år men hittar inte så många uthyrare och vi är inte så sugna på att åka tillbaka till Utö.
            #OneFly
            http://vimeo.com/onefly
            http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Ursprungligen postat av kajakfiskarn.se Visa inlägg
              Hej,
              Jag är allt för Amerikanska sit-on-top-kajaker utrustade för ändamålet. Rekommenderar att du kollar på min blogg och mina tankar kring kajaker i 12-fotsklassen. Jag fiskar som du, mest i sjöar (samt skärgård). Min egen Trident 11 landade på drygt 10.000kr (inkl. frakt), men det är möjligt du kan komma ner i pris med svenska alternativ. Var dock kräsen vad gäller utrustning, mobilitet, stabilitet och se till att du köper en fiskekajak och inte en vanlig kajak som man möjligtvis kan fiska från.

Okej okej, läste lite på din blogg, kul läsning.
              Idag har jag ringt runt till massa försäljare och jag blir ju galen! Kajakerna man är intresserade utav som dom har på sidorna finns ju inte, och dom vägrar ta hem fler.

Jag hittade den här:

Jag har ringt men dom svarar inte, får prova senare.

Men prismässigt är den ju billig, och jag kan ju anta att kvaliteten dras ner en del.
              Men det är ju i princip samma mått, nåt kilo lättare men samtidigt kan det vara värt de med tanke på priset.
              Vad tror du om denna kajak?

Kommentera

Ursprungligen postat av Samos Visa inlägg
                Okej okej, läste lite på din blogg, kul läsning.
                Idag har jag ringt runt till massa försäljare och jag blir ju galen! Kajakerna man är intresserade utav som dom har på sidorna finns ju inte, och dom vägrar ta hem fler.

Jag hittade den här:

Jag har ringt men dom svarar inte, får prova senare.

Men prismässigt är den ju billig, och jag kan ju anta att kvaliteten dras ner en del.
                Men det är ju i princip samma mått, nåt kilo lättare men samtidigt kan det vara värt de med tanke på priset.
                Vad tror du om denna kajak?
                Har också tittat på denna och tror mig ha sett den billigare på Blocket. Får främst intrycket av att man sitter för djupt vilket försvårar kast (och tex om man kör jerk) samtidigt som den är helt öppen och utrustning blir helt oskyddad mot väta. Verkar heller inte självlänsande (stavning?) så man badar väl helt efter en stunds paddlande... Spöhållarna ser sedan också vingliga ut (de Amerikanska gjutna hållarna har ett spår i botten för att låsa fast utrustning). Slutligen, lyckas man välta kajaken så förlorar du ALL utrustning: har ju varken förvaringsfack eller gummiband att fästa i. Känns ogenomtänkt på många vis. Däremot verkar den ju helt underhållsfri (får känslan av att det är en ypperlig uthyrningskajak eller en kajak man kan lämna på tomten året runt) vilket ju är ett plus.

Kommentera

Ursprungligen postat av mcuz Visa inlägg
                  Någon som vet platser i stockholms skärgård som hyr ut fiskekajaker? Hyrde på Utö förra sommaren och vi hade ett galet bra fiske under några timmar. 15gäddor och borrar med en topp på 1,5kg.

Tänkte åka ut även i år men hittar inte så många uthyrare och vi är inte så sugna på att åka tillbaka till Utö.
                  Det var inte dåligt! Har försökt hyra där i min ungdom men det vara alltid bokat när man skulle ut (då med vanlig kajak).

Kommentera

Vi hyrde en herrgård där med jobbet en helg. Nån ville hyra kajaker och paddla runt lite. Jag och två kollegor va snabba med att haffa fiskekajakerna och spenderade 2h med att spinnfiska runt i dom närmaste vikarna. Gav verkligen mersmak.
                    #OneFly
                    http://vimeo.com/onefly
                    http://facebook.com/oneflytorulethemall

Kommentera

Här är en mkt bra kajak till salu

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35