Ohoj, kajakfiskare hör upp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ohoj, kajakfiskare hör upp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ohoj, kajakfiskare hör upp!

Tjena!
    Jag heter Ante och tänkte att vi som insett det fantastiska i kajakfisket kunde samlas i en tråd. Det finns många frågor, fler svar, tips och tricks att byta. Och det är mycket roligare att kunna sticka ut tillsammans eller dela upplevelser.

Som sagt, jag heter Ante och fiskar från en RtM Abaco, i väntan på min första Hobie. Jag hör hemma i skogarna öster om Laholm och mina vatten är för det mesta Kullaberg, Bjärehalvön och sjöarna runt omkring. Det händer att jag dyker upp på Österlen och i sommar ska jag ta kajaken på taket och fiska i en norsk fjord, utöver en massa andra mindre turer.

Kommentera

Tyvärr har jag inget att bidra med då jag inte har någon erfarenhet med kajaker, har köpt mig en freedomhawk kayak i vintras som jag tror kommer att sjösättas till helgen .
      Sitter ett motorfäste på (men ingen motor)
      Moddar den just nu för att passa mina önskemål .
      Har köpt en trådback som skall göras till en fiskelåda för betes askar & dylikt .
      Ett ekolod har jag fått .
      2 spöhållare ska monteras till helgen så man kan trolla när man paddlar , har hittat en modell från Berkley som jag hoppas kunna passa .
      Lägger upp en bild när den är klar & sjösatt
      Kommer att fiske runt Sth stad Gädda/Abborre/Gös

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Tyvärr har jag inget att bidra med då jag inte har någon erfarenhet med kajaker, har köpt mig en freedomhawk kayak i vintras som jag tror kommer att sjösättas till helgen .
        Sitter ett motorfäste på (men ingen motor)
        Moddar den just nu för att passa mina önskemål .
        Har köpt en trådback som skall göras till en fiskelåda för betes askar & dylikt .
        Ett ekolod har jag fått .
        2 spöhållare ska monteras till helgen så man kan trolla när man paddlar , har hittat en modell från Berkley som jag hoppas kunna passa .
        Lägger upp en bild när den är klar & sjösatt
        Kommer att fiske runt Sth stad Gädda/Abborre/Gös
        Vi ska ju alla börja någonstans.. Hade jag fått välja mellan att vara novis igen eller där jag är idag. Så hade jag valt novis igen. Sjukt spännande och galet skoj. Fast det är det fortfarande.

Kommentera

Hej! Jag är så enormt sugen på en Hobie och ska jag vara ärlig så tror jag att det kommer att inhandlas en revolution 11 inom kort. Har varje vår i 4 års tid nu fått ett sug efter att skaffa kajak. Verkar vara en helt outstanding känsla att fiska ifrån! Slår jag till så kan ni nog räkna med 100 frågor och några skrytbilder kommer nog oundvikligt att läggas upp En fråga jag kan ställa redan nu är kanske om nån har ett tips om vad jag bör skaffa för "kajak-räcke" till bilen.
          Senast ändrad av StorumanMas; 2013-04-25, 20:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av StorumanMas Visa inlägg
            Hej! Jag är så enormt sugen på en Hobie och ska jag vara ärlig så tror jag att det kommer att inhandlas en revolution 11 inom kort. Har varje vår i 4 års tid nu fått ett sug efter att skaffa kajak. Verkar vara en helt outstanding känsla att fiska ifrån! Slår jag till så kan ni nog räkna med 100 frågor och några skrytbilder kommer nog oundvikligt att läggas upp En fråga jag kan ställa redan nu är kanske om nån har ett tips om vad jag bör skaffa för "kajak-räcke" till bilen.
            Hej alla!
            Jag har en hobie outback. Vanligt takräck funkar bra på min kajak. Av vilken anledning väljer du en revolution? Har utrustat min kajak men mycket mer finns i planerna.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Detr är riktigt roligt att fiska från kajak, det ska bli kul att följa den här tråden. Jag fiskar från en Hobie Revolution.
              Och som sagt ett vanligt takräcke fungerar alldeles utmärkt.
              Hårda Hugg, Mjuka Returer!

Lasse B
              Kassör, Medlemsansvarig SGK

http://www.svenskagaddklubben.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av StorumanMas Visa inlägg
                100 frågor är välkomna. Sen om vi har svar på alla är en annan sak.
                Ska du fiska i små vatten, åar och små sjöar är en kort kajak suverän. Är det havet och de stora sjöarna du vill fiska av så rekommenderar jag en längre. De beter sig bättre i vågorna. Sen är det ju alltid en fråga om förvaring. Transport är ett mindre bekymmer och min 520cm långa kajak når precis, ut över bilen, att flaggas.
                Bilder! Yes!
                Det enda att tänka på med att transportera på takräcket är att inte lämna den fastspänd på taket. Om något deformerar kajaker så är det solsken och spännband.

Kommentera

Jag har förövrigt blivit med en hobie Outback nu. Hade gärna haft en PA14 för havsfisket.

Kommentera

Siktar på en Revolution då jag vill ha en smidig lättmanövrerat kajak. Är varken lång eller tung så första tanken föll på revolution. Med det sagt så har jag inte sett någon av hobies kajaker i verkliga livet så det enda jag har att gå på är det jag läst. Kommer att fiska i insjöar, åar mindre vatten. Kanske vågar mig ut på Dalälven men något hav kommer nog inte att besökas ofta. Bara takräcke alltså? Inga problem att dra ut i motorvägshastigheter längre sträckor?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 798 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka