Går en Cuda 12 alternativt 14 in i en Volvo s60 sedan? Vill inte skaffa takräcke.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ohoj, kajakfiskare hör upp!
Collapse
X
-
http://point65.se/produkt/5374/tequi...gler-solo.html sån har jag dock int i fiske modellen kör oftast med två delar men när polarn vill med blir det tre...
Kommentera
-
nån som har en bra lösning på snabbfäste för paddel på takräcke? har fram till nu stuvat in paddeln i bilen, men vill inte gärna fortsätta slabba med den inne i bilklädsel etc, speciellt inte när den varit i saltvatten,
så, någon som har nån bra ide på nåt snabbfäste för takräcke?
Kommentera
-
köpte mig en Freedom Hawk 12 i söndes. blir första riktiga fiskepasset till helgen med den.
måste säga att den känns sjukt stabil med protonerna som man fäller ut sen en sjukt härlig känsla.
tänkte kolla om det finns några runt växjö området som har kajak och som är sugen på att åka ut en runda så är det bara att hota till.
mvh simon.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Simgo Visa inläggköpte mig en Freedom Hawk 12 i söndes. blir första riktiga fiskepasset till helgen med den.
måste säga att den känns sjukt stabil med protonerna som man fäller ut sen en sjukt härlig känsla.
tänkte kolla om det finns några runt växjö området som har kajak och som är sugen på att åka ut en runda så är det bara att hota till.
mvh simon.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggFiskar rätt mkt i bergunda från kajak. Även varit några pass i växjösjön.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Simgo Visa inläggah okej låter fint. sugen på att kanske ta ett pass någon gång?
Kan rekommendera svenska kajakfiskare på facebook om du inte redan är med där. Flera Växjö och s.bergundafiskare där.
Kommentera
-
Här är ännu en som har trillat dit.
Har köpt mig en Hobie Outback och börjar bli frälst kajakfiskare. Har läst igenom hela tråden och samlat på mig en del info, men vissa bitar insåg jag inte hur viktiga de var förrän jag faktiskt var ute och fiskade.
Blev en tur igår. (första efter premiärturen) Var riktigt skönt väder, lugnt och soligt. Men det hindrade inte gäddorna från att vara på hugget, ganska galen insikt att en 3kgs gädda bogserar iväg på dig vid drillningen. Tänkte att eftersom det var så fint väder så kunde jag skippa goretex byxorna och ändå hålla mig torr. Det funkade ju bra tills man fick en gädda på 2-3kg som helt ogenerat skvätte ner hela mig och hela kajaken. Tur att telefonen låg i vattentät ficka i alla fall.
En annan insikt var att de som har säkerhetslinor till sina spön kanske inte är så dumma ändå, under en transportsträcka på sjön passade jag på att ta mig en macka. Under tiden skickade jag i ett litet abborrbete och satte spöt i en av de främre spöhållarna, men när jag sitter där i godan ro med en macka i ena handen och dricka i andra så ser jag hur det hugger till ordentligt på spöt. Innan jag har hunnit reagera och lägga ifrån mig fikan så ser jag hur spöt börjar lyftas ur spöhållaren och i nästa sekund ligger det i vattnet bakom kajaken. Trampar som en galning för att vända på kajaken men även om jag tycker att det gick riktigt fort så kan jag inte se spöt när jag är på platsen där det borde vara. Sitter bedrövad i kajaken en stund och förbannar mig själv, men då ser jag linan ligga där på den spegelblanka sjön, får tag i den och börjar hala upp spöt. Gött! Tänker jag när jag åter har spöt i händerna, men gissa om jag blev förvånad när även gäddan är kvar på tråden. En hyfsat fin på ca 4 kg, men även om det gick bra denna gången så behöver jag helt klart fixa en säkrare lösning för trolling. Det är uppenbarligen inte tillräckligt snäva vinklar på spöhållarna.
Finns en del att tweaka in på kajaken, bland annat fotografering. Är det någon som kör med GoPro kamera som har hittat en bra placering på lagom avstånd?
Ang. ekolod tänkte jag sätta givaren på insidan av skrovet enligt de olika guider som finns. Det jag undrar är bara hur korrekt vattentempen blir? Känns som att det kan vara svårt för lodet att känna det genom skrovet.Den som har mest prylar när han dör vinner
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 798 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka