The Kayaking Fishing Show med Jim Sammons säsong 1 och 2 finns att se på http://www.carbontv.com/ grattis, bara att registrera sig. Finns även andra fiskeprogram.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ohoj, kajakfiskare hör upp!
Collapse
X
-
Har just köpt en Watersnake t18 till min outback. Ska montera den i pedalhålet via extrakassetten, blir nog pilligt men kommer nog gå bra.
Kajakfisket har legat nere i fyra år nu, köpte min Outback och körde två säsonger, sen var det tre år i Hässleholm utan några större möjligheter till något seriöst fiske från kajaken (var ute i finjasjön en gång, vilket sumphål....).
Så, jag har tre små frågor...
Någon som har koll på bra mindre fritidsbatterier? Jag lär aldrig behöva 70Ah, inte vad jag tror iallafall.. Vore trevligt om det fanns ett batteri som jag kan sätta direkt under cuttingboard (första luckan mellan benen).
Några vettiga sätt att dra elen? just nu har jag en klämgenomföring där ekolodet sitter, avskyr den lite, rent utav osnygg. vore otroligt mycket trevligare om där fanns någon IPX7-klassade tvåpolig uttag/kontakt för motorn.
Någon som bor i Blekinge och fiskar från sin kajak?
Jag om någon behöver tips!
Kommentera
-
Haj.
Biltema har många olika storlekar och styrkor på sina batterier, du borde kunna hitta nått som passar i utrymmet.
Minnkota har kontakter för däck montage och tillhörande stickpropp, http://store.minnkotamotors.com/dyn_...t.php?k=418926
// Henrik
Kommentera
-
Tack Henrik!
Ska absolut kolla in Biltema.
Däremot är stickproppen inte riktigt vad jag letar efter, den du länkade till är tight så länge man inte ansluter något.
Min tanke är att bryta strömkabeln till motorn, montera en stickpropp och ett uttag emellan, så att jag har en vattentät anslutning under färd.
Kommentera
-
Känner ni någon som vill komma in i kajakfisket så ska jag nu sälja min Mojo angler för nyköp. Stabil och bra kajak för nybörjare. hade väl tänkt mig 5000 för den. använd ett fåtal gånger.
Lite info om den från handlaren:
Mojo Angler är en mycket stabil sit on top fiskekajak med en vikt på 24 kg. Perfekt kajak om du vill ha en stabil, men ändå relativt lätthanterlig på land. Kajaken är gjord för paddling i såväl mindre sjöar och åar som större sjöar och paddling i skärgården. Mojo Angler har mycket utrymmen för utrustning och är dessutom utrustad men en mittkonsol med Scotty spöhållare, vattentät förvaringsbox, drickahållare och utrymme för montering av GPS eller ekolod.
Specifikation
Längd: 3,96 m
Bredd: 79 cm
Vikt: 24 kg
Viktkapacitet: 150 kg
Skrovet är designat med hög initial- och sekundär stabilitet
Justerbara fotstöd
Paddelhållare på sidan av kajaken
Två bärhandtag på sidorna för att lätt kunna bäras av en person
Bärhandtag fram och bak för att bäras av två personer
Utrustad med stort packutrymme med lucka och neoprentätning
Sittbrunnen är självlänsande
Utrymme för last bakom säte, utrustad med elastiskt band
Två fasta spöhållare bakom säte och en ställbar Scotty spöhållare i mittkonsolen.
Mvh Hampus
Kommentera
-
12v, 7,2 ah köpt på CO
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 798 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka