Ursprungligen postat av landfiskarn
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ohoj, kajakfiskare hör upp!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av landfiskarn Visa inlägg
[ATTACH=CONFIG]67285[/ATTACH]
[ATTACH=CONFIG]67286[/ATTACH]
//Landfiskarn
Kommentera
-
Har inte sett att de kommit på tal här men Kajakfiskaren Jim Sammons är tydligen nere i Blekinge hos PikeStrikeSweden och spelar in ett avsnitt av sitt program http://www.kayakfishingshow.com/
Kommentera
-
Hej!
Jag har lite planer på att skaffa ett ekolod till kajaken. Det kommer nog bli ett Garmin echo 100. Tänkte kolla lite hur ni andra har gjort. Vad har ni använt för fästen till Ekolodet? Jag funderar lite på RAM... Hur har ni gjort med sladdarna till givaren och batteri? Har ni borrat i kajaken och vad använde ni för att få det helt tätt i så fall. Intressant att höra hur ni andra har löst det innan man gör några ingrepp.
Kommentera
-
En http://www.rammount.com/CatalogResul...9/Default.aspx på sidan.
sen ligger kablar huller om buller, batteri i en plastlåda med lås snäppen från ICA.
sen ett lowrance hdi 7 på en http://www.rammount.com/CatalogResul...7/Default.aspx
då jag har ingjutna fästen för bollar att bara skruva i de sen på med armen så kan jag flytta runt lite beroende på om vi är 1 eller 2 eller ta bort allt om jag ska använda det i båten istället.
// Henrik
Ursprungligen postat av Joakim000 Visa inläggHej!
Jag har lite planer på att skaffa ett ekolod till kajaken. Det kommer nog bli ett Garmin echo 100. Tänkte kolla lite hur ni andra har gjort. Vad har ni använt för fästen till Ekolodet? Jag funderar lite på RAM... Hur har ni gjort med sladdarna till givaren och batteri? Har ni borrat i kajaken och vad använde ni för att få det helt tätt i så fall. Intressant att höra hur ni andra har löst det innan man gör några ingrepp.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Joakim000 Visa inläggHej!
Var ute igår igen! Fantastiskt väder, men vart finner man abborren nu på våren? Uppenbarligen inte på samma plaster där jag hade fantastiskt fiske i höstas, eller de kanske är där, men nappar gör du ju tydligen inte.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av landfiskarn Visa inläggJag kör med ett Garmin Echo 100, funkar helt okej för att se det nödvändigaste. Jag har monterat givaren genom ett "scupper hole" med hjälp av ett kraftigt buntband och en "kabelgenomföringsmojäng" som är ett gängat plaströr. Googla "scupper hole transducer mount" för lite inspiration. Har själva lodet på en platta tillsågad av en skärbräda, väldigt DIY och relativt provisoriskt. Batteriet, ett litet Lipo, förvarar jag i en dry-bag, väldigt mycket provisoriskt
Var ute igår igen! Fantastiskt väder, men vart finner man abborren nu på våren? Uppenbarligen inte på samma plaster där jag hade fantastiskt fiske i höstas, eller de kanske är där, men nappar gör du ju tydligen inte.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Joakim000 Visa inläggOk! Vad ser du för fördelar med att montera i lännshålet framför att montera inuti kajaken? Beställde ett echo 100 samt ett fäste från RAM
//Landfiskarn
Kommentera
-
Bra guide på ett sätt att installera lodet, tänker installera mitt på samma vis. Va ute med honom i magelugnen här i sthlm i helgen och det funkade kanon!
MVH Hampus
Kommentera
-
Tack för hjälpen alla!
Har börjat montera lite nu. Fästet från RAM var tyvärr lite för stort så jag fick fila lite på det. Jag kommer montera givaren inne i kajaken med VVS kitt (om det funkar bra). Har monterat två kabelgenomföringar. Tror det kommer se städat ut när sladdarna slinker ner där. Lägger upp lite bilder efter hand.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 798 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka