Tracker super guide v16 krabb sjö?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tracker super guide v16 krabb sjö??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tracker super guide v16 krabb sjö??

Nån med erfarenhet av hur den båten skulle kunna funka i en krabb sjö som Vänern?

Kan man verkligen köra säkert i Vänern med den båten när det är en 7-10 sek min?? Den är väl ändå mer eller mindre byggd för mindre vatten i USA? Inte för stora krabba sjöar som Vänern. Nån med erfarenhet?

Fråga Elis, eller Trashmasta som han heter på fiskesnack. Han har en sådan båt i Vänern och är såvitt jag vet väldigt nöjd.

Kommentera

7-10 sekundmeter på Vänern är inte roligt, inte i nån båt.
      Iofs beroende på vindriktning o.s.v men jag kan nämna att vid en medelvind på 10 sekundmeter blåser man av samtliga trollingtävlingar p.g.a säkerheten. Flera klubbtävlingar och andra mindre tävlingar har sin gräns redan vid 8 m/s.
      Och då är det i regel större båtar det handlar om.
      Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av poppers man Visa inlägg
        Nån med erfarenhet av hur den båten skulle kunna funka i en krabb sjö som Vänern?

Kan man verkligen köra säkert i Vänern med den båten när det är en 7-10 sek min?? Den är väl ändå mer eller mindre byggd för mindre vatten i USA? Inte för stora krabba sjöar som Vänern. Nån med erfarenhet?

Hej Blomman Fransson;

Jag har trollat efter Lax och Öring i Vänern och Vättern under fler år än vad de flesta här på FiskeSnack sett dagens ljus...

En liten 16-foots Tracker-båt är bra att fiska från i skyddade vatten....men absolut inget att rekommendera vid grov sjö i stora sjöar som Vänern, Vättern och Östersjön....

De flesta som köper Tracker-båtar gör det nog för att de i jämförelse med andra aluminiumbåtar i motsvarande storlekar är relativt billiga....

Ska du ut på Vänern fungerar Silver Hawk, Silver Eagle, Buster XXL, Buster Magnum och andra aluminiumbåtar med självläns och helst dubbla länspumpar (en elektrisk och en manuell)...

...därför fiskar jag från en Buster Magnum!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
          Hej Blomman Fransson;

Jag har trollat efter Lax och Öring i Vänern och Vättern under fler år än vad de flesta här på FiskeSnack sett dagens ljus...

En liten 16-foots Tracker-båt är bra att fiska från i skyddade vatten....men absolut inget att rekommendera vid grov sjö i stora sjöar som Vänern, Vättern och Östersjön....

De flesta som köper Tracker-båtar gör det nog för att de i jämförelse med andra aluminiumbåtar i motsvarande storlekar är relativt billiga....

Ska du ut på Vänern fungerar Silver Hawk, Silver Eagle, Buster XXL, Buster Magnum och andra aluminiumbåtar med självläns och helst dubbla länspumpar (en elektrisk och en manuell)...

...därför fiskar jag från en Buster Magnum!

Old Firehand

www.trumman.com
          Hur skulle du säga att tracker står sig kvalitemässigt med andra nordiska aluminiumbåtar i motsvarande storlek. Tänker på buster, faster, silver osv. Priset är lockande men ofta får man vad man betalar för? Sjunker Andrahandavärdet på jänkarbåtarna?

Kommentera

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
            Hur skulle du säga att tracker står sig kvalitemässigt med andra nordiska aluminiumbåtar i motsvarande storlek. Tänker på buster, faster, silver osv. Priset är lockande men ofta får man vad man betalar för? Sjunker Andrahandavärdet på jänkarbåtarna?
            Hej Gabriel "Gabbu" P.;

Här i Bålsta står det sedan många år tillbaka helt igendammmade, gamla Tracker-båtar utrustade med både utombordare, elmotorer och trailers lite här och där på villatomterna sedan Bobby Hazelius (in memoriam) hos Tracker Marin övertalat ägarna att göra "verkliga fynd"......

Eftersom du bor i Solna 45 km från Bålsta kan du åka runt i villaområdena och beskåda dem och kanske lägga ett skambud och bli Trackerbåtägare....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

hyffsat partisk recension där! us-båtarna har mycket fint även quintrex står sig mycket bra här tycker jag! Bilda din egen åsikt baserat på fakta du hämtar själv tycker jag. Provåk en båt och testa lite vad den går för är bäst...
              >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Kan man få testköra en liten Tracker i stark vind i Vänern?

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Gabriel "Gabbu" P.;

Här i Bålsta står det sedan många år tillbaka helt igendammmade, gamla Tracker-båtar utrustade med både utombordare, elmotorer och trailers lite här och där på villatomterna sedan Bobby Hazelius (in memoriam) hos Tracker Marin övertalat ägarna att göra "verkliga fynd"......

Eftersom du bor i Solna 45 km från Bålsta kan du åka runt i villaområdena och beskåda dem och kanske lägga ett skambud och bli Trackerbåtägare....

Go for the Big Ones!

Old Firehand

www.trumman.com
                  Skeptisk,mycket skeptisk till att bålsta skulle vara fullt av gamla tracker båtar
                  som betingar så dåligt andrahandsvärde att de står och dammar igen för att de inte går att sälja...

I sanningens namn så har jag varit skeptisk förut och nån gång haft fel men
                  stämmer dettta så är jag bara glad att ha fel för då borde jag kunna köpa en båt som är i alla händelser är bättre än min nuvarande båt för en spottstyver..

Vidare så har dem på andra sidan atlanten större sjöar än oss,mycket fler fiskare och Tracker gör större båtar än 16 foot så att dra alla Trackerbåtar över samma kam känns som förutfattad mening på gamla meriter.

Var inte Bustrarna också nitade förr? med allt vad elände det medförde..då?

Hur fel jag än kanske har så tar jag gärna adressen till ägarna av dessa dammiga missfoster till båtar,borde iaf gå att panta dem då det är i aluminium...

Kommentera

Engström är duktig på mycket. Men på Trackerbåtar har han ingen koll. Det bästa är förstås att försöka åka med i en Tracker när det blåser rejält. Den går absolut inte sämre än en Buster eller Silver i motsvarande längd. Snarare tvärtom.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 832 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka