Ny båt eller frontmonterad elmotor på den jag har????? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny båt eller frontmonterad elmotor på den jag har?????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny båt eller frontmonterad elmotor på den jag har?????

Hej!

Jag skulle vilja ha lte råd och tips!!
    jag har gått i tankarna att köpa mej en större båt. Har en Ryds 425r i dag.

Men har fått upp ögonen för frontmonterad elmotor.

så det jag undrar över är om jag ska sattsa på en nyare båt eller elmotor.... har tyvärr inte råd med båda delarna. efter som att min ekonomi är väldigt begränsad.

tack för alla svar och tips...

Martin

Hmm... svårformulerad fråga men här är några motfrågor du kan fundera på:

- Är du nöjd med din Ryds 425 idag?
    - Fungerar din båt bra för det fiske du bedriver i de vatten du huserar? Eller är den på tok för liten så att det nästan blir farligt?
    - Hur stort "behov" har du av en frontmonterad elmotor?

En större båt kostar betydligt mer än en frontmonterad elmotor. Du kan inte bara räkna på inköpskostnad utan underhåll osv. En större båt är både längre och bredare = mer yta som måste tas om hand. Du kanske måste ha större båtplats/trailer/garage/motor osv osv? Många parametrar att ta hänsyn till.

Mitt tips:
    Fungerar din Ryds 425 bra idag - köp en ordentlig elmotor (som du kan flytta över till din nya båt senare), spara pengar och köp en större båt när ekonomin tillåter det!
    Är din Ryds 425 på tok för liten för ditt fiske idag - köp en större båt och komplettera med elmotor när ekonomin tillåter!

Mitt tips nr 2:
    Kolla på blocket.se efter kompletta fiskepaket! Det finns oftast en del som säljer sina fiskebåtar inkl elmotor och då kanske du kan komma undan billigare än du tror...

Lycka till!

Kommentera

jag håller med dej... inte helt spesifierad fråga.....ha ha ha

jag tar det från börgan.
      jag har fiskat mer eller mindre aktivt från mina tidiga tonår. mest har det blivigt trolling och rengbåge. för ett par år sedan ärvde jag den nämda ryds425. så dom senaste åren har det blivigt mer och mer den största förändringen jag har jort i min fiske teknik dom senaste 20 åren var att jag köpte 2 sidoparavaner och är kanon nöjd med dom problemen startar när jag får fisk.... eftersom jag är ensam i båten så blir det ett himmla styr.... mycket utav det lösersej tänkr jag med en elmotor där fram som jag styr med fot eller autopilot. samt att jag är intreserad av lite olika metoder för gös som flötestrolling och pelikaliskt fiske.
      samtidigt så har jag fundrat på en större båt för det blir trångt när alla spön draglådor med mera är i båten...
      det skulle vara skönt och sitta tort med andra ord en ht båt eller med vindruta och kapell. något jag mer önskar är styrpulpet.
      samt att nu när man har faamilj vore det trevligt om man kunde övernatta i den.
      som sakt där har du mina funderingar....

Kommentera

Tycker du svarar bra själv på vad du vill ha för båt...

Om du vill kunna övernatta i den så är ju en Ryds 425 utesluten (om du inte heter Eino som alltid sover i båten).

Kommentera

Ja de e la sant... Men jag är osäker å djä**** sugen på en frontmatad för att underlätta fisket...
          Velig jag... Bara i bland...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
          18 svar
          5 824 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Lärka