Söker smidig och lätt ht - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker smidig och lätt ht

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker smidig och lätt ht

det blir så att jag säljer min lilla båt och motor och kvar blir min trailer, en tiki bt-450.

Man har ju smått hemma å tar gärna med familjen ut på nån sväng nån gång. Då vill sambon ha ht... Så tänkte mig nån smidig ht båt som gärna ryms på en bt-450. Pappan kommer ju även ta båten lite varstans för att ffa trollingfiska med sina vänner. Har spanat in ryds 435 fc, som borde rymmas. Gillar även planlösningen då den verkar mycket öppen å lämpar sig ganska bra för trolling åtminstone. Har hela våren på mig att kolla, vilket kan behövas, då jag helst inte far längre söderut än ca gvleborg för att hämta hem båt.
    http://mortasfiske.blogspot.com

Tyvärr finns det nog inga ht-båtar som väger högst 310kg inklusive motor.

Ryds 435 FC är tyvärr ingen HT-båt utan en vanlig styrpulpetbåt med ett extra stort stuvfack med fönster framtill.
    Blir rätt trångt med familjen då man knappast sitter i stuvfacket under färd.

Kommentera

idiotjag... trode den fick ta 450 kg...

dock att kalla ryds 435 fc för vanlig styrpulpet är ju bara fel, det är ju någon form av kabinbåt. Min dotter är ett år, så tror att hon får plats. Jag är INTE ute efter att kunna sova i båten, utan endast skydd för regn och blåst. Jag hade hellre kollat efter en crescent 43x om jag själv fick välja, men sambon har andra idéer. Så det finns alltså ingen båt under 300 kilo som har någon form av ruff??

Kommentera

Beror lite på hur gammalt du kan tänka dig. Gamla Flipper 450 är ju lite och lätt med ht/vindskydd i fören. Men då pratar vi om en 70-talare.

Kommentera

båt går bra gammal, så länge den inte är ett vrak.. motor vill jag ha nyare snitt, men det går ju att byta... hur mycket väger flippern? och hur höga fribord är det på den? Inte sett den förr.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
          18 svar
          5 813 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Lärka