Vilken båt söker jag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken båt söker jag?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken båt söker jag?

Tjenare.
    Sitter och leker med tanken av att köpa en båt. Har väl kanske en 100-130.000kr till detta.
    Har lite önskemål men vet inte riktigt om det är lite för knepiga för att rymmas i en båt.

Tänker mig under 5 meter och ca 50hk. Vill ha en båt som man kan ta sig ut på längre turer och utforska nya vatten
    Drömmen är att kunna ha delkapell så man kan skydda sig vid längre fisketurer om det blir uselt väder.
    Även inne på vertikalfisket, så någon som inte är helt värdelös vid detta fiske.
    Har nyss köpt en aktermonterad Traxxis 55a, så om man kan köra med aktermonterad elmotor är det plus.
    Värsta fall får man väl köra på frontmonterad..

Vad har ni för tips på vad jag ska kolla in för båtar?

Finns många trådar om det här men vad vill du ha. Alu eller plast. Nytt eller begagnat mm
    Fiskar alla olika sorters fiskar runt Stockholm och brukar åka till Dalarna och fiska ädelfisk

Kommentera

Jag har försökt hitta via sök, men inte riktigt vad jag söker efter tyvärr.

Nytt eller gammalt, alu eller plast spelar ingen roll. Men helst nytt och plast då kanske om det är rimligt att kunna få det för dessa pengar. Nytt innebär ju oftast möjlighet till hyfsade finansieringsmöjligheter =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Cynic Visa inlägg
        Jag har försökt hitta via sök, men inte riktigt vad jag söker efter tyvärr.

Nytt eller gammalt, alu eller plast spelar ingen roll. Men helst nytt och plast då kanske om det är rimligt att kunna få det för dessa pengar. Nytt innebär ju oftast möjlighet till hyfsade finansieringsmöjligheter =)
        Du har ju på blocket marinpunkten säljer ut cresent -12 or
        Ryds på upplandsbilforum som köpte upp alla ryds efter konkursen
        thttp://www.blocket.se/uppsala/Fabriksny_Ryds_478_GTI_44296118.htm?ca=10&w=1
        Tomas

Kommentera

Ursprungligen postat av Cynic Visa inlägg
          Tjenare.
          Sitter och leker med tanken av att köpa en båt. Har väl kanske en 100-130.000kr till detta.
          Har lite önskemål men vet inte riktigt om det är lite för knepiga för att rymmas i en båt.

Tänker mig under 5 meter och ca 50hk. Vill ha en båt som man kan ta sig ut på längre turer och utforska nya vatten
          Drömmen är att kunna ha delkapell så man kan skydda sig vid längre fisketurer om det blir uselt väder.
          Även inne på vertikalfisket, så någon som inte är helt värdelös vid detta fiske.
          Har nyss köpt en aktermonterad Traxxis 55a, så om man kan köra med aktermonterad elmotor är det plus.
          Värsta fall får man väl köra på frontmonterad..

Vad har ni för tips på vad jag ska kolla in för båtar?
          Hej Cynic;

Mitt personliga tips är att du försöker hitta en begagnad Silver Hawk med akterspegel för dubbla motorer...en transportmotor i mitten och en trollingmotor på babords sida av akterspegeln. Jag har själv ägt två Silver Hawk aluminiumbåtar på 1990-talet innan jag köpte en Buster Magnum byggd på samma sätt som Silver Hawken med "Side-By-Side"-monterade motorer.

En Silver Hawk klarar i princip vilken sjö som helst. Gränserna sätter du med din fysik och inte båten...

Jag sålde min senaste Silver Hawk med dubbla Yamaha-motorer våren 1998 till fiskeguiden och Laxfiskelegendaren Johan Abelsson...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Vilken båt söker jag?

Håller med tidigare talare silver Hawk eller fox är vad du söker

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
              Hej Cynic;

Mitt personliga tips är att du försöker hitta en begagnad Silver Hawk med akterspegel för dubbla motorer...en transportmotor i mitten och en trollingmotor på babords sida av akterspegeln. Jag har själv ägt två Silver Hawk aluminiumbåtar på 1990-talet innan jag köpte en Buster Magnum byggd på samma sätt som Silver Hawken med "Side-By-Side"-monterade motorer.

En Silver Hawk klarar i princip vilken sjö som helst. Gränserna sätter du med din fysik och inte båten...

Jag sålde min senaste Silver Hawk med dubbla Yamaha-motorer våren 1998 till fiskeguiden och Laxfiskelegendaren Johan Abelsson...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

www.trumman.com
              Ja det är praktisk med en stor motorbrunn.
              Motor + extramotor samt plats att komma upp vid bad,samt pissplats.
              Click image for larger version

Name:	Rosersberg 009.jpg
Views:	2
Size:	985,9 KB
ID:	1766716
              Tomas

Kommentera

hmmm...äldre silver fox gör det...men inte nyare och absolut inte silver hawken....kommer under 5m i längd som TS ville alltså...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Tjenare!
                  Jag har varit ut med en Silver Hawk en gång och fiskat och det är en otroligt stabil och skön båt. Däremot minns jag den som väldigt stor?? Är det nåt man skulle kunna använda vid vertikalfisket också?
                  Kollade snabbt och de ligger rätt högt i pris också =/
                  SilverFox ser riktigt riktigt fin ut! Också lite dyra men man kanske hittar nå klipp på en sån.

Jag har ju noll koll på båtar och motorer, men är det något speciellt man ska försöka se till att man får med när man handlar motor också?
                  Tycker ryds båtarna där såg intressanta ut också
                  ..

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                    hmmm...äldre silver fox gör det...men inte nyare och absolut inte silver hawken....kommer under 5m i längd som TS ville alltså...
                    Hej Tommy;

De där 11 centimetrarna, som mina gamla Silver Hawk från 1992 och 1994 var längre än ursprungligen önskade under 5 meter, bjuder jag gärna på och vågar dessutom garantera att bättre aluminiumbåt för de pengarna som en köpare måste betala för en Silver Hawk, begagnad eller ny är mer än väl investerade pengar...

Gamla plastbåtar är jag livrädd för, speciellt Ryyys-båtar!

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Senast ändrad av Old Firehand; 2013-02-17, 13:16.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 798 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka